اخبار داغ

بازی ۴ ساله دولت با قیمت مسکن؛

رکوردهای آخوندی کامل شد/ سرمایه‌گذاران از بخش مسکن فرار کردند + جدول

رکوردهای آخوندی کامل شد/ سرمایه‌گذاران از بخش مسکن فرار کردند + جدول
بانک مرکزی از سقوط سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش مسکن خبر داد؛ این آمار در کنار نزول چهار ساله ارزش افزوده مسکن، به منزله عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس گزارش بانک مرکزی  از خلاصه نتایج آمار فعالیتهای ساختمانی بخش خصوصی در مناطق شهری استان های مختلف ایران در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث ساختمان در این مدت به شدت نزول کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

مطابق آمار بانک مرکزی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث ساختمان‌های جدید در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵ به ۱۱ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۲ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۱ (آخرین سال عملکرد دولت دهم) کاهش چشمگیر نشان می‌دهد. این در حالی است که با احتساب تورم ۴ سال اخیر، برای حفظ همان سطح سرمایه‌گذاری سال ۱۳۹۱ باید در ۹ ماهه  اول سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

, مطابق آمار بانک مرکزی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث ساختمان‌های جدید در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵ به ۱۱ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۲ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۱ (آخرین سال عملکرد دولت دهم) کاهش چشمگیر نشان می‌دهد. این در حالی است که با احتساب تورم ۴ سال اخیر، برای حفظ همان سطح سرمایه‌گذاری سال ۱۳۹۱ باید در ۹ ماهه  اول سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.,

مجموع کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید، ساختمان‌های نیمه‌تمام و ساختمان‌های تکمیل‌شده در ۹ ماهه اول سال گذشته ۴۶.۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

,

در ۹ماهه سال ۱۳۹۱ سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های تکمیل‌شده ۴۳.۶ هزار میلیارد تومان بود که با لحاظ تورم، بایستی در ۹ ماهه سال گذشته به ۸۳ هزار میلیارد تومان می‌رسید. اما به علت سقوط شدید تولید مسکن در دولت یازدهم، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای تکمیل‌شده فقط ۴۶.۸ هزار میلیارد تومان بود که نشانه عقب‌رفت چشمگیر تولید مسکن در دولت یازدهم است.

,

نتایج این گزارش نشان می‌دهد به علت سیاست‌های اشتباه عباس آخوندی در ۴ سال اخیر، سرمایه‌گذاران اقبالی به تولید مسکن نشان نداده‌اند. همین مسئله موجب کاهش تدریجی عرضه مسکن در کشور شده و با توجه به افزایش سالانه تقاضای مسکن در کشور (سالانه بیش از یک میلیون تقاضای جدید وارد بازار می‌شود) شرایط را برای مستاجران دشوار نموده است.

, نتایج این گزارش نشان می‌دهد به علت سیاست‌های اشتباه عباس آخوندی در ۴ سال اخیر، سرمایه‌گذاران اقبالی به تولید مسکن نشان نداده‌اند. , نتایج این گزارش نشان می‌دهد به علت سیاست‌های اشتباه عباس آخوندی در ۴ سال اخیر، سرمایه‌گذاران اقبالی به تولید مسکن نشان نداده‌اند. ,

عواقب کم‌کاری‌های آخوندی در بخش مسکن، امسال در بازار اجاره‌بها را دیده شده که در تهران قیمت اجاره‌تا ۴۵ درصد نیز افزایش یافته است.

,

منبع: مشرق

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه