اخبار داغ

حقابه زیست محیطی سد سنگ سیاه دهگلان به پایین دست سرازیر می‌شود

حقابه زیست محیطی سد سنگ سیاه دهگلان به پایین دست سرازیر می‌شود
با پیگیری‌های اداره محیط زیست دهگلان حقابه زیست محیطی رودخانه پایین دست سد سنگ سیاه به میزان 200 لیتر بر ثانیه رهاسازی گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رئیس اداره محیط زیست دهگلان با اعلام این خبر گفت:  آب در رودخانه پایین دست سد سنگ سیاه، دوباره جریان پیدا کرده است و با توجه به مصوبات شورای حفاظت منابع آب شهرستان دهگلان،حقابه زیست‌محیطی این رودخانه حتما باید استمرار داشته و همیشه مقداری آب به صورت حقابه طبیعی در تمامی فصول در این رودخانه وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 یوسف مجیدی گفت: عدم رعایت حقابه زیست محیطی رودخانه‌های پایین دست سدها در این شهرستان سبب از بین رفتن اکوسیستم پیچیده رودخانه و از بین رفتن گونه‌های مختلف وابسته به آن و خشک شدن سیمای سرزمین و همچنین تخریب و تصرف حاشیه و بستر رودخانه ها توسط کشاورزان شده است.

,

 

,

حقابه زیست محیطی رودخانه پایین دست سد نمایانگر جریانی آبی است که در 95 درصد مواقع در شرایط طبیعی رودخانه جریان داشته و می‌بایست پس از احداث سد نیز به منطقه پایین دست برسد، با رهاسازی حقابه زیست محیطی، بقای رودخانه، پوشش گیاهی اطراف آن و حیات وحش منطقه تضمین خواهد شد.

,

 

,

سد مخزنی سنگ سیاه با حجم 33 میلیون متر مکعب و از نوع خاکی غیرهمگن با ارتفاع 33 متر می باشد که در فاصله 10 کیلومتری جنوب شهر دهگلان واقع شده است و عملیات اجرایی آن در سال  1390به پایان رسیده  است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه