اخبار داغ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

چابک سازی مجمع و بازنگری در تشکیلات آن ضروری است/آیت الله شاهرودی از فضلای شایسته هستند

چابک سازی مجمع و بازنگری در تشکیلات آن ضروری است/آیت الله شاهرودی از فضلای شایسته هستند
آیت الله مجتهد شبستری، عضو جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چابک سازی مجمع، حذف زواید و بازنگری در تشکیلات آن ضروری است و احتمالا در آیین نامه داخلی نیز تجدید نظر صورت گیرد و امیدواریم کشور از برکات دوره جدید مجمع بهره مند شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار ائل  در خصوص اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اصل ۱۱۲ قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مواردی همچون زمانی که شورای نگهبان مصوبات مجلس را خلاف شرع اسلام و قانون اساسی بداند؛ تشکیل می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل ,

عضو جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: این مجمع همچنین در اموری که رهبر انقلاب به مجمع ارجاع می دهند؛ به ایشان مشاوره می دهد.

,

وی با اشاره به اصل ۱۱۰ قانون اساسی، خاطر نشان کرد: تعیین سیاست های کلی نظام توسط رهبر انقلاب بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می گیرد که این نوع مشاوره هم از وظایف مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

,

وی ضمن اشاره به وقفه چند ماهه تشکیل جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از پایان دوره قبلی، افزود: دوره جدید مجمع با دستور رهبر انقلاب به ریاست آیت الله شاهرودی و دبیری محسن رضایی تشکیل می شود و در این دوره اعضای جدیدی همچون بنده به این مجمع اضافه شدیم.

,

نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص حضور در دوره جدید مجمع تشیص مصلحت نظام گفت: از حسن اعتماد رهبر انقلاب نسبت به خود تشکر می کنم و امیدوارم این مجمع بتواند همانطور که در حکم ایشان آمده؛ در ساماندهی مسائل کوشا باشد.

,

وی ادامه داد: چابک سازی مجمع، حذف زواید و بازنگری در تشکیلات این مجمع ضروری است و احتمالا در آیین نامه داخلی نیز تجدید نظر صورت گیرد و کشور از برکات آن بهره مند شود.

,

آیت الله شبستری همچنین در خصوص ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی در دوره جدید مجمع، گفت: ایشان از فقهای معظم هستند که سال ها عضو شورای نگهبان و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری یوده و از شاگردان شهید صدر می باشند.

,

وی ضمن ابراز امیدواری بر اینکه آیت الله شاهرودی می توانند مدیریت جلسات را بخوبی بر عهده گیرند؛ تصریح کرد: ایشان از فضلا و شخصیت های شایسته کشور هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه