اخبار داغ

گزارش/

محرومیت؛ سهم کودکان مناطق مرزی!

محرومیت؛ سهم کودکان مناطق مرزی!
صورت‌هایشان را آفتاب گل گلی کرده است و خورشید چنان بوسه ای زده که از فرسنگ ها دور جای بوسه هایش نمایان است و دست هایشان با چوب شبانی خو گرفته است و تنها سرگرمی شان چراندن بره هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نهبندان خبر، کافی است نگاهتان را کمی پرواز دهید. به محله های عشایر های مرزی که امروز به دلیل خشکسالی دچار انواع آسیب های اجتماعی شده اند سر بزنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر, نهبندان خبر, نهبندان خبر,

 

,

صورت‌هایشان را آفتاب گل گلی کرده است و خورشید چنان بوسه‌ای زده که از فرسنگ‌ها دور جای بوسه‌هایش نمایان است و دست هایشان با چوب شبانی خو گرفته است و تنها سرگرمی شان چراندن بره‌هاست.

,

 

,

کودکان منطقه مرزی پلی استیشن را نمی شناسند، از پویا خبری نیست، انگشتان دستانشان یارای گرفتن شماره تلفن ندارد، کودکان مرزنشین من، آسفالت ندیده اند، اورژانس را نمی شناسند، از کمبود امکانات بهداشتی رنج می برند، آب خوردنشان با تانکر تامین می شود.

,

 

,

اینجا زندگی سخت است، اعتیاد جوانان عشایر مرزنشین را دامن‌گیر کرده است، فقرو محرومیت موج می زند، دانش آموزان این خطه از ایران من توانایی خرید مداد و دفتر را ندارند.

,

 

,

با خاک گره خورده‌اند مگر اینها فرزندان سرزمین آباد ایران نیستند که با یارانه روزگار می‌گذرانند؟ سهم شان از نفت چیست؟ به کجا میرود؟ آیا کسی هست که پاسخگو باشد؟ کودکان من باید اینجا از بیماری سر بر بالین خاک نهند چراکه از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی بی‌بهره‌اند.

,

 

,

عشایر غیور من، شیرمردان و شیرزنان محروم مرزنشین نهبندان خواب آسوده را به چشمان من و تو هدیه می‌دهند، آسایش سفر به شمال و شمال‌غرب، مشهد و اصفهان همه و همه مرهون این عزیزان است. باشد که این بار با نگاهی به وسعت آسمان پر ستاره کویر دردشان و فقرشان را کم کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه