اخبار داغ

اولین جشنواره لیموترش در رودان برگزار شد+تصویر

اولین جشنواره لیموترش در رودان برگزار شد+تصویر
اولین جشنواره لیموترش با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولان استانی در شهرستان رودان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رودان نیوز، اولین جشنواره لیمو ترش رودان با حضور فاطمه ذوالقدر نماینده هرمزگانی مردم تهران در مجلس حجت‌الاسلام ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان، حسین هاشمی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس،کیخواه نائب رییس کمیسیون کشاورزى مجلس، موسوى لاریگانى نائب رئیس کمیسیون اقتصادى مجلس ،اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار  و برخی از مدیران کل استان و و با حضور پرشور مردم و کشاورزان شهرستان رودان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

افشین واحدی دبیر اولین جشنواره لیموترش در شهرستان رودان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی لیموی مرغوب شهرستان به کشور و حتی به جهان دانست و گفت:برند لیمو رودان باید جهانی شود و با برگزاری چنین مراسماتی این امر محقق خواهد شد.

,

وی افزود:همچنین در این مراسم از تمبر پستی با عنوان جشنواره لیموترش رودان رونمایی شد .

,

احمد علی کی خواه، نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در اولین جشنواره لیمو ترش رودان گفت: آب و هوا و اقلیم کم‌نظیر استان هرمزگان باعث شده تا این استان بتواند توانایی کشت خارج از فصل را داشته باشد و برخی از نقاط شرقی استان هرمزگان به دلیل بارش‌های خوب سالانه می‌توانند ظرفیت استراتژیکی برای تولید محصولات خاص کشاورزی در کشور باشند.

,

وی افزود: احترام گذاردن به فرآیند تولید در کشورمان بخصوص در حوزه کشاورزی مسأله مهمی است که ما همواره در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به آن تأکید داشته‌ایم چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان در حوزه کشاورزی است که اگر بتوانیم خودکفایی مطلوبی در این عرصه ایجاد کنیم، بار بسیار بزرگی از دوش کشور برداشته می‌شود.

,

نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: جشنواره لیمو ترش در رودان یک آغاز خوب برای تقدیر از تولیدکنندگان پرتوان در این استان است که باید مشابه آن را با توجه به دیگر محصولات در نقاط دیگر هرمزگان و یا در دیگر نقاط جنوبی کشور نیز برگزار کنیم.

,

کی خواه خاطر نشان کرد: اقتصاد توانمند به اقتصادی گفته می‌شود که برای تأمین نیازهای اولیه وابستگی نداشته باشد و ما نیاز داریم که با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی پیرامون کشورمان در زمینه تولید برخی محصولات به خودکفایی برسیم و در طول سال‌های اخیر بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده و در چندین محصول استراتژیک در کشور به مرز خودکفایی نزدیک شده‌ایم و باید این روند را ادامه دهیم.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

, ,

, ,

 

,

  

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه