اخبار داغ

مدیر مجموعه جزیره شادی از شهرداری شکایت کرد/ شورا و شهردار بهار رای به ابطال قرارداد پروژه دادند

مدیر مجموعه جزیره شادی از شهرداری شکایت کرد/ شورا و شهردار بهار رای به ابطال قرارداد پروژه دادند
به آخرین روزهای عمر شورای چهارم نزدیک می شویم و این در صورتی است که بعد از گذشت 4 سال همچنان ادامه کار بزرگترین پروژه شهرداری در هاله ای از ابهام قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه،با پایان آمدن عمر شورای چهارم نه تنها روند کار این پروژه برای مردم بهار شفاف نشده که حتی شاهد ایجاد برخی اختلافات بین شهرداری و مدیریت پروژه هستیم. در این خصوص گفتگویی با اعضای شورا، شهردار و مدیریت پروژه داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

عضو شورای شهر دوره چهارم در گفتگو با خبرنگار ما از ارائه دادخواست به مراجع قضایی برای ابطال قرارداد پروژه جزیره شادی خبر داد.

,

مجید قاسمی جمشید گفت: مدیر پروژه جزیره شادی طی دو دادخواست از شهرداری بهار شکایت کرده است. مدیریت پروژه در یکی از  دادخواست ها مدعی شده  شهرداری به تعهدات خود در قرارداد عمل نکرده است و درخواست اجرای کلیه تعهدات توسط شهرداری را دارد و دادخواست دیگر به دلیل توقف کار پروژه است که سرمایه گذار در آن مدعی شده که شهرداری بهار باعث توقف کار پروژه شده و از شهرداری درخواست غرامت کرده است.

,

شهرداری و شورای شهربهار تمام تلاش خود را برای ادامه احداث مجموعه به کار گرفته است

,

قاسمی جمشید گفت: ما نیز قبول داریم که شهرداری به برخی از تعهدات خود در قرارداد عمل نکرده است ، چرا که از آغاز نیز برخی تعهدات قید شده در قرارداد از عهده شهرداری خارج بود.

,

این عضو شورا ادامه داد: دادخواست دوم مالک جزیره شادی در مورد توقف پروژه است که بابت آن از شهرداری درخواست غرامت شده ، این در صورتی است که شهرداری طی چهار سال گذشته برای ادامه پروژه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

,

وی افزود:براساس قرارداد سرمایه گذار موظف بوده  خودش سرمایه مورد نیاز پروژه را تامین کند، این در صورتی است که مدیریت پروژه در اوایل دوره چهارم شورا  گفت من نقدینگی ندارم و برای اجرای پروژه نیاز به وام دارم علیرغم پیگیریهای صورت گرفته از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بنا به دلایلی وام بانکی به ایشان پرداخت نشد و برای تامین منابع مالی مورد نیاز درخواست کرد که تعدادی از مغازه های پروژه را به فروش برساند و پولش را به مجموعه تزریق کند و این در حالی بود که براساس قرارداد مدیریت پروژه حق فروش هیچ بخشی از پروژه را نداشت .

,

قاسمی ادامه داد: با این حال پس از برگزاری چندین جلسه در سطوح مختلف استانی و شهرستانی با مسئولین ذیربط و برخلاف میل باطنی اعضای محترم شورا و شهردار حاضر شدند برای کمک به اجرای پروژه تعدادی از مغازه ها توسط مدیریت پروژه فروخته شده و وجوه آن برای ادامه کار هزینه شود. پس از حدود یکسال از پیگیری ها یکی از ارگانهای نظارتی طی بررسی تعدادی از پرونده های شهرداری با ابهاماتی در قرارداد پروژه جزیره شادی روبرو شد و شروع به بررسی بیشتر این قرارداد و پروژه کرد.

,

وی ادامه داد: با ورود این نهاد نظارتی استانی ، مدیر پروژه اعلام کرد حاضر به ادامه کار نیست با این وجود از نگاه شهرداری و شورا مناسبترین تصمیم ادامه اجرای کار بود و شهرداری و شورای اسلامی شهربهار تمام تلاش خود را برای ادامه احداث مجموعه به کار گرفتند ولی مسائل دیگری نیز پیش آمد که کار پیچیده تر شد.

,

این عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: با حضور مهندس رمضانی بعنوان شهردار بهار، شهرداری تلاش خود را برای رفع موانع اجرای پروژه چند برابر کرد و حتی بازدیدی هم به دعوت مدیریت مجموعه توسط اصحاب رسانه و اعضای شورا و شهرداری از تجهیزات و پروژه صورت گرفت و امیدواریها به ادامه کار بیشتر شد؛ اما شکایت مدیریت مجموعه جزیره شادی از شهرداری ما را مجبور کرد برخلاف اقدامات چهار ساله که همواره برمبنای ادامه کار بود با  جلسات متعددی که در محل شورا با حضور اعضای شورای دوره چهارم و منتخبین دوره پنجم و شهردار و برخی کارشناسان شهرداری برگزار کردیم  تصمیم بر این شد برای دفاع از حقوق شهرداری و شهروندان دادخواست ابطال قرار داد از سوی شهرداری داده شود.

,

وی در مورد چگونگی ادامه پروژه گفت: به نظر من  برای ادامه کار باید یک قرارداد جدید نوشته شود تاعلاوه بر رفع ایرادات قانونی فعلی ،حقوق شهرداری نیز به شکل مناسبتری در نظرگرفته شود تا دیگر مشکلی به وجود نیاید.

,

معتقدیم که پروژه جزیره شادی به قوت خود باقی است

,

در ادامه گفتگویی با حسن رمضانی شهردار بهار داشتیم. رمضانی گفت: رای به ابطال قرارداد یک روند عادی است و ما فقط در مقام دفاع این تصمیم را گرفته ایم ؛ اما معتقدیم که پروژه به قوت خود باقی است و به کار خود ادامه خواهد داد و هیچ کس نمی تواند پروژه را متوقف کند.

,

رمضانی گفت: این پروژه اصلا تعطیلی ندارد و الان کارهای قانونی و حقوقیش در حال پیگیری است و ما هم معتقدیم که این سرمایه گذار باید با خیال آسوده کارش را پیش ببرد. موارد مطرح شده مسائلی داخلی و حقوقی است که به زودی حل خواهد شد.

,

شهردار بهار در مورد ادعای غرامت پروژه گفت: مدتی است که کار متوقف شده و باید مشخص شود که چه کسی باعث توقف کار شده و ما نیز فقط در مقام دفاع تصمیم بر ابطال قرارداد فعلی و انعقاد قرارداد جدید گرفته ایم؛ اما همچنان بر اجرای بدون وقفه کار مصر هستیم و معتقدیم که کار باید با جدیت دنبال شود.

,

هدف ما ایجاد امنیت خاطر برای سرمایه گذار است

,

در ادامه گفتگویی با مدیریت پروژه جزیره شادی داشتیم. وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به زودی نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهیم داشت تا خبرنگاران به مجموعه بیایند و اطلاع رسانی دقیق در مورد مجموعه انجام شود؛ چرا که معتقدیم در این مدت اطلاع رسانی ناقص و یک طرفه بوده و مدارکی که به سیستم های نظارتی ارائه شده ناقص بوده و دوستان در حق ما کم لطفی کرده اند.

,

رضا اسدی گفت: هدف ما ایجاد امنیت خاطر برای سرمایه گذار است و به زودی در نشستی با خبرنگاران تمامی مدارک و مستندات به همراه سی دی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که تمامی مراحل کار قانونی بوده و شاید دوستان نادانسته به طور ناقص اطلاع رسانی کرده اند.

,

اسدی ادامه داد: رونوشت قرارداد در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت و جالب است که در یکی از بندهای قرار داد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته طبق نظر کارشناس دادگستری میزان درآمد شهرداری بابت مشارکت در پروژه طى ٥٠ سال آینده به طور میانگین سالیانه بالغ بر چندین میلیارد تومان خواهد شد که هر ساله ده درصد بصورت تصاعدى به آن افزوده می شود که جمع این مبلغ در طی 50 سال بالاتر از میزان بودجه تعلق یافته استانداری به شهرداری بهار است.

,

مدیر پروژه جزیره شادی گفت: ما به تعهدات مندرج در قرارداد فى مابین عمل کرده ایم و تقاضایمان این است که شهرداری نیز به تعهداتش عمل کند. ما تنها به دنبال امنیت سرمایه گذاری در شهرستان بهار هستیم و به امید خدا این پروژه با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

,

وى اظهار کرد : درخصوص ادعاى خسارت  جزیره شادى از شهردارى بهار ( طرف قرارداد) بعلت توقف غیرقانونى و بدون رعایت ضوابط شهردارى و شهرسازى توسط شهردار وقت و همچنین عملکرد دوگانه ریاست  و اعضای محترم شورای اسلامى شهرستان بهار (دوره چهارم) بوده که باتوجه به سرمایه گذارى بسیار بالا باعث دلسردى سرمایه گذاران شده و همین امر منجر به ورود خسارات سنگین  و جبران ناپذیر به پروژه گردیده است.

,

اسدی گفت : جذب سرمایه گذار در بخشهاى مختلف خصوصا گردشگرى یکى از اولویت های مسئولین هر استان و شهرستان است که متاسفانه عملکرد برخى باعث دلسردى و فرار سرمایه گذران از استان و شهرستان گردیده ، امیدواریم در این مورد رسیدگى خاص  صورت پذیرد.

,

وى در ادامه اظهار کرد : درخصوص ابطال قراداد با توجه به بند ( و ) تعهدات شهردارى مذکور در قرارداد فیمابین توافق گردیده جابجائى شهردار و یا امضاءکنندگان این قرارداد یا هرکدام از مسئولین شهردارى و شوراى شهر و مسئولین ذیربط باعث  رفع تعهدات و ابطال و یا فسخ قرارداد نگردیده و شهردارى و شوراى شهر و نمایندگان قانونى و قائم مقام آنها نسبت به انجام مفاد این قرداد متعهد و ملزم مى باشند لذا با توجه به امضاء ذیل قراداد توسط بیش از پانزده نفر از مسئولین شهرستانى اعم از فرماندار محترم وقت ، شهردار و اعضاء محترم شوراى اسلامى وقت و مسئولین بخشهاى مختلف شهردارى و طرف قرارداد و همچنین صدور دو نوبت گواهى  توسط فرماندارى محترم شهرستان بهار مبنى برانطباق  قرداد با مفاد قانونى و  عدم مغایرت  و مضافا اینکه پیشنهاد کمیته انطباق به جهت صرفه و صلاح شهردارى و شهروندان است ،  ارائه گردیده قابل تامل می باشد!

,

اظهارات ارائه شده از سوی طرفین قرارداد جزیره شادی نشان می دهد که همه به طور متفق القول خواهان ادامه کار و ادامه پروژه جزیره شادی هستند ؛ اما برخی موانع و اختلافات در بین وجود دارد که همین اختلاف نظرها باعث ایجاد کندی در روند کار شده است که گویا عوض شدن شهردار این اختلاف نظر را از بین نبرده است. شاید از بین رفتن اختلافات و دلخوری ها  نیازمند جایگزین شدن اعضای شورا باشد . حال امیدواریم که این اختلافات به زودی برطرف شده و مردم شاهد افتتاح این مجموعه گردشگری در شهر بهار باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه