اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی خبر داد؛

احداث ۳ اقامت گاه بومی گردی با طرح باستانی در شهرستان بهمئی

احداث ۳ اقامت گاه بومی گردی با طرح باستانی در شهرستان بهمئی
با توجه به ظرفیت شهرستان بهمئی در جذب گردشگر و درخواست مردمی، سه خانه بومی گردی با طرح باستانی در شهرستان بهمئی احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آوای ماغر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری از احداث خانه های بومی گردی در سطح شهرستان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آوای ماغر,

اسفندیار اباب گفت:حمایت از ساخت اقامتگاه های بومی گردی با هدف حفظ و زنده داشتن آثار باساتی به عنوان میراث فرهنگی و به صورت کلی حفظ شاکله های باستانی ساختمان ها نسبت به بوم هر منطقه،  در دستور کار میراث فرهنگی است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بهمئی یکی از خاستگاه های اصلی تمدن الیمایی است، در طرح های پیشنهادی متقاضیان برای ساخت اقامتگاه بومی گردی شهرستان، کارشناسان در حد امکان طرح های این دوره باستانی را اعمال می کنند.

,

اباب خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه مورد در خواست احداث اقامت گاه بومی گردی در سطح شهرستان بهمئی داشتیم که یک مورد آن در ورودی تنگه ماغر در مرحله پایانی می باشد که بعد از استعلام منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و نبود معارض، مرحله احداث اقامت گاه آغاز می شود.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی تصریح کرد: به متقاضیانی که بتوانند در زمینه احداث اقامتگاه بومی گردی در سطح شهرستان، طرح توجیهی داشته و معارض نداشته باشند، تسهیلات ویژه از سوی میراث فرهنگی اعطا می شود.

,

اباب در پایان گفت:هدف دیگر سازمان میراث فرهنگی از احداث این اقامت گاه ها، ایجاد اشتغال است، بنا براین لازم است  احداث این اقامت گاه ها در نقاطی باشد که قابلیت جذب گردشگر و  درآمد زایی داشته باشد که کارشناسان ما بعد از هر درخواست، به این مورد  توجه می کنند و موافقت نهایی آنها منوط به داشتن توجیه اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه