اخبار داغ

گذری بر بازار شلوغ نوشت افزار در دشتی؛

چوب طراحی نامناسب بر تن نوشت افزار ایرانی/بازارنوشت افزار در تسخیر اسطوره های غربی

چوب طراحی نامناسب بر تن نوشت افزار ایرانی/بازارنوشت افزار در تسخیر اسطوره های غربی
فروشنده قدیمی نوشت افزاردر خورموج گفت: متاسفانه بیشتر نونهالان و دبستانی ها الگو ها و طرح های خارجی را می پسندند در حالی که نوشت افزار ایرانی هم کیفیت خوبی دارد اما چون طراحی مناسب ندارد مورد توجه کودکان قرار نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛  هرساله با نزدیکی به مهرماه و شروع خرید نوشت افزار برای دانش آموزان بازار داغ محصولات با مارک ها و نشان های خارجی داغ می شود و در این بازار شلوغ و پر رفت و آمد جای خالی نوشت افزار ایرانی کاملا خالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛  ,

نوشت افزار با طراحی ایرانی هنوز نتوانسته جایگاه خود را بین نوشت افزار های خارجی پیدا کند و اسطوره های خارجی اعم از کوچک و بزرگ هنوز بر گرده نوشت افزار ایرانی سوارند.

,

نوشت افزرا ایرانی همواره چوب عدم طراحی مناسب و نداشتن تنوع زیاد وهیجان آور برای بچه ها را خورده است ، جایی که باید اسطوره های خود را به شکلی کاملا تخیلی با ذهن کودک آشنا کرده و بتواند به راحتی ارتباط برقرار کند

,

حال آنکه طی چند سال اخیر با طراحی مناسبی مانند شکرستان و کلاه قرمزی نوشت افزار ایرانی جان تازه ای در بازار گرفته واستقبال عموم از آن بیشتر شده بود.

,

آمنه خموشی مطلق از فروشندگان قدیمی نوشت افزار در گفتگو با این پایگاه خبری در مورد خرید نوشت افزار توسط کودکان و نوجوانان در شهر خورموج اظهار داشت: متاسفانه بیشتر نونهالان و دبستانی ها الگو ها و طرح های خارجی را می پسندند در حالی که نوشت افزار ایرانی هم کیفیت خوبی دارد اما چون طراحی مناسب ندارد مورد توجه کودکان قرار نمی گیرد.

,

وی افزود: کودکان بیشتر تحت تاثیر شخصیت های تلوزیونی اقدام به خرید نوشت افزار می کنند که در این بین کارتون های خارجی و در نتیجه طراحی های خارجی بخت بیشتری برای دیده شدن و خریده شدن توسط بچه ها را دارد.

,

این فروشنده لوازم التحریر در خورموج تاکید کرد:  متاسفانه  در انتخاب کودکان  طرز  فکر  خانواده  وانتخاب هایی که خانواده ها انجام می دهند موثر است و حتی خانواده ها هم تحت تاثیر کارتون ها و انیمیشن های خارجی و طراحی های چشم نواز آنها می شوند.

,

اینکه کیفیت نوشت افزار های داخلی با خارجی پایاپای رقابت می کند ، می تواند نوید بخش باشد اما جای خالی طراحی های مناسب و استفاده از شخصیت های داخلی کانلا به چشم می آید و شخصیت های وطنی قربانی عدم طراحی مناسب می شوند و از دیگان کودکان ما می روند.

,

علیزاده از دیگر نوشت افزار فروش های شهر خورموج در مورد کیفیت نوشت افزار داخلی گفت: زمانی خودکار بیک که نشت افزار وطنی به شمار می رفت برند اول خودکار در این بود و دفتر های ایرانی هم از زیبا ترین و پروفروش ترین دفتر ها بودند اما اکنون طراحی های رنگارنگ شخصیت های کارتونی خارجی جای خود را به نوشت افزار ایرانی داده است.

,

وی اضافه کرد: اگر نوشت افزار ایرانی اکنون محبوبیتی در میان ایرانی ها ندارد مشکل از کیفیت آن نیست، بلکه ظاهر نامناسب و عدم جذب مخاطب از بزرگترین ضعف های فروش نوشت افزار ایرانی است.

,

متاسفانه در ایران نوشت افزار را به عنوان یک  زیرساخت‌ها را فراموش کردیم با وجود این که عمیقا در ذهن کودکان تاثیرگذار است و کودک بر اساس آنهاست که ترغیب می شود چه محصولی را با چه طرحی انتخاب کند  آن را باد فراموشی سپرده ایم و زیر آوار طراحی و نوشت افزار خارجی همچنان قد خمیده ایم.

,

شاید از طریق مجلس بتوان  قوانینی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی وضع کرده و نظارت دقیق تری در مورد واردات بی رویه این محصولات داشته باشیم تا شاهد رشد جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی در سال‌های آینده باشیم.

,

/ وحید ابراهیمی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه