اخبار داغ

رییس اداره منابع طبیعی سنقروکلیایی خبر داد:

مهار آتش سوزی در 14 هکتار از مراتع بخش کلیایی شهرستان سنقروکلیایی

مهار آتش سوزی در 14 هکتار از مراتع بخش کلیایی شهرستان سنقروکلیایی
رییس اداره منابع طبیعی سنقروکلیایی از مهار آتش سوزی در 14 هکتار از مراتع بخش کلیایی شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد افشاری مقدم در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: از ساعت 20 شب گذشته آتش سوزی در اراضی کشاورزی روستای هفت آَشیان سنقروکلیایی که بصورت جار بوده است اتفاق افتاد و در حدود ۱۲ هکتار را در بر گرفت و به مراتع حاشیه اراضی کشاورزی سرایت و حدود 2 هکتار از مراتع را هم به کام خود کشید که به علت حضور سریع پرسنل منابع طبیعی طی عملیات 3 ساعته مهار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,

 

,

وی علت آتش سوزی را جارسوزی عنوان کرد و افزود : در خصوص جار سوزی ادارات ذیربط می بایست از مضرات آن و آسیب هایی که به محیط زیست و بویژه آلودگی هوا و نابودی مواد آلی خاک و میکروارگانیسم های آن کشاورزان را آگاه نموده و در حال حاضر می بایست برخورد قانونی با توجه به قوانین موجود انجام شود.

,

 

,

رییس اداره منابع طبیعی سنقروکلیایی بیان داشت: بخشداری محترم کلیایی از طریق اعزام خودرو آتش نشانی نقش موثری در اطفا حریق داشتند.

,

 

,

وی در ادامه تاکید داشت: برخورد قانونی با افرادی که جار سوزی می کنند از طرف ادارات مرتبط بویژه جهاد کشاورزی و محیط زیست و فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از این امر موضوع مهمی است که باید در دستور قرار گیرد.

,

 

,

افشاری مقدم خاطر نشان کرد: در صورت سرایت آتش از مزارع به اراضی منابع طبیعی اداره منابع طبیعی برابر قوانین مدون شده از جمله ماده ۴۷ و ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع با متخلفین برخورد خواهد کرد.

,

 

,

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سنقروکلیایی در پایان ابراز داشت: در سال جاری یک مورد شناسایی افراد متخلف انجام و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه