اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان خبر داد:

برگزاری اردوی جهادی دانشجویی در روستاهای محروم 5 شهرستان استان کردستان

برگزاری اردوی جهادی دانشجویی در روستاهای محروم 5 شهرستان استان کردستان
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان خبر داد: امسال اردوی جهادی دانشجویان استان کردستان از 10 شهریور به مدت 10 روز در روستاهای محروم شهرستان های سنندج, سقز, مریوان, بیجار و قروه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت: امسال اردوی جهادی دانشجویان استان کردستان از 10 شهریور به مدت 10 روز در روستاهای محروم شهرستان های سنندج, سقز, مریوان, بیجار و قروه برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی افزود: دانشجویان بومی هر شهرستان در روستاهای محروم شهرستان خود مشغول خدمت می شوند اما دانشجویان شهر سنندج بصورت تجمیعی در روستاهای بخش حسین آباد سنندج مشغول به فعالیت می شوند.

,


محمدپناه با بیان اینکه سرگروه های ‌اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه‌ها اعزام شدند تا با نیازسنجی در روستاها، برنامه‌ریزی‌های خود را برای رفع کمبودها انجام دهندعنوان کرد: جلسات مختلفی هم با مسئولان سطح استان و شهرستان ها در راستای تبیین نیازهای اساسی و قابلیت های موجود تشکیل شد و نیازمندی های هر روستا تعیین شده است.

,
,

 

,

وی ادامه داد: در این اردو دانشجویان کردستانی متناسب با رشته تحصیلی خود در یکی از عرصه های پزشکی, دامپزشکی, عمرانی, آموزشی, فرهنگی و ... سازماندهی شده اند.

,

 

,

به گفته مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان, در زمینه بهداشت و درمان، دانشجویان جهادگر رشته پزشکی به آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستاهای محروم پرداخته و دانشجویان جهادگر گروه دامپزشکی در سه حوزه آموزش، پیشگیری و درمان بیماری‌های دام و طیور, اقدام به ارائه خدمت‌ رسانی و محرومیت ‌زدایی به مردم مناطق محروم با توجه به توان و تخصص خود میکنند.

,

, ,

وی تصریح کرد:  بهسازی, مرمت و رنگ آمیزی مدارس مدارس و مساجد، ساخت خانه عالم و خانه محروم و غسالخانه, ساخت پل, ساماندهی چشمه روستا, تکمیل سالن ورزشی و ساخت زمین ورزشی از دیگر خدمات دانشجویان جهادگر پسر است اما دختران به برگزاری کلاش های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس قران و احکام, زبان انگلیسی, مشاوره تحصیلی و ازدواج, آموزش خیاطی, گلسازی, قالی بافی, آشپزی و ...میپردازند.

,

 

,

محمدپناه یادآور شد: ثبت ‌نام دانشجویان در اردوی جهادی از مردادماه آغاز شده و تا 5 شهریورماه ادامه خواهد داشت لذا دانشجویان علاقمند جهت حضور در این اردو می توانند تا تاریخ اعلام شده به دفاتر, حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی در سراسر دانشگاه های استان کردستان و یا ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان واقع در خیابان جام جم مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

,

 

,

وی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت  دانشجویان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف اردوی جهادی دانشجویی بیان کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه اردوی جهادی تبلور اخلاص و عمل جوان مومن انقلابی است گفت: راه حل مشکلات کشور تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در همه عرصه هاست که امروز دانشجویان جهادگر با همین تفکر انقلابی در دل روستاهای محروم استان به خدمت مشغول می شوند.

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با بیان اینکه اردوهای جهادی بهترین نمونه و عمل اقدام انقلابی و مدیریت جهادی است گفت:  در جاهایی که مسئولین درگیر و دار بروکراسی اداری برای انجام وظایف خود هستند دانشجویان جهادگر بصورت انقلابی در عرصه های محرومیت زدایی و سازندگی حضور پیدا کرده و به خدمت رسانی در این مناطق مشغول میشوند.

,

 

,

محمدپناه ادامه داد: تجربه ما در سال های گذشته نشان میدهد که مسئولین دولتی همراهی و همکاری خوبی با گروه های جهادی خواهند داشت اما در صورت عدم همراهی و همکاری, دانشجویان جهادگر «آتش به اختیار» عمل خواهند کرد و و طعم شیرین خدمت را به مردم مناطق محروم خواهند چشاند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه