اخبار داغ

افزایش نقش روسیه در اقلیم کردستان با ورود به بخش انرژی؛

احتمال الحاق خط گاز اقلیم به پروژه "کریدور گاز جنوب" از سوی روسیه

احتمال الحاق خط گاز اقلیم به پروژه "کریدور گاز جنوب" از سوی روسیه
روسیه در فکر ملحق کردن گاز اقلیم کردستان به پروژه "کریدور گاز جنوب " که قرار است گاز جمهوری آذربایجان را به اروپا انتقال دهد می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خوشاوی بابکر، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در مسکو در گفتگو با آژانس خبری "ریا نووستی" اظهار داشت: کمربند گازی اقلیم کردستان که با مشارکت شرکت "روس نفت" وارد فاز اجرایی می شود به احتمال زیاد به پروژه "کریدور گاز جنوب" که قرار است گاز استخراجی جمهوری آذربایجان را به اروپا منتقل نماید ملحق خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در ادامه بیان کرد: بنابر اطلاعات اخذ شده گمان می کنم شرکت "روس نفت" روسیه در نظر دارد این پروژه را به خط گاز جمهوری آذربایجان ملحق کند. این پروژه گازی از بخش شمالی عراق و مشخصا از شهر کرکوک احداث خواهد شد.نکته قابل توجه در مورد این پروژه ساخته شدن بخش هایی از این پروژه توسط شرکت های ترکیه ساخته شده است ولی این شرکت ها بعدا به دلایل نامعلومی از این پروژه صرف نظر کرده اند.

,

لازم به ذکر است، این پروژه که از چند سال پیش مطرح شد شرکای زیادی را جذب کرده بود. بهره برداری از این پروژه قبلا برای سال 2018 برنامه ریزی شده بود ولی با تاخیر در اجرای پروژه منابع آگاه از بهره برداری از این پروژه در سال 2020 خبر می دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه