اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان:

بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مراتع کمیجان زیر پوشش بیمه قرار گرفت

بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مراتع کمیجان زیر پوشش بیمه قرار گرفت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان گفت: سه هزار و ۹۵۰ هکتار مرتع از مراتع شهرستان کمیجان در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: در سال جاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان معادل ۳ هزار و ۹۵۰ هکتار از مراتع شهرستان را تحت پوشش بیمه، قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان ,

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری در تلاش است که فرهنگ بیمه مراتع و محصولات کشاورزی و مرتعی را در شهرستان نهادینه سازد.

,

نکوئی بیان کرد: تعهد این اداره برای بیمه مراتع شهرستان در سال جاری ۵ هزار هکتار است که تاکنون ۸۰ درصد این طرح عملیاتی شده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان تصریح کرد: این اراضی در برابر خساراتی از جمله خشکسالی، تگرگ، سیل و برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به طرح های مرتع ‌دارای تحت پوشش بیمه مراتع قرار گرفته است.

,

نکوئی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در سطح شهرستان گفت: باتوجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در این شهرستان و ارائه توضیحات کافی از سوی کارشناسان منابع طبیعی، با فرهنگ‌سازی اهمیت بیمه می‌توان استقبال عمومی از سوی بهره‌برداران در زمینه بیمه مراتع در سطح شهرستان را افزایش داد.

,

وی در ادامه بیان کرد: با بیمه مراتع ریسک پذیری ناشی از بی ثباتی شرایط جوی و طبیعی کاهش پیدا می‌کند، و در صورت بروز حوادث مانند سیل، تگرگ، خشکسالی بخشی از زیان های وارد شده به مرتع داران جبران خواهد شد.

,

نکوئی خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح مراتع بیمه شده و استقبال بهره برداران در سال های آتی مساعدت بیشتر بانک کشاورزی در خصوص عمل به تعهدات به صورت کارشناسی و در بازه زمانی مناسب را خواستار شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه