اخبار داغ

دبیر سیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان:

باید سایه نگاه سیاسی و ابزاری از دانشگاه زدوده شود/ به نظر قطار وزارت علوم میلی به تغییر خط خود ندارد

باید سایه نگاه سیاسی و ابزاری از دانشگاه زدوده شود/ به نظر قطار وزارت علوم میلی به تغییر خط خود ندارد
فعال دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: باید سایه نگاه سیاسی و ابزاری از دانشگاه زدوده شود و فردید متخصص و متعهد به کرسی این وزارتخانه مهم تکیه بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد موسوی فعال دانشجویی دانشگاه زنجان و دبیر سیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه در گفت و گو با نسیم زنجان اظهار داشت: دانشگاه محل تبلور اندیشه ها و تعامل افکار و محلی برای رشد و شکوفایی جوانان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

وی افزود: بدون شک دانشجویان دانشگاه را صرفا مکانی برای تحصیل علم نمیدانند بلکه دانشگاه مبدا تحولات برای یک دانشجو است که دولتها میتوانند در ایجاد یک بستر مناسب برای پیشرفت دانشجویان نقش بسزایی داشته باشند.

,

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این بین شاید بتوان مهمترین مشکل دانشگاه را عدم تناسب آن با نیازهای روز دانست که نتیجه آن عدم تعامل مناسب دانشگاه و صنعت، سرقت های علمی و دانشجویانی مدرک به دست و بدون مهارت های کافی خواهد بود .

,

وی افزود: اگر خواهان بهبود این شرایط هستیم باید سایه نگاه سیاسی و ابزاری از دانشگاه زدوده شود و فردید متخصص و متعهد به کرسی این وزارتخانه مهم تکیه بزند.

,

دبیر سیاسی سابق جامعه اسلامی دانشجویان افزود: در آستانه معرفی وزیران پیشنهادی توسط دولت دوازدهم به مجلس باید به این نکته توجه شود که نمایندگان مجلس برنامه وزرا و سابقه کاری آنان را مدنظر قرار دهند که بتوانند وزرایی توانمند، انقلابی و بهترین فرد برای آن وزارتخانه را منصوب کنند.

,

موسوی با بیان اینکه وزیر علوم نیز از این قضیه مستثنی نیست افزود: دولت چندین گزینه برای وزارت علوم مدنظر دارد؛ اما تاکنون به مجلس ارایه نداده است، گویا به نظر میرسد که قطار این وزارت خانه میلی به تغییر خط خود ندارد و دولت بیشتر از آنکه به دنبال بهترین گزینه وزارت علوم برای خدمت به دانشگاه و دانشجویان باشد به دنبال گزینه ای باب میل خود است تا کماکان سایه شوم بازی های سیاسی بر دانشگاه رخنه بیاندازد.

,

فعال دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: دانشجو باید خود تحلیل سیاسی داشته باشد و نباید بر او تحمیل و دیکته شود اما متاسفانه دانشگاه ها همسو با وزارتخانه و دولت متبوع خود گاه اقداماتی جناحی و به دور از شان دانشجو انجام میدهند که در نهایت دود آن بر چشم دانشجو میرود.

,

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند: « مادامى که دانشگاه پرورشگاه متخصصین مسلمان و متعهد نباشد مطلوب انقلاب نخواهد بود و این ممکن نیست مگراینکه اساس و روش و سیستم ‏دردانشگاهها اسلامى باشد».

,

موسوی در پایان گفت: بهبود شرایط علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها عزم عمومی دانشگاهیان را میطلبد و باید ارزیابی وضعیت فکری و بینشی دست اندرکاران آموزش عالی بررسی شود و افرادی عالم،  فکور و متعهد را به کار گمارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه