اخبار داغ

برای نخستین بار در جهان صورت گرفت؛

ساخت دستگاه کیت کمک‌ آموزشی جراحی جمجمه در کشور

ساخت دستگاه کیت کمک‌ آموزشی جراحی جمجمه در کشور
دستگاه کیت کمک اموزشی جراحی جمجمه از جمله محصولات دانش‌بنیان است که برای نخستین بار در شرکت شرکت داناول ساخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در دهمین جشنواره شهید مطهری دستگاه کیت کمک‌آموزشی جراحی جمجمه، به‌عنوان فرآیند برتر در حیطه تولید محصولات آموزشی معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دکتر قدسی مدیر شرکت دانش بنیان داناول در توضیح این فرآیند گفت: شرکت داناول برپایه همکاری مؤثر و عملیاتی مهندسان و پزشکان مجرب تشکیل‌شده و یکی از محصولات دانش‌بنیانی که تولید کرده، کیت کمک آموزشی جراحی جمجمه است.
این مجری فرایند برگزیده، با بیان اینکه کیت در زمینه آموزش رزیدنت‌های مغز و اعصاب کاربرد دارد افزود: با کمک این کیت، عملیات دریل، اره کردن و برداشتن فلپ جمجمه، بخیه زدن و دوختن پرده مغز در محیط ایمن و آزمایشگاهی (Skill Lab) آموزش داده می‌شود.
وی افزود: این دستگاه از دو بخش تشکیل‌شده، یک قسمت آن مدل جمجمه و بخش دیگر کیت است و این قابلیت را دارد که لایه‌های مختلف جمجمه را تحت پوشش قرار دهد و امکان شبیه‌سازی های مختلف را فراهم می‌آورد.
دکتر قدسی روش ساخت این کیت را  با استفاده از پرینترهای سه بعدی بیان کرد و گفت: این مدل چندین بار توسط جراحان مختلف مغز و اعصاب آزمایش شد و درنهایت صحت عملکرد آن و احساسی که شبیه‌سازی جمجمه به جراح منتقل می‌کند مورد تأیید بورد تخصصی جراحان قرار گرفت.
وی افزود: این کیت دارای بردها و حسگرهایی (Load Cell)  است که امکان ذخیره‌سازی و مقایسه نیروهای واردشده توسط جراح و رزیدنت را فراهم می‌آورد تا فراگیران با مقایسه این نمودارها در مدت‌زمان کوتاه‌تری مهارت دریل کردن را بدون اینکه آسیبی به غشای مغز وارد شود بیاموزند.
این مجری فرآیند برگزیده، با اشاره به کاربرد کیت در بیمارستان‌های بزرگ دانشگاه گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های شریعتی، امام خمینی و سینا به‌عنوان یکی از ابزارهای مرکز مهارت‌های بالینی مورداستفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم به‌زودی در سایر مراکز مهم دانشگاهی دیگر نیز مورداستفاده قرار گیرد.
دکتر قدسی با بیان اینکه این دستگاه با این ویژگی‌ها برای نخستین بار در دنیا تولید و به‌عنوان اختراع ثبت‌شده است افزود: این محصول موفق شد به‌عنوان یکی از فرآیندهای برتر در جشنواره شهید مطهری برگزیده شود.
وی در ارزیابی خود از جشنواره شهیدمطهری گفت: این جشنواره علاوه بر اینکه  باعث شناخت بیشتر فرآیندها و محصولات آموزشی می‌شود؛ پشتوانه خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصانی است که در این زمینه فعالیت دارند.
دکتر قدسی پیشنهاد داد: برای ارزیابی دقیق‌تر فرآیندهای محصول محور، هیات داوران نمونه کارها را از نزدیک موردبررسی قرار دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه