اخبار داغ

به مناسبت روز ملی سینما؛

عدم تولید آثار سینمایی فاخر و جذاب مانع اصلی پیشرفت هنر هفتم/استان قزوین نیازمند پردیس سینمایی است

عدم تولید آثار سینمایی فاخر و جذاب مانع اصلی پیشرفت هنر هفتم/استان قزوین نیازمند پردیس سینمایی است
دسترسی مردم به فضای مجازی و استفاده از راه‌های غیرمجاز جهت دستیابی به فیلم‌ها موجب شده تا سینمای امروز کمتر مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ سینما به عنوان هنر هفتم، این روزها در کشور حال و روز خوشی نداشته و عوامل متعددی درعدم تناسب و توازن مخاطبان وجود دارد که موجب شده تا کمتر کسی بازه‌ای از زمان را صرف تماشای فیلم در سینما نماید و اغلب ترجیح می‌دهند تا فیلم‌ها را خارج از سینما و در منازل نظاره‎گر باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص نیوز؛ ,

شاید یکی از عمده دلایل عدم اقبال مخاطب به سینما، عدم بسترسازی مناسب فرهنگی باشد، از این رو می‌طلبد مسوولان و فعالان این عرصه زمینه لازم را برای ارتقاء سطح فرهنگی این امر فراهم کنند.

,

دسترسی مردم به فضای مجازی و استفاده از راه‌های غیرمجاز جهت دستیابی به فیلم‌ها موجب شده تا سینمای امروز کمتر مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد.

,

استان قزوین باتوجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی که دارد تنها دارای ۲ سینما است و نبود سینما در شهرستان‌های استان نیز سبب شده تا بسیاری از مردم تهیه اینترنتی فیلم‌ها را به رفت و آمد در مسیر ترجیح دهند.

,

اسکندر نادری پور مدیر سینما بهمن در گفت وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: با توجه به افزایش تکنولوژی در زندگی مردم و گرایش آن‌ها به سمت فضای مجازی، در حال حاضر نسبت به گذشته افراد کمتری برای تماشای فیلم به سینماها مراجعه می‌کنند.

, شاخص، ,

وی افزود: به نظر می‌رسد آنچه که در جامعه امروز موجب شده تا مردم کمتر از سینماها استقبال کنند، نبود زیر ساخت‌های مناسب فرهنگی در سطح کشور و استان است.

,

نادری پور خاطر نشان کرد: تبلیغات مناسب در راستای ارتقاء سطح فرهنگی مردم می‌تواند موثر باشد اما این در حالی است که تبلیغات در زمینه فرهنگ سینمایی محدود بوده است.

,

, , ,

تولید محصولات ارزشمند راهی برای جذب مخاطب در سینما است

,

مدیر سینما بهمن با اشاره به اینکه در استان اهمیتی به حوزه سینما داده نمی‌شود گفت: غفلت از حوزه سینما موجب ریزش مخاطب شده است.

,

وی یاد آور شد: نمی‌توان فقط افزایش قیمت بلیط را عامل عدم استقبال مردم از سینما دانست بلکه عدم فرهنگ‌سازی مناسب مشکل اصلی است.

,

مدیر سینما بهمن با تاکید بر اینکه در گذشته به جهت تولید محصولات ارزشمند و پر مغز مخاطبان‌ بیشتری از سینما استقبال می‌کردند گفت: در حال حاضر کیفیت فیلم‌ها نسبت به گذشته کاهش پیداکرده؛ تولید فیلم‌های ارزشمند می‌تواند سبب جذب مخاطب در سینما شود.

,

نادری پور افزود: سینما می‌تواند بخشی از سرگرمی و تفریح را در زندگی مردم تامین کند بنابراین باید تمهیداتی فراهم شود تا بتوان در این زمینه گام‌های موثری برداشت.

,

متولیان فرهنگ در کنار سینما قرار گیرند

,

مدیر سینما بهمن اظهار کرد: اگر متولیان فرهنگ در کنار عوامل سینما قرار گیرند و در راستای فرهنگ سازی یاری‌رسان باشند می‌توان در جهت افزایش مخاطب در سینماها اقدام‌کرد.

,

وی یکی از راه‌های تشویق مردم به سینما را خرید بلیط توسط ادارات و سازمان‌ها اعلام کرد و گفت: اگر سازمان‌ها و ادارات اقدام به خرید بلیط و ارائه آن به کارکنان کنند می‌توانند اثر گذار باشند.

,

نادری پور تصریح کرد: ادارات با قرار دادن  بخشی از بودجه خود به تهیه بلیط سینما می‌توانند سهم بسزایی در فرهنگ سازی و استقبال مردم از سینماها داشته باشند.

,

حلقه مفقوده پژوهش در حوزه سینما

,

مدیر سینما بهمن با اشاره به اینکه پژوهش در حوزه سینما مغفول مانده است گفت: کار مشارکتی در حوزه ساخت فیلم صورت نگرفته و تولیدکنندگان صرفا به دنبال تولید محصول هستند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده فیلم‎های تولیدی دارای کیفیت مناسب نیستند و اگر کیفیت فیلم‌ها ارتقاء یابد قطعا موجب جذذب مخاطب می‌شود چراکه در چند سال اخیر برخی فیلم‌های پرفروش را نیز شاهد بوده‌ایم.

,

سینمای قزوین بدون پردیس رشد نخواهد کرد

,

مدیر سینما بهمن معتقد است: سینمای قزوین رشد نخواهد کرد مگر زمانی که پردیس سینما در قزوین ساخته شود.

,

وی با تاکید بر پتانسیل‌های موجود در سطح استان تصریح کرد: قزوین نیازمند پردیس سینمایی است چراکه ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

,

فعالیت در حوزه طنز نیاز امروز جامعه است

,

وی افزود: با توجه به اینکه افسردگی یکی از معضلات موجود در جامعه است اغلب مردم به سینما به عنوان مکانی برای رفع غم و اندوه خود نگاه می کنند.

,

نادری پور عنوان کرد: با فعالیت در حوزه طنز می‌توان علاوه بر افزایش مخاطب تا حدودی شاهد کاهش افسردگی در جامعه باشیم

,

دغدغه مالی یکی از عمده مشکلاتی است که در جامع امروز مطرح می‌شود و همین امر نیز موجب شده تا افراد کمتری گرایش به سمت هنر هفتم داشته باشند.

,

با حضور در بین مردم علت عدم استقبال آن‌ها را از سینماها جویا شدیم که در این میان اکثر افراد عدم تناسب درآمد با مخارج را بیان می‌کردند و معتقد بودند کارهای ضروری بسیاری وجود دارد که در اولویت قرار دارد.

,

درآمدهایی که کفاف گذران زندگی را هم نمی‌دهد

,

مرد ۴۵ ساله‌ای که معتقد بود درآمدش کفاف گذراندن زندگی معمولیش را هم نمی‌دهد گفت: در حال حاضر اولویت‌های دیگری در زندگی‌ام وجود دارد که با این اوضاع اقتصادی توانایی پرداخت هزینه برای تفریحات وجود ندارد.

,

وی عنوان کرد: با این درآمد تنها می‌توانم هزینه‌های اجاره مسکن، اقساط وام ها و خوراک را تامین کنم و باقی مانده حقوق به قدری ناچیز است که جایی برای سینما ندارد.

,

حامد جوان ۲۴ ساله‌ای بود که به همراه سه دوست دیگرش در کلوپ بازی رایانه ای حضور داشت و گفت: وقتی با هزینه اندک می‎توان به فیلم‌ها دست پیدا کرد لزومی ندارد تا سراغ سینما رفت.

,

سعید جوان دیگری عنوان کرد: در حال حاضر فیلم‌های سینمایی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند بنابراین ترجیح می‌دهم تا فیلم‌های غیرایرانی را جایگزین کنم.

,

یکی از فروشندگان نیز گفت: در حال حاضر مردم بیشتر به دنبال آن هستند تا هزینه‌های مصرفی خود را کاهش دهند بنابراین ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه کم شرایط را برای دیدن فیلم در منازل خود فراهم کنند.

,

وی یادآور شد: قشر جوان جامعه بیشتر به دنبال تماشای فیلم‌های غیر ایرانی هستند چراکه جوانان معتقدند فیلم‌های ساخته شده امروز دارای داستان‌های مشابه و کیفیت پایین است.

,

 

,

, , ,

سینماهای قزوین مجهز به سیستم پخش دیجیتال هستند

,

اکبر اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص نیوز؛ اظهار کرد: سینماهای قزوین مجهز به سیستم پخش دیجیتال هستند که این سیستم‌ می‌تواند به طور همزمان فیلم‌های روی پرده تهران را اکران کند.

, شاخص نیوز؛,

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به فیلم‌ها در فضای مجازی موجب شده تا مخاطب کمتری به سمت سینما ها بروند افزود: به دلیل برخورداری آحاد مختلف جامعه از امکانات و فناوری‌های روز، مردم فیلم‌ها را به شیوه‌های مختلف دانلود ‌می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا بسترسازی لازم برای ممنوعیت قانون کپی و رایت ایجاد شود و افراد نیز از راه‌های غیر قانونی جهت دانلود فیلم اقدام نکنند.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اضافه کرد: نمی‌توان ادارات را ملزم به خرید بلیط کرد چراکه این قبیل اقدامات پاسخگوی حجم سنگین بلیط‌ها نیست.

,

وی در پایان گفت: ورود دستگاه‌ها جهت خرید بلیط مشکلات مالی و اقتصادی سینماها را حل نخواهد کرد بلکه باید بسترهایی فراهم ‌شود تا مردم تشویق به تماشای فیلم در سینما شوند.

,

اگرچه در حال حاضر سینماها از رونق کمی برخوردار است اما لازم است تا مسئولان مرتبط توجه خود را بیشتر معطوف به این هنر کنند.

,

فرهنگ سازی در راستای استفاده مردم از سینما نیازمند فراهم ساختن تمهیداتی است که باید توسط عوامل و دست اندرکاران مربوطه انجام شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه