اخبار داغ

امام جمعه شهرستان بم:

عزاداری پرشور اما بدون معرفت افزایی شایسته امام حسین (ع) نیست

عزاداری پرشور اما بدون معرفت افزایی شایسته امام حسین (ع) نیست
امام جمعه شهرستان بم گفت: شور حسینی در ماه محرم سال به سال بیش از گذشته است اما نکته مهم این است که باید این شور را هرچه بیشتر با شعور حسینی توأم کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" گفت: هرسال که از شهادت امام حسین (ع) می گذرد، مراسمات عزاداری برای ایشان باشکوه تر از سال گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

امام جمعه شهرستان بم تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرمودند شهادت امام حسین (ع) چنان شوری در دل ها ایجاد می کند که هیچگاه سرد شدنی نیست؛ لذا می بینیم شور حسینی در ماه محرم سال به سال بیش از گذشته است اما نکته مهم این است که باید این شور را هرچه بیشتر با شعور حسینی توأم کنیم.

,

وی افزود: باید هدف اصلی اباعبدالله (ع) را برای قیام بدانیم و درس ها و عبرت های عاشورا را به خوبی مورد توجه قرار دهیم؛ درآن صورت است عزاداری ما شایسته و مطلوب امام حسین (ع) خواهد بود؛ اگر مراسمات صرفا از شور ظاهری برخوردار باشند اما معرفت افزایی به دنبال نداشته باشند، نمی توانیم ادعا کنیم عزاداری شایسته برای امام حسین (ع) برپا کرده ایم.

,

حجت الاسلام والمسلمین دانشی بیان کرد: امام حسین (ع) در چندین مورد از فرمایشات خود و در وصیت نامه شان هدف قیام خود را چنین بیان می کنند که "من برای ایجاد فتنه و آشوب در جامعه اسلامی و مفسده قیام نمی کنم بلکه قیام من برای احیای احکام اسلامی است".

,

وی امر به معروف و نهی از منکر را منشاء همه اهداف امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: متاسفانه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است؛ امام حسین (ع) در فرمایش دیگری می فرمایند اگر احکام دین جدم رسول الله اقامه نشود جز با کشته شدن من، پس ای شمشیرها مرا در بر بگیرید.

,

امام جمعه بم خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) برای احکام و شریعت مقدس اسلام به شهادت رسید لذا باید تلاش کنیم عزاداری های ما، جامعه اسلامی و خانواده ما چیزی باشد که با اهداف امام حسین (ع) تطابق داشته باشد و جامعه ای اهل بیتی و امام حسینی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه