اخبار داغ

مسئول امور مساجد تربت جام خبر داد:

کمبود شدید اعتبارات، خانه عالم و روحانی مهمترین مشکلات امور مساجد تربت جام است

کمبود شدید اعتبارات، خانه عالم و روحانی مهمترین مشکلات امور مساجد تربت جام است
مسئول امور مساجد تربت جام گفت: کمبود شدید اعتبارات، خانه عالم و روحانی مهمترین مشکلات پیش روی مساجد تربت جام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن رجبی در گفتگو با خبرنگار جام روز با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: کمبود شدید اعتبارات، خانه عالم و روحانی مهمترین مشکلات پیش روی مساجد تربت جام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز,

 

,

حجت الاسلام رجبی افزود: دراین شهرستان بیش از 380 مسجد شیعه و اهل سنت وجود دارد که از این تعداد 180 مسجد شیعه و الباقی متعلق به اهل سنت این شهرستان می باشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: در 27 روستای این شهرستان روحانی مستقر وجود ندارد، همچنین دربرخی از روستاها، خانه عالم احداث نشده که پیگیر تهیه زمین و اعتبار برای ساخت هستیم.

,

 

,

مسئول امور رسیدگی به مساجد تربت جام ضمن بیان این نکته که اعزام روحانی به روستاهایی که دارای 50 خانوار هستند در اولویت است، ادامه داد: اکثر مساجد شهرستان نیازمند تعمیرات اساسی هستند که اعتباری برای آنها موجود نیست و امسال فقط دو میلیون تومان بودجه برای یک مسجد در نظر گرفته شده است.

,

 

,

حجت الاسلام رجبی اعلام کرد: از طریق طرح موسسه 110 مسجد دفتر آیت الله مکارم شیرازی تاکنون شش مسجد در روستا محروم منطقه احداث شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: مسجد جایگاه مبارزه با نفس اماره و جهاد اکبر است؛ از صدر اسلام تأثیرات فراوان جهادی داشته و باعث توجه خاص مسلمانان بوده است.

,

 

,

مسئول امور رسیدگی به مساجد تربت جام بیان کرد: از صدر اسلام مساجد محل تعلیم و تربیت، قضاوت، حل اختلافات و مشکلات مردم بوده است و امروز باید دوباره این امر احیا شود و مسجد مرکز توجهات باشد.

,

 

,

حجت الاسلام رجبی با اشاره به این موضوع که امروز متأسفانه توجه به ساخت‌و ساز و توسعه بنای مسجد را داریم و کمتر به کار اصلی مسجد اهمیت داده می شود، تصریح کرد: مساجد مرکز بیداری، هوشیاری و حرکت‌هاست و این امر باید استمرار داشته باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: مهمترین حربه دشمن ایجاد شک و شبه دراعتقادات مردم بویژه جوانان است و پاسخ به این حربه ها برنامه روحانیون در مساجد می باشد.

,

 

,

مسئول امور رسیدگی به مساجد تربت جام بیان کرد: مردم در مساجد میهمان خدا هستند، بنابراین خادمان و فعالان مساجد علاوه بر داشتن برنامه های پربار و غنی فرهنگی باید برای جذب جوانان و نمازگزاران روحیه مهمانداری وخدمت کردن داشته باشند.

,

 

,

حجت الاسلام رجبی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد، ابراز داشت: در منطقه تلفیقی و مرزی تربت جام خادمان مساجد؛ حافظ فرهنگ، اعتقادات و امنیت مرزهای ایران اسلامی هستند.

,

 

,

وی با اشاره به برنامه های اجرایی هفته مساجد در تربت جام گفت: برگزاری کارگاه آموزشی فعالیت های فرهنگی مساجد، کارگاه شبهه شناسی، آموزش هیات امنا و خدام،، گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت و تقدیراز ائمه جماعات مساجد فعال از مهمترین برنامه های این هفته در تربت جام است.

,

 

,

مسئول امور رسیدگی به مساجد تربت جام ابراز داشت: برای اجرای برنامه های فرهنگی مساجد مبلغ 70 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که برای تمام مساجد هزینه می شود.

,

 

,

حجت الاسلام رجبی افزود: مساجد، سنگر دفاع از ارزش ها، مظلومین، توالی دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست، مسجد میدان طرح مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محل خنثی سازی فتنه های دشمنان اسلام، قرآن و انقلاب است.

,

 

,

وی از هیات امنای مساجد خواست: در خصوص ایاب و ذهاب روحانیون مستقر در روستاها همکاری بیشتری با ائمه جماعت داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه