اخبار داغ

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی:

بیش از یک هزارو ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره‌سازی شد

بیش از یک هزارو ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره‌سازی شد
مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی از ذخیره‌سازی بیش از ۱ هزارو ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش آهرون در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف استان از شهریور سال ۹۱ اظهار داشت: درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله اهداف ذخیره‌سازی خون بند ناف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز به اوج فعالیت های خود رسیده و رشد بسیار خوبی را شاهد بوده تصریح کرد: بیش از ۱۴ پیوند در بانک خون بند ناف انجام گرفته است که تمامی پیوند ها موفقیت آمیز بوده اند.

,

وی با بیان اینکه خون بند ناف سرشار از سلول‌های بنیادی است، افزود:  در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی، لوسمی حاد، اختلالات سلول های بنیادی، کم خونی فانکونی، آپالاستیک، نقص ارثی پیلاکتی، ضایعه های نخاعی و فلج مادرزادی می توان از طریق ذخیره سازی خون بند ناف درمان نمود.

,

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درباره طریقه اقدام به ذخیره سازی خون بند ناف اظهار داشت: خون گیری از خون بند ناف بلافاصله پس از زایمان بوده و ای خون گیری توسط کارشناسان کارآمد و باتجربه از طریقه بند ناف جنین که پس از به دنیا آمدن دور انداخته می شود، انجام می گیرد.

,

وی با بیان این که خانواده پس از اتمام ۳۶ هفتگی بارداری به منظور عقد قرارداد مراجعه می کند، گفت: پس از عقد قرارداد وسایل و تجهیزات مورد نیاز تحویل خانواده قرار گرفته و همچنین شماره تماس کارشناسان خون گیری جهت انجام سایر امورات لازم در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

,

آهرون درباره اقدامات مورد نیاز در زمان دقیق و مشخص زایمان خاطرنشان کرد: در صورت مشخص بودن زمان دقیق زایمان، مادر چهار یا پنج روز قبل از زایمان جهت خون گیری به بانک خون مراجعه می کند اما اگر زمان دقیق زایمان مشخص نباشد خون گیری از بند ناف و مادر برای آزمایشات اولیه  هردو در بیمارستان انجام می گیرد.

,

به گفته وی تمامی هزینه های آزمایشات گرفته شده بر عهده بانک خون بند ناف می باشد و همچنین اگر نیازی به آزمایشات تکمیلی باشد باز هم هزینه آن بر عهده شرکت خواهد بود.

,

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی اظهار داشت: در صورتی که خون بند ناف فرزند اول در بانک خون قرار گرفته باشد، برای عضویت فرزند دوم تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه