اخبار داغ

قالیباف:

تفکر مسجدی مورد تاکید ما بود / به‌عنوان شهروند راهم را ادامه می‌دهم

تفکر مسجدی مورد تاکید ما بود / به‌عنوان شهروند راهم را ادامه می‌دهم
شهردار تهران گفت: تفکر و نگاه مسجدی مختص شهرداری نیست و بنده به عنوان شهروند وظیفه دارم که این راه را ادامه دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ محمدباقر قالیباف عصر امروز در آیین افتتاح مسجد ۷۲ تن در میدان آزادی اظهار داشت: در آغازین روزهای خدمتم در شهرداری، خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم. ایشان فرمودند تنها وجه متمایز کننده ما این است که ما باید در این شهر، هر خدمتی که می‌کنیم نتیجه‌اش این شود که مردم آن شهر، توفیق بندگی خدا را به دست آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

شهردار تهران با بیان این‌که خدمت ایشان عرض کردم که در این عرصه چگونه باید جهت‌گیری کنم و از ایشان دستورالعمل خواستم که ما باید با چه کسی هماهنگ باشیم و حرف او ر ملاک عمل قرار دهیم؟ ، گفت: ایشان فرمودند «خود شما آشنا هستید و نظر خود شما چیست؟». خدمت ایشان، آیت‌الله مهدوی‌کنی را معرفی کردم و رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند، تا روزی که این بزرگوار زنده بودند، من هیچ گامی در این زمینه بدون نظر ایشان برنداشتم. من هیچ آشنایی با ایشان نداشتم.

,

وی با بیان این‌که جهت‌گیری بسیار مهم است، افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که در برنامه‌هایم به توجه به مساجد و محور قرار دادن آن‌ها و هم‌چنین ساخت بیشتر مسجد اشاره کردم. مناطقی را در تهران داریم که یک میلیون جمعیت داشتند و فقط ۴۰ مسجد در آن‌ها وجود داشت‌.

,

قالیباف با بیان این‌که من در این راستا کمترین نقش را داشتم و مردم نیز بیشترین نقش را ایفا کردند، بیان داشت: آن‌ها مطالبه کردند و ما فقط تسهیلات را در اختیار آن‌ها گذاشتیم‌.

,

شهردار تهران با اظهار این‌که تفکر مسجدی مورد تاکید ما بود ، تصریح کرد: کار جهادی به کاری گفتی می‌شود که شامل «لایحتسب» بشود. باید به گونه‌ای عمل کنیم خداوند از جایی که فکرش را نمی‌کنیم به ما کمک می‌کند، تفکر مسجدی را نیز طبق قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام پیش بردیم و خواهشم از مردم بزرگوار این است که مساجد را به محل رجوع زندگی مردم در بعد مادی و معنوی تبدیل کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: مساجدی ساخته شد که از بعد سازه‌اش، همه موارد را در نظر گرفتیم تا همه نیازها را تامین کند. مهم‌ترین شمشیر ما این است که بتوانیم کارآمدی دین در اثبات حق را به کار بگیریم و تحقق این کار فقط در مسجد صورت می‌گیرد.

,

قالیباف افزود: من در کودکی‌ام مکبر و چای‌ریز مسجد بودم. تا به امروز همه دوستانی که با هم بودیم و فرهنگ مسجدی داشتند، در زندگی‌شان موفق‌تر بودند چراکه خودشان را با فرهنگ مساجد تطبیق داده بودند.

,

شهردار تهران تاکید کرد: این تفکر و این نگاه مختص شهرداری نیست و بنده به‌عنوان شهروند وظیفه دارم که این راه را ادامه دهم.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه