اخبار داغ

برنامه های صدا و سیما به تولید ملی آسیب می زند+تصاویر

برنامه های صدا و سیما به تولید ملی آسیب می زند+تصاویر
یکی از فروشندگان لوازم التحریر گفت: وقتی صدا و سیمای ما برنامه ها و کارتن های غربی بخش می کنند حتی تولید کننده داخلی رغبتی ندارند که تصاویر و نقوش اسلامی و ایرانی روی تولیدات خود کار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز،سالهاست که رهبر معظم انقلاب نسبت به خرید کالای ایرانی تاکیدات فراوانی دارند، در این زمینه می توان گفت که مردم زودتر ازمسئولین به دغدغه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده و با یک بررسی ساده می توان به تغییر رفتار مردم در خصوص خرید کالای ایرانی و اولویت به خرید تولید ملی نسبت به محصولات خارجی را مشاهده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

یکی از کالاهای که این روزها با توجه به بازگشایی مدارس بازار فراوانی دارد نوشت افزار است، با وجود اینکه چند سالی است به خرید لوازم التحریر ایرانی و اسلامی تاکید شده است اما با وجود اشتیاق تقاضای مردم، بازار نوشت افزار هنوز هم مملو از کالاهای خارجی است.
,
,
 
,
, ,

بیش از 90درصد لوازم التحریر در بازار خارجی است
,
, بیش از 90درصد لوازم التحریر در بازار خارجی است,

از نظر کارشناسان تربیتی نوع اشکال و تصاویر روی نوشت افزارها به تنهایی می تواند اثر تربیتی روی دانش آموزان داشته باشد و نباید از کنار این مسئله به سادگی گذشت.
,
,

اما با گشتی در بازار لوازم التحریر می تواند مشاهده کرد که بیشتر نوشت افزارها خارجی است، یکی از فروشندگان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت بیش از 90 درصد لوازم التحریر موجود در بازار خارجی و با نقوش غربی است علاوه بر آن لوازم التحریر ایرانی هم که در داخل تولید می شود از تصاویر غربی استفاده می کند زیرا این تصاویر به دلیل عدم فرهنگ سازی درست جذابیت بیشتری دارد.
,
,
 
,

یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر گفت: وقتی صدا و سیمای ما برنامه ها و کارتن های غربی بخش می کنند حتی تولید کننده داخلی رغبتی ندارند که تصاویر و نقوش اسلامی و ایرانی روی تولیدات خود کار کنند و برای فروش بیشتر از تصاویرغربی که مدام از تلوزیون پخش می شود استفاده می کنند که برای کودکان جذابیت داشته باشد در بازار لوازم التحریر و عدم استقبال از لوازم التحریر ایرانی اسلامی مقصر دانش آموزان نبستند مقصر مسئولین فرهنگی و در صدر آن صدا و سیما است.
,
,
 
,
, ,

صدا و سیما مدام برای کودکان کارتن های غربی پخش می کند
,
, صدا و سیما مدام برای کودکان کارتن های غربی پخش می کند,

وی گفت : حتی برخی از لوازم التحریر تولید داخلی از نظر طراحی و جذابیت طرح ها ایرانی و اسلامی مشکل دارند و نمی دانند چگونه طرحی بزنند که باعث جذابیت برای کودکان و نوجوانان باشد.
,
,

یکی دیگر از فروشندگان گفت: که من هم لوازم التحریر ایرانی به فروش می رسانم هم خارجی به جرات می گویم کیفیت لوازم التحریر ایرانی بسیار بهتر و قیمت آن کمتر است باید این مسئله از طریق فرهنگ سازی و رسانه به مردم اطلاع رسانی شود.
,
,

محمد عبداللهی یکی از ناشران و فروشندگانی که چند سالی است فقط  دفترهای ایرانی و اسلامی تولید و به فروش می رساند در این زمینه در گفتگو با خبرنگار  انقلاب نیوز اظهار داشت: سالهاست دفتر نشر فرهنگی داریم و پنج سال است دفاتر منقش به تصاویر شهدا و تصاویر ایرانی  و اسلامی هم منتشر می کنیم.
,
, انقلاب نیوز,

وی گفت: متاسفانه تبلیغات این محصولات محدود است چون سرمایه شخصی است هزینه هایی هم که انجام می شود استقبال کم است و جوابگو نیست و مسئولین در این زمینه هیچ کمکی هم نکرده اند حتی برای نمایشگاه ها فضاهای که می خواستند اختصاص بدهند نتیجه ای نداد، سنگ انداز های بیش از حد در این زمینه وجود دارد.
,
,

استقبال از سوی مردم خوب است اما تبلیغات کم است
,
, استقبال از سوی مردم خوب است اما تبلیغات کم است,

ناشر لوازم التحریر ایرانی و اسلامی بیان داشت: استقبال از سوی مردم خوب است و تقاضا برای خرید این دفاتر با توجه به دیگر محصولات خارجی در بازار خوب است چون تبلیغات کم است مردم اطلاعی در این زمینه ندارند حتی صدا و سیما هم در این زمینه خوب عمل کرده اند، حتی رسانه های استانی نسبت به تبلیغات محصولات  ایرانی و اسلامی فعالیت انجام نداند.
,
,
 
,
, ,

عبداللهی بیان داشت: طرح های منقش به تصاویر شهدا بسیار متنوع است و روی آنها کار شده به طور مثال 20 نوع طرح سیاه قلم کار شده تبلیغات ضعیف باعث عدم استقبال زیاد شده است.
,
,

وی بیان داشت: برای کودکان طرح های مختلف و جذاب زیادی کار شده برای سنین نوجوان و جوان هم تنوع طراحی وجود دارد تمام سعی و تلاش برای طراحی شاد و جذاب انجام شده است تنها مشکل عدم تبلیغات و حمایت مسئولین فرهنگی و دیگر مسئولین است گاهی حمایت هم نمی خواهیم همین که سنگ انداز نکنند کافی است ما  بن تبلیغات صرف هم راضی هستیم تا فرهنگ سازی در بین مردم انجام شود در این صورت خود به خود مردم جذب محصولات ایرانی و اسلامی می شوند.
,
,

مشکل در بازار لوازم التحر ایرانی و اسلامی غفلت از تبلیغ و فرهنگ سازی است
,
, مشکل در بازار لوازم التحر ایرانی و اسلامی غفلت از تبلیغ و فرهنگ سازی است,

عبداللهی خاطر نشان کرد: کار ما کاملا خود جوش است در حالی که باید قبل از آن فرهنگ سازی انجام شود اما این نکته مورد غفلت واقع شده است.
,
,

وی بیان داشت: من از سال 76 در کار فرهنگی و محصولات فرهنگی هستم و جدیدا دفاتر منقش به تصاویر شهدا و با وجود همه مشکلات را کار می کنم به خاطر عقیده ام این کار را ادامه می دهم همه چیز مادیات نیست ما به این کار علاقه داریم .
,
,

عبداللهی تاکید کرد: ناشر دفاتر ایرانی اسلامی گفت: تصاویر روی دفاتر از نظر تربیتی موثر است به شرطی که این مسئله در اختیار خود دانش آموز قرار بگیرد و خانواده ها فرزندان را مجبور به خرید این دفاتر نکنند اگر اجبار شد باعث نتیجه عکس می شود خانواده ای مذهبی دانش آموزان را مجبور به خرید لوازم التحریر منقش به تصاویر اسلامی نکنند بلکه آنها را آزاد گذاشته و تشویق کنند حتی اگر دانش آموزان  در کنار دفاتر اسلامی از دفاتر با نقوش غربی هم استفاده کردند با دانش آموز برخورد نکنند تا کم کم خود دانش آموز پی به ارزش نوشت افزار اسلامی ببرد.
,
,
 
,
, ,

وی تصریح کرد: ما 60 نوع دفتر با نقوش ایرانی و اسلامی داریم چهار نوع دفتر کارتن غربی  داشتیم  که مدام از صدا و سیما تبلیغ می شود این را هم با یک برنامه کنار دیگر دفاتر گذاشته بودیم اینجا اگر دانش آموز سراغ آن دفتر کارتنی رفت مقصر دانش آموز نیست بلکه مقصیر آن رسانه ای است که مدام آن نقش و تصویر را تبلیغ کرده است و دانش آموز را ترغیب کرده است.

ناشر دفاتر اسلامی افزود: تا زمینه سازی نشود این مشکل در بازار نوشت افزار خواهد بود، تقریبا 90 درصد لوازم التحریر موجود در بازار ایران خارجی است، حمایت مالی هم از ناشران صورت گرفت بگیرد باز هم بازار لوازم التحریر کاملا ایرانی و اسلامی نمی شود زیرا صد ا و سیما خوارک فرهنگی که به دانش آموز می دهد غربی نیست.
,
,
,
,

عبداللهی در پایان گفت: کارتن های ایرانی هم که در تلوزیون پخش می کند انحصار تولید آن را به چند ناشر میدهد در و دیگر ناشران از چاپ تصاویر کارتن های پخش شده از صدا و سیما محروم هستند در حالی که  غرب برای اینکه فرهنگ سازی صورت بگیرد این مسئله وجود ندارد مثلا  در ایران  کارتن شکرستان را منحصرا به یک ناشر میدهد و دیگر ناشران که می خواهند کار فرهنگی روی نوشت افزار کنند نمی توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه