اخبار داغ

گزارشی از واکنش چهره های هنری به داشتن «ژن خوب» یکی از آقازاده ها؛

عبدلی: هزاران «ژن خوب» بدون پارتی در جامعه داریم/ الماسی: آقازاده ها «جن خوبی» دارند نه «ژن خوب»/زارعی: در حق مستعدان و نخبگان کشور اجحاف نکنیم

عبدلی: هزاران «ژن خوب» بدون پارتی در جامعه داریم/ الماسی: آقازاده ها «جن خوبی» دارند نه «ژن خوب»/زارعی: در حق مستعدان و نخبگان کشور اجحاف نکنیم
اینکه یکی از آقازاده ها پیشرفت خود را به دلیل داشتن «ژن خوب»توصیف نموده است، موضوعی است که این روزها در شبکه های مجازی داغ شده است و اکثر چهره های هنری هم به این موضوع واکنش نشان داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، این روزها در فضای مجازی شاهد تولید نوشته ها و کارتون های طنزگونه درباره «ژن خوب» هستیم و این موضوع به شدت در فضای مجازی داغ داغ است. موضوع از آنجا آغاز شد که حمیدرضا عارف در یک گفتگوی ویدیویی گفتته بود که:«‌آن کسی که توانایی دارد، به جایی رسیده، حتما استعدادهایی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

در این استعداد، بحث ژن و وراثتی وجود دارد؛ پدر و مادرم هر دو جزء شاگرد‌اول‌های کنکور ایران بودند». وی در این گفتگو، پیشرفت خودش را داشتن ژن خوب خانوادگی توصیف نموده است و همین موضوع، با واکنش های بسیاری مواجه شده است. سراغ تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون رفتیم تا درباره این موضوع با آنها به گفتگو بپردازیم که آن را با هم می خوانیم.

,

.

,

*هزاران «ژن خوب» بدون پارتی در جامعه داریم

, *هزاران «ژن خوب» بدون پارتی در جامعه داریم,

, ,

شهرام عبدلی بازیگر سریال «خط قرمز» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی «تهران نیوز» با به سخنان اخیر فرزند “محمد رضا عارف” در خصوص اینکه علت موفقیتش را داشتن “ژن خوب” توصیف نموده است،واکنش نشان داد و گفت: موضوع ژن خوب، یکی از موضوعاتی که به صورت طنز گونه در فضای مجازی بیداد می کند و این نشان از سبک بودن این کلمه است و بهترین پاسخ را کارتون طنز دیرین دیرین داد.

,

وی ادامه داد: هزاران ژن خوب در جامعه داریم و می توان گفت که استعدادها و آی کیوهای فراوانی در کشورمان وجود دارند که از آنها استفاده نمی شود و همان فرد مستعد می بینیم که بیکار است، چون پارتی نداشته است و به نظر من، این گونه صحبت کردن و خودستایی به نوعی باعث شکستن دل مردم می شود، چرا که کسانی که چنین حرف هایی را به زبان می آورند، بین خود و مردم فاصله ایجاد می کنند و فرم زندگی خود را از مردم جدا می سازند.

,

عبدلی تاکید کرد: متاسفانه افرادی که حرف از «ژن خوب» می زنند، دچار توهم شده اند و به همین دلیل، دور خودشان حصار کشیده اند و وقتی سوار ماشین های میلیاردی می شوند، زیر کردن عابران پیاده برایشان اهمیت ندارد، چرا که با خود می گویند که در نهایت، دیه اش را می دهم و به همین دلیل، وقتی سوار ماشین هستند، هیچ وقت نمی توانند از دل عابری پیاده ای زیر باران خبر داشته باشند و به اعتقاد بنده باید شرایط برابری برای مستعدان جامعه وجود داشته باشد تا ببینیم که چه کسی دارای ژن برتر است.

,

.

,

*آقازاده ها «جن خوبی» دارند نه «ژن خوب»

, *آقازاده ها «جن خوبی» دارند نه «ژن خوب»,

جهانگیر الماسی

, جهانگیر الماسی,

جهانگیر الماسی، بازیگر سریال «پس از باران» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی «تهران نیوز» با کنایه نسبت به داشتن ژن خوب یکی از آقازاده ها، اظهار داشت: به نظر من منظور این آقازاده، داشتن ژن خوب نبوده، بلکه داشتن جن خوب است، جنی که می تواند او را از همه قراردادها مطلع سازند و احتمالا نوک زبانش بد چرخیده است و بد منظورش را رسانده است، منظور او ژن خوب نبوده، جن خوب بوده…وی ادامه داد: همین روز گذشته، یکی از استادان دانشگاه که در همسایگی ما زندگی می کند را به بهانه باریک بودن صدایش اخراج کردند، در حالی که این فرد یکی از نخبه های رشته ریاضی و فیزیک اما این گونه این استعداد به این بزرگی را هدر می دهند و این فرد، پلاکارد به دست گرفته بود و به نحوه اخراج شدن خودش، اعتراض می کرد و واقعا این نشان می دهد که داشتن استعداد در این کشور کافی نیست و متاسفانه باید حامی داشت.

,

الماسی تاکید کرد: استعدادهای خوبی در کشورمان وجود دارد که ژن خوبی هم دارند اما فرد و گروهی نیست که از این ها حمایت کند و از طرفی هم، موقعیت شغلی پدرشان به گونه ای نیست که بتوانند پله های موفقیت را طی کنند و متاسفانه هدر می روند و در مقابل، افرادی که از موقعیت شغلی پدرشان جهت پیشرفت استفاده می کنند، مدعی اند که دارای ژن خوبی هستند، واقعا خنده دار است…

,

.

,

*در حق مستعدان و نخبگان کشور اجحاف نکنیم

, *در حق مستعدان و نخبگان کشور اجحاف نکنیم,

, ,

کورش زارعی بازیگر سریال یوسف پیامبر(ع) در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی «تهران نیوز» با کنایه به صحبت های اخیر فرزند محمد رضا عارف واکنش نشان داد و تصریح کرد: آقازاده همه شان ژن خوبی دارند و به خاطر همین هم هست که کارهای بزرگ و متحیر کننده ای در جامعه انجام می دهند و این به خاطر ژن خوب آنهاست.

,

وی افزود: ما استعدادهای بزرگی در روستاها و شهرهای مختلف کشور داریم که متاسفانه به دلیل غفلت مسئولان از بین می روند چون کسی نیست که این ها را کشف کند و اگر مسئولان ما از اتاقشان خارج شوند و به شهرستان ها سری بزنند، می توانند این استعدادها را کشف کنند و در این صورت کشورمان پیشرفت بیشتری خواهد کرد و برخی دچار توهم نمی شوند و خود را دارای ژن برتر نمی دانند.

,

زارعی خاطر نشان کرد: واقعا اگر بتوانیم مستعدان کشورمان را شناسایی کنیم و بتوانیم از این استعدادها، به نحو استفاده استفاده کنیم، آقازاده ها دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت و یقینا ایرانیان، ذهن فعالی دارند و دارای ژن برتر هستند و نیاز است که آنها را شناسایی و بکارگیری کرد.

,

وی در پایان تاکید کرد: اگر فلان مسئولی، پسرش را دریک پست بالا راه ندهد، آیا فرزندش می تواند در این مملکت کاره ای شود؟ این پارتی بازی ها باعث اجحاف حق مستعدان می شود.

,

.

,

*باید ریشه رانت بازی را در کشور بخشکانیم

, *باید ریشه رانت بازی را در کشور بخشکانیم,

, ,

جهانبخش سلطانی بازیگر سریال «سرنخ» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه باید شرایط برابری برای مستعدان کشور مهیا شود و بتوان از آنها استفاده بهینه کرد، گفت: در کشورهای اروپایی اگر دقت کرده باشید، در جهت شناسایی جوانان مستعد سالها کار می کنند و در نهایت، می توانند بهترین کارایی را داشته باشند و به همین دلیل شاهد توسعه کشورهای اروپایی هستیم اما متاسفانه در ایران این گونه نیست.

,

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا ریشه رانت بازی و باند بازی را در کشور بخشکانیم چرا که عدم مقابله با پدیده رانت خواری باعث عدم پیشرفت کشورمان می شود و یقینا ما استعدادهای خوبی در کشور داریم که باید برایشان ایجاد اشتغال کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه