اخبار داغ

پزشک متخصص قلب و عروق اعلام کرد:

بیماری قلبی اولین عامل مرگ و میر در مهدیشهر/ مصرف لبنیات پرچرب بیماری های قلبی و عروقی را تشدید می کند

بیماری قلبی اولین عامل مرگ و میر در مهدیشهر/ مصرف لبنیات پرچرب بیماری های قلبی و عروقی را تشدید می کند
یک پزشک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مصرف لبنیات پرچرب، بیماریهای قلبی و عروقی را تشدید می کند، به مردم مهدیشهر توصیه کرد محصولات لبنی کم چرب مصرف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، اولین عامل مرگ و میر در شهرستان مهدیشهر بیماری های قلبی و عروقی می باشد که طبق آمار اداره ثبت احوال شهرستان مهدیشهر بیشترین افرادی  که بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت می کنند مردان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

با توجه به اینکه بیماری های قلبی و عروقی در صدر بیماری ها در بین مردم شهرستان مهدیشهر قرار دارد بنابراین لازم است، ابتدا علائم این بیماری را شناخته  و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، توصیه های پزشکان را جدی بگیرند.

,

در همین خصوص دکتر فاطمه عبدالهیان پزشک متخصص قلب و عروق که خود مهدیشهری است، در گف و گو با خبرنگار نیزوا، عامل ژنتیکی را در ابتلای مردم مهدیشهر به بیماری قلبی و عروقی دخیل دانست و عامل دیگر این بیماری را مصرف بیش از اندازه لبنیات پرچربی در کنار کم تحرکی و فعالیت بدنی پایین بیان کرد.

,

این متخصص قلب و عروق، علت عمده بیماریهای قلبی را تغذیه نامناسب، کم تحرکی، عوامل ژنتیکی، بیماری های زمینه ای و کشیدن سیگار برشمرد.

,

عبدالهیان با تاکید بر اینکه با توجه به عوامل ژنتیکی، بیماریهای قلبی در بین مردم مهدیشهر بالا است، گفت: در این خصوص نمی توان ژنتیک را تغییر داد اما می توان با مراقبت بیشتر و تغذیه سالم و تحرک و فعالیت بدنی بیشتر از بروز بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

,

وی اظهار کرد: همچنین مصرف چربی های حیوانی در بین مردم مهدیشهر بالا است و در کنار اینها تحرک و فعالیت بدنی پایین آنها مثل سابق نیست و تحرک پایینی دارند.

,

 این پزشک متخصص قلب و عروق ادامه داد: در گذشتهعشایر این منطقه فعالیت بدنی بالا و زیادی داشتند و مصرف لبنیات پرچربی که تولید می کردند مشکلی ایجاد نمی کرد و با فعالیت می سوخت اما امروزه تحرک کم ولی مصرف لبنیات و چربی همچنان مثل گذشته است و زیاد مصرف می شود.  

,

عبدالهیان افزود: الان زندگی ها شهری شده و تحرک بدنی خیلی کم است و فعالیت فیزیکی در حد مطلوب نیست ولی مصرف چربی بالاست و این چرخه نامتعادلی می شود که بیماریهای قلبی و عروقی را تشدید می کند.

,

وی با اشاره به دامدار بودم مردم این منطقه، بیان کرد: مصرف گوشت قرمز نیز در مهدیشهر زیاد است و بالعکس مصرف گوشت سفید همچون ماهی بسیار پایین است که اثر نامطلوب می گذارد و بیماریهای قلبی را تشدید می کند.

,

این پزشک متخصص قلب و عروق برای پیشگیری از این بیماری، توصیه کرد: مردم باید شیوه زندگی و رژیم غذایی را تغییر دهند و فعالیت بدنی خود را بیشتر کنند، نمی گوییم لبنیات مصرف نکنند، لبنیات باید حتما استفاده شود چرا که برای جلوگیری از پوکی استخوان لازم است ولی باید کم چرب تر استفاده شود.  

,

عبدالهیان اضافه کرد: در حقیقت باید محصولات لبنی که عشایر سنگسری تولید می کنند به دلیل پرچرب بودن، کمتر مصرف شود و یا محصولات لبنی که چربی آن کم تر است مصرف شود.

,

وی تصریح کرد: مصرف میوه و سبزیجات در این منطقه پایین است که توصیه می شود مردم مهدیشهر در برنامه غذایی میوه جات و سبزیجات تازه را بیشتر بگنجانند.

,

این متخصص قلب و عروق با معرفی مهمترین بیماری های زمینه ای که باعث بیماریهای قلبی می شود، افزود: فشار خون، دیابت، چربی خون و همچنین عوامل جانبی دیگری مانند استرس و تنش های زیاد بر بروز بیماریهای قلبی تاثیر دارد.

,

عبدالهیان تاکید کرد: فشار خون بالا نیز در بین مردم مهدیشهر زیاد شیوع دارد که برای کنترل آن باید دارو مصرف کنند تا دچار بیماری قلبی نشوند.

,

وی گفت: علاوه بر این بیماری ها هر نوع عفونتی هم اگر در بدن باشد، عفونت های دندان خراب، عفونت معده، عفونت ادراری و ... بیماریهای قلبی را تشدید می کند.

,

پزشک متخصص قلب و عروق، اظهار کرد: افراد به محض اینکه کوچکترین علامتی را مشاهده کردند به پزشک مراجعه تا بیماری شناسایی شود و قبل از اینکه به مراحل حادی برسد درمان بشوند.

,

عبدالهیان با بیان اینکه سن ابتلا به بیماریهای قلبی کاهش پیدا کرده، افزود: در گذشته فعالیت بدنی بیشتر بود ولی امروزه فعالیت بدنی کمتر و چاقی بیشتر شده است، سن سیگار کشیدن پایین آمده که همه اینها سن ابتلا به بیماری های قلبی را پایین آورده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در حالی است که قبلا سن سکته قلبی بالای 40 سال بود اما امروزه سکته قلبی را در جوان 30 ساله هم هم می بینیم.  

,

این پزشک همچنین بیان کرد: مصرف مکمل هایی چون قرص ها و پودرهای مختلفی که در ورزش های بدنسازی مصرف می شود بسیار مضر و باعث بیماری قلبی می شود.

,

عبدالهیان مواد مخدر را نیز عامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دانست و تصریح کرد: مواد مخدر های صنعتی که امروزه رایج هست و در مهدیشهر نیز مصرف آن شیوع فراوانی دارد، اثرات نامطلوبی بر بدن دارد و عامل سکته و بیماری قلبی و عروقی می شود.

,

وی با بیان اینکه بایدعلائم بیماری قلبی و عروقی را شناخت و در صورت بروز آن به پزشک مراجعه کرد، گفت: درد قفسه سینه، تنگی نفس، تپش قلب، احساس سرگیجه، سبکی سر از علائم بیماری قلبی و عروقی است.

,

متخصص قلب و عروق بیان کرد: اگر افراد با این علائم مواجه شدند، در هر سنی که هستند باید به پزشک مراجعه کنند اما آنهایی که علائمی ندارند و فقط می خواهند قلب خود را کنترل و ارزیابی کنند، سن بالای 30 سال برای مراجعه به پزشک مناسب است.  

,

عبدالهیان تاکید کرد: افراد 30 سال به بالا  با مراجعه به پزشک و چکاب، وضعیت قلبی خود را کنترل کنند و چرا که هزینه پیشگیری همیشه از هزینه درمان کمتر است.

,

وی افزود: بیماران قلبی هم برای کنترل بیماری خود، به موقع به پزشک خود مراجعه کنند تا وضعیت آنان ارزیابی شود و داروهای خود را نیز مرتب استفاده نمایند.

,

این متخصص قلب و عروق با تاکید بر مصرف داروهای طبق دستور پزشک، گفت: در مصرف داروهای گیاهی مخالفتی نیست ولی برخی بیماران خودسرانه داروهایی که پزشک تجویز کرده را قطع می کنند و از داروهای گیاهی استفاده می کنند که متاسفانه عوارض بسیار بدی می گذارد.

,

عبدالهیان اضافه کرد: داروهای گیاهی خوب است اما اثرات آنان در همه بیماران یکسان نیست و از طرفی هم برای تاثیر گذاشتن داروهای گیاهی باید مدت طولانی شاید دو الی سه سال مداوم استفاده شود تا اثراتش نشان داده شود.

,

وی ادامه داد: بنابراین اگر بیماران می خواهند داروهای گیاهی استفاده کنند اولا پزشک خود را در جریان بگذارند که چه داروهایی استفاده می کنند چرا که برخی از داروهای گیاهی  فشار خون را بالا می برند  و یا برخی داروها بر سیستم مغز و اعصاب تاثیر نامطلوب می گذارند.

,

متخصص قلب و عروق افزود: دوما این بیماران داروهای خود را خودسرانه  قطع نکنند چرا که بیماران قلبی بسیاری داشتم که داروهای خود را سرخود قطع کردند و متاسفانه عارضه بدی داشته است. وقتی داروها را یک ماه مصرف کنند و یک ماه مصرف نکنند عوارض بسیار بدی بر بدن می گذارد.

,

عبدالهیان بیماری قلبی و عروقی را قابل کنترل درمان دانست و تصریح کرد: بیماری قلبی و عروقی مانند بیماری های بدخیم و سرطان نیست که درمان نشود فقط باید بیماران تحت کنترل و درمان پزشک باشند چرا که اگر تحت نظر نباشند خطرناک است.

,

وی در خصوص فعالیت ورزشی بیماران قلبی هم بیان کرد: فعالیت ورزشی بیماران قلبی نیز بستگی به نوع بیماری دارد اگر بیماری حاد و شدید نباشد و نارسایی قلبی پیشرفته نداشته باشند می توانند ورزش کنند اما در برخی مراحل محدودیت فعالیت ورزشی برای مدت کوتاهی باشد که باید تحت نظر پزشک باشند.

,

این پزشک متخصص قلب و عروق همچنین وضعیت امکانات و تجهیزات درمانی بیماران قلبی و عروقی در استان سمنان را خوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: تنها تجهیزاتی که استان سمنان در تجهیزات قلبی و عروقی ندارد دستگاه اکوی مری است که ظاهرا قرار است به زودی به این دستگاه نیز مجهز شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه