اخبار داغ

گزارشی از همایش ائمه جماعات ؛

علی عسکری: مساجد نقش تمدن‌سازی دارند / رسانه ملی سعی دارد مساجد را به جایگاه اصلی خود بازگرداند

علی عسکری: مساجد نقش تمدن‌سازی دارند / رسانه ملی سعی دارد مساجد را به جایگاه اصلی خود بازگرداند
رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی گفت: مساجد مرکز هویت سازی انسان سازی در تاریخ ما بوده‌اند و بزرگترین مرکز تاریخ ساز در دنیای اسلام را میتوان مساجد دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ؛ عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی در همایش ائمه جماعات استان تهران در روز جهانی مسجد در مجتمع امام خمینی(ره) اظهار داشت: مساجد مرکز هویت سازی انسان سازی در تاریخ ما بوده اند و بزرگترین مرکز تاریخ ساز در دنیای اسلام را میتوان مساجد دانست، در گذشته هویت سازتر بوده و مرکز نشر علم و دانش مردم مسجد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

عسکری افزود: روح مسجد روحانی مسجد است که این پیام را به مردم منتقل می‌کرده و در ارتقای مسجد نقش اساسی داشته و دارد، مسجد خوب یعنی روحانی خوب و روحانی خوب یعنی مسجد خوب و این دارای اهمیت است

,

وی تصریح کرد: مساجد نقش تمدن‌سازی داشتند، اگر به تاریخ برگردیم، مساجد بودند که قله‌های خوبی را تشکیل می‌دادند، اگر شخصیت‌ها، انسان‌ها، روند و تاریخ را مطالعه کنید، شکل‌گیری شخصیت بزرگان ما از همین مساجد بوده است.

,

رئیس صدا وسیما اظهار کرد: همه ما هویت‌مان را از مساجد و برنامه‌هایشان گرفته‌ایم، مساجد خدمات بزرگی به جامعه کرده‌اند و نقش تمدن‌سازی دارند، مطالب رهبر معظم انقلاب و امام راحل به ما تاکید دارند که باید برای ارتقاء مساجد به صورتی جهادگونه قیام کنیم.

,

عسکری ادامه داد: مساجد کانون حل و فصل مشکلات مردم بودند. در اوایل انقلاب نیز همانند سنگرها عمل کردند، اما امروز در جنگ سهمگین فرهنگی قرار داریم. امروز ما در معرض شدیدترین جنگ فرهنگی تاریخ قرار داریم. استکبار می‌داند که برای آسیب‌رسانی به مساجد باید بر روی فرهنگ ما کار و نفوذ کنند، نقش مساجد باید بازشناسی و بازتعریف شود. زمانی رسانه‌های اصلی ملت  مساجد بودند و نقش درجه اول در فرهنگ‌سازی داشتند و برترین رسانه‌ها بودند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز در دنیای مدرن و با خلق رسانه‌های الکترونیک، این‌ها مقداری نقش تاثیرگذاری را به خودشان اختصاص دادند و نقش رسانه‌ای مساجد را تخریب و تضعیف کردند. ما در رسانه ملی تصمیم گرفتیم که بتوانیم مساجد را به جایگاه اصلی‌شان بازگردانیم، به همین دلیل، ما تصمیم بر حمایت از جریان‌های تمدن‌ساز مساجد گرفتم، قرارگاه مسجد در صدا و سیما را تاسیس کردیم که حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم متصدی آن هستند.

,

رئیس صدا وسیما گفت: ماموریت ارتقاء مساجد را به شبکه اول سیما دادیم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار بود، اقداماتی انجام شده و اموری هم در دست انجام است، امیدوارم که بتوانیم موفق شویم و کار را به پیش ببریم. ما این کار را پیگیری می‌کنیم.

,

عسکری افزود: در دنیای جدید رسانه و شکل‌گیری فضای مجازی، تولید محصولات فرهنگی آسان‌تر شده است. ما باید به صورت هوشمندانه در مساجد به این موضوع بپردازیم و کار محتوای فاخر و پاکیزه را در مساجد کلید بزنیم.

,

وی عنوان کرد: ما باید با تولید محتواهای پاک، بر فضای مخرب مجازی غلبه کنیم. متاسفانه غرب‌ در رسانه‌های ما نفوذ کرده است و ما باید با کار جمعی، بر آن‌ها چیره شویم،امیدواریم که این‌ها کمکی برای موفقیت‌های منطقه‌ای هم باشد و در مجموع، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) شویم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه