اخبار داغ

به دنبال اصلاح طرح آیین نامه ای در مجلس؛

نگرانی نماینده مجلس از عدم رسیدگی مسئولین به دردها و مشکلات اساسی مردم

نگرانی نماینده مجلس از عدم رسیدگی مسئولین به دردها و مشکلات اساسی مردم
ذوالنوری گفت: آنچه که امروز در سطح مملکت وجود دارد جلسات، همایش و سمینارهای مختلفی است که در آن ها هیچ کار مفیدی صورت نمی پذیرد زیرا در چنین جلساتی که گاهی تشریفاتی می باشد دردهای واقعی مردم و مشکلات اساسی و مزمن آن ها رسیدگی نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، در نشست علنی دیروز (چهارشنبه، 18 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح اصلاح مواردی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ضمن تبریک روز خبرنگار برای عزیزان اهل قلم، بیان و رسانه از خانه ملت برای همه آن ها آرزوی موفقیت کرد و در مخالفت با اصلاح طرح آیین نامه ای در مجلس نکاتی را ارائه نمود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,

وی در مخالفت با طرح تصریح کرد: طرح ارائه شده مفید و خوب است اما برای مجلس کارآمدی ندارد؛ بر اساس محتوای این طرح در اول پاییز هر سال رئیس جمهور و وزیران باید گزارش کار یک ساله را ارئه دهند و ضمن ارجاع به مراکزی مانند مرکز پژوهش ها و کمیسیون های مربوطه برای بررسی به صحن مجلس ورود کند و به دنبال آن وزیر و رئیس جمهور توضیحاتی ارائه می دهند و در ادامه 2 مخالف و 2 موافق در آن زمینه صحبت می کنند و شخص مربوطه دفاع لازم را انجام می دهد و سپس رأی گیری انجام می گیرد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که تاکنون سوال از وزرا در صحن مجلس فقط هدر دادن وقت بوده است، گفت: ظاهر موضوع طرح ارائه شده پسندیده، دلچسب و مؤثر به نظر می آید اما نمایندگان بارها شاهد بوده اند وزرا به خاطر استیضاح و سوال به صحن مجلس دعوت شده اند و جز وقت گیری فایده ای نصیب مملکت نشده بنابراین کار نظارت تخصصی عملا صورت نمی گیرد.

,

وی با ابراز تأسف از این که با تشکیل فراکسیون های متعدد در مجلس ، کمیسیون های تخصصی را بی خاصیت کرده ایم، افزود: یک وزیر قبل از گزارش به مجلس با رایزنی و ارتباط از طریق فراکسیون های مربوطه نظر نمایندگان را جذب و جلب می کند بنابراین کمیسیون ها به وظیفه تخصصی خود عمل نمی کنند زیرا جایگزین و رقیبی به نام فراکسیون برای آن ها درست شده که نمی گذارد کار کارشناسی و تخصصی مجلس انجام بگیرد.

,

حجت الاسلام ذوالنور معتقد بود وقتی رئیس جمهور و 18 وزیر را به مجلس می آوریم 19 روز وقت مفید مجلس هدر می رود لذا امروز نیاز به قوانین مختلف و حذف قوانین بی خاصیت در مجلس داریم.

,

وی ضمن تأکید بر عدم کیفی بودن طرح اصلاح مواردی از قانون آئین نامه داخلی مجلس، افزود: وزرا در نهایت با لابی گری و رایزنی ها، نظر نمایندگان را در جلب رأی اعتماد جذب می کنند و اتفاق خاصی نمی افتد، مجلس ابزارها و روش های متعددی برای نظارت تخصصی دارد که باید آن ها را به کار بگیرد و نباید با یک کار نمایشی ظاهری در سطح مجلس نظارت تخصصی را اعمال کنیم.

,

نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: آنچه که امروز در سطح مملکت وجود دارد جلسات، همایش و سمینارهای مختلفی است که در آن ها هیچ کار مفیدی صورت نمی پذیرد زیرا در چنین جلساتی که گاهی تشریفاتی است دردهای واقعی مردم و مشکلات اساسی و مزمن آن ها رسیدگی نمی شود و  یکی از آفت های جدی مجلس عدم راهکار تخصصی برای منافع ملی است در عین حال گاهی برای قضاوت دیگران فقط حرف می زنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه