اخبار داغ

در حاشیه گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی مطرح شد؛

۲۳۰ هیئت مذهبی در خمینی شهر مجوز ندارند

۲۳۰ هیئت مذهبی در خمینی شهر مجوز ندارند
مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی گفت: حدود ۳۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان داریم که ۷۰هیئت با تکمیل فرم امور ثبتی خود را انجام داده اند و مجوز لازم را دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده  حجت الاسلام سید محمدحسین امامی، شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان خمینی شهر درباره برنامه های هیئات مذهبی شهرستان خمینی شهر و اقدامات انجام شده برای بهتر برگزار شدن عزای اباعبداله الحسین(علیه السلام) گفت: همه ساله گردهمایی هیئت های مذهبی در نزدیک محرم برگزار می شود که بخشنامه ها و ابلاغیه های لازم از سوی سازمان تبلیغات و همچنین موارد ایمنی و امنیتی که باید رعایت شود از سوی مسئولان و کارشناسان مربوطه برای دست اندرکاران هیئت های شهرستان در آن همایش بیان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده ,

وی با تاکید بر اینکه همه هیئت های مذهبی قدیمی و جدید باید در سامانه کشوری طوبی ثبت نام کنند تا مجوز فعالیت بر آنان صادر شود، خبر داد: حدود 300هیئت مذهبی در شهرستان داریم که 70هیئت با تکمیل فرم امور ثبتی خود را انجام داده اند و مجوز لازم را دریافت کرده اند، هیئت هایی که دارای مجوز نباشند به تدریج توسط نیروی انتظامی تذکر خواهند گرفت و در آینده برنامه هایی پیش بینی شده است.

,

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: امسال ساماندهی چایخانه ها و موکب هایی که در معابر سطح شهر دایر می شوند در دستور کار قرار دارد و همه این چایخانه ها باید دارای مجوز از مراجع قانونی باشند.

,

وی تصریح کرد: نظارت بر هیئت ها در دهه محرم انجام می شود و اگر تبلیغ بدعت یا انحرافی در مراسمی مشاهده شد، گزارش تخلفات به سازمان تبلیغات گزارش و برخورد لازم با هیئت متخلف انجام می شود.

,

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: به همه مسئولان هیئات تذکر داده شده تا از افراد مسئله دار و پرحاشیه برای مداحی ها و سخنرانی ها استفاده نشود و هیئت ها مجاز هستند تا ساعت 12شب فعالیت داشته و در صورت شکایت مردمی با هیئت متخلف برخورد می شود.

,

وی افزود: برای تبلیغات محیطی هماهنگی لازم با شهرداری ها شد و برای نصب بنرهای تبلیغی هیئت نیازمند مجوز اداره تبلیغات و نامه به شهرداری بوده که این روند در حال اجراست.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه