اخبار داغ

استاندار لرستان:

تامین آب پایدار برای بروجرد یکی از اهداف احداث سد آبسرده است

تامین آب پایدار برای بروجرد یکی از اهداف احداث سد آبسرده است
استاندار لرستان گفت: سد آبسرده یکی از پروژه های زیر بنایی و تاثیر گذار شهرستان بروجرد است که تامین آب پایدار برای بروجرد یکی از اهداف احداث سد آبسرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان در بازدید از سد آبسرده بروجرد گفت: حدود 45 روز از آغاز عملیات سد آبسرده می گذرد و در ابتدا از پیمانکار تقاضا کردیم برای جبران کار عقب افتاده در سه شیفت کار شود که در همین راستا بازدید به عمل آمد و مشخص شد که کارفرما، مشاور و پیمانکار در سه شیفت کار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,  ,

 

,

وی با اشاره به این که این پروژه دارای مشکلات مالی و اجتماعی است افزود: امیدواریم که این مشکلات برطرف شود و مطابق برنامه زمان بندی عمل کنند که اگر این اقدامات صورت گیرد سد آبسرده در 22 بهمن سال 98 افتتاح می شود.

,

 

,

 استاندار لرستان تصریح کرد: سد آبسرده یکی از پروژه های زیربنایی و تاثیر گذار در شهرستان بروجرد است که با سه رویکر تامین آب پایدار برای بروجرد، تامین آب برای چهار هزار و 500 هکتار زمین است که با این کار توسعه کشاورزی را شاهد هستیم و سومین رویکرد این است که آبسرده به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری به ظرفیت های این شهر اضافه شود.

,

 

,

 به گفته وی اگر هر ماه این پروژه بین 2 تا 2 و نیم درصد پیشرفت داشته باشد حتما این پروژه در زمان وعده داده شده به بهره برداری می رسد و برای رفع مشکلات مالی نیاز است که همه مسئولین همکاری کنند و فرمانداری به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد و زمین هایی متعلق به مردم برای تملک تعیین تکلیف شود چرا که این پروژه یکی از پروژه های مهم عمرانی استان است.

,

 

,

 بازوند با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد افزود: برای منطقه ویژه اقتصادی باید بخش خصوصی وارد شود که تا کنون چند بخش خصوصی اقدام کردند و موفق نشدند اما حدود چهار ماه است که یک بخش خصوصی قوی وارد کار شده است.

,

 

,

 به گفته وی 100 هکتار زمین تا کنون برای فرودگاه تملک شده و 185 هکتار دیگرباقی مانده و این بخش خصوصی مورد تایید است و در حال تهیه طرح منطقه ویژه اقتصادی هستند که تا 2 ماه دیگر این طرح آماده شده و عملیات اجرایی آغاز می شود.

,

 

,  ,

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) تکمیل و تجهیزات در حال نصب است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

,

 

,

 در ادامه "رضا میرزایی"مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: حجم مخزن بیش از 60 میلیون متر معکب است که ذخیره آب برای آبیاری زمین های کشاورزی، تولید برق، تامین آب از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

,

  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه