اخبار داغ

نویسنده و مولف کتاب‌های درسی:

تالیف کتاب نیازمند امکانات و حمایت مسئولان است/نویسندگی ضرورت شغلی ام بود

تالیف کتاب نیازمند امکانات و حمایت مسئولان است/نویسندگی ضرورت شغلی ام بود
عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی گفت: تالیف کتاب درسی همانند هر کاری نیاز به امکانات و حمایت مادی و معنوی دارد که کمبود و عدم حمایت ها از سوی مسئولان می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه نجفی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی در حاشیه دوره آموزشی معلمان مدرسه دبستان غیر دولتی نور مهر در بندرعباس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: در سال 1388 وارد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش شدم و از سال 1391 در دفتر تالیف کتابهای درسی ،گروه زبان و ادبیات فارسی مشغول هستم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

این عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی، در ادامه بیان کرد: مولف کتاب های درسی فارسی سوم و چهارم ابتدایی و نگارش هفتم ،هشتم،دهم و یازدهم در متوسطه هستم.

,

معصومه نجفی با اشاره به اهداف خود در عرصه نویسندگی ، تصریح کرد: نوشتن کتاب ، مقاله و انجام پژوهش جزو وظایف عضو هئیت علمی است و بنابراین نویسندگی ضرورت شغلی بود .

,

وی به نخستین تالیف خود اشاره کرد و گفت: اولین تالیف بنده کتاب سواد خواندن بود و در حوزه کتاب درسی نخستین تالیف فارسی سوم ابتدایی است.

,

نویسنده و مولف کتاب‌های درسی اظهار کرد: تالیف کتاب درسی هم مانند هر کاری نیاز به امکانات و حمایت مادی و معنوی مسئولان دارد که طبیعتا کمبود این حمایت ها مشکلاتی ایجاد می شود.

,

وی به استقبال تالیفات خود پرداخت و گفت: کتاب درسی هر ساله تجدید چاپ می شود و کتب های علمی هم در مسیر خود پیش می رود و به چاپ دوم و سوم می رسد.

,

معصومه نجفی رسالت درس فارسی را خواندن و نوشتن ، انتقال مفاهیم اخلاقی ، افزایش اعتماد به نفس ، مهارت زبان آموزی ، مهارت زبان آموزی ، مهارت درک مطلب ، افزایش قدرت بیان ، افزایش سرعت اندیشه و آشنایی با ضرورت های فرهنگی عنوان کرد.

,

عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارس با بیان اینکه سطح آگاهی معلمان استان هرمزگان بالا رفته است، گفت: معلمان این دوره پذیرای حرف های جدید بودند و در مقابل تغییر واکنش نداشتند و علیرغم سابقه کم همه معلمان توانمندی هایی در امر آموزش داشتند که نشان می داد با زحمت و دقت و مطالعه بدست آورده اند.

,

وی افزود: برای اینکه بتوانم تاثیر این دوره را در کلاس درس معلمان رصد کنم  و در بهمن ماه سال جاری برای انجام طرح پژوهشی ، ارزشیابی قرآن دوره اول ابتدایی به بندرعباس خواهم آمد و از نزدیک روش تدریس دوستان را می بینم و در مورد برنامه هایی مانند زنگ کتابخوانی ،افزایش درک متن ،روش های تدریس مشارکتی و  توانش ارتباطی صحبت خواهیم کرد.

,

معصومه نجفی در پایان ضمن توصیه به معلمان و فرهنگیان، خاطر نشان کرد: یادمان باشد دانش آموز ابتدایی امانتی است که در اختیار من و شماست و همچنین طلایی ترین دوره زندگی آنهاست پس بیاییم امانتدار باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه