اخبار داغ

حجت الاسلام سرلک:

کمبود سینماگر در حوزه سینمای انقلابی احساس می شود

کمبود سینماگر در حوزه سینمای انقلابی احساس می شود
کارشناس برنامه‌های مختلف تلویزیونی گفت: علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که تاکنون در حوزه سینما با رقم زدن آثار فاخر صورت گرفته اما باید اعتراف کنیم سینماگر اعم از فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و بازیگر به‌اندازه عظمتی که در مسئله انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و فرهنگ که ماهیت انقلاب بوده است تربیت نکرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی سرلک در گفتگو با خبرنگار سایت قم فردا،در خصوص علت کم‌توجهی سینمای ایران به آرمان‌های انقلابی اظهار داشت: سینما به‌عنوان ویترین، نتیجه و عصاره فرهنگ یک حقیقت دیرباز ده است بنابراین تا دریافت و تبدیل پیام به هنر و ابلاغ آن فاصله زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی شکل‌گیری و یا تغییر فرهنگ را مستلزم طی کردن یک دوره طولانی دانست و افزود: متأسفانه تعداد سینماگرانی که بخواهند در راستای بزرگی پیام انقلاب و عمق آن در حوزه سینما فعالیت داشته باشند به‌قدر کفایت وجود ندارد.

,

کارشناس اجتماعی بیان داشت: علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که تاکنون در حوزه سینما با رقم زدن آثار فاخر صورت گرفته اما باید اعتراف کنیم سینماگر اعم از فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و بازیگر به‌اندازه عظمتی که در مسئله انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و فرهنگ که ماهیت انقلاب بوده است تربیت نکرده‌ایم.

,

وی در ادامه افزود: اگرچه ممکن است در این میان تعدادی از سینماگران هم باشند که پیام انقلاب را به‌خوبی دریافت کرده و به آن نیز پرداخته‌اند اما بدون شک کاری که آن‌ها انجام داده‌اند با اندازه کاری که باید صورت بگیرد فاصله زیادی دارد.

,

حجت‌الاسلام سرلک در بررسی آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی سینمای بدنه و تجاری ایران در مواجه با نسل جدید ضمن بیان این‌که سینما یک هنر، صنعت و رسانه است، گفت: اگر سینما از همه این ویژگی‌های صنعت، هنر و رسانه برخوردار باشد می‌تواند در فضای سلامت خود حرکت کند اما وقتی‌که بار سینما به دلیل اقتضائات و ضرورت‌ها سنگین شود و به دنبال این سنگینی از مسیر خود خارج گردد آنگاه آسیب‌ها و مفاسد هم‌شکل می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: اگر سینمای ایران برای سینماگر صنعت پردرآمدی نبود، احتمال این وجود داشت که در راستای پر کردن این خلأ مادی و تأمین منافع اتفاقاتی بیفتد، حتی ممکن است فضاهای غیراخلاقی هم‌شکل بگیرد یا در این میان بعضی از جاذبه‌ها به وجود بیاید تا سینما با تکیه‌بر عصای شکسته آن جاذبه‌ها بتواند در مسیر تجاری بودن یا درآمدزایی حرکت کند.

,

کارشناس برنامه‌های تلویزیونی بابیان این‌که وقتی هر چیزی ازجمله سینما ظرفیت خود را در نظر نگیرد، شروع‌کننده آسیب‌ها خواهد بود، اضافه کرد: سینما اگر به‌کل ظرفیت خودش توجه نکند درعین‌حالی که تجارت، رسانه و یک پیام‌رسان است باید توجه داشته باشیم که یک مرکز تربیتی انسان‌سازی است بنابراین می‌تواند خودش را تا حدود زیادی از آسیب‌ها حفظ کند.

,

وی در خاتمه تأکید کرد: اگر سینما خصوصیات و وظایف خود را در نظر نگیرد و در مسیر درست خود حرکت نکند مانند نقص بخشی از یک موتوری است که به‌صورت مداوم اثرات منفی خود را در بخش‌های دیگر به‌جای می‌گذارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه