اخبار داغ

حیات معنوى جامعه در گرو امر به معروف و نهى از منکر / اجرای ۵۵ عنوان برنامه درهفته امر به معروف و نهی از منکر

حیات معنوى جامعه در گرو امر به معروف و نهى از منکر / اجرای ۵۵ عنوان برنامه درهفته امر به معروف و نهی از منکر
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهار محال و بختیاری گفت: هم زمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر که مصادف با ایام دهه محرم و هفته دفاع مقدس است 55 عنوان برنامه با همکاری سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در چهار محال و بختیاری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  بام ایران خبر ؛ عبدالمحمد سعیدی  جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر مصادف با هفته اول دهه محرم است اظهار کرد:  با توجه به اینکه امسال  هفته امر به معروف و نهی از منکر و دهه اول محرم مصادف  با هفته دفاع مقدس است بیش از 135  برنامه  مختلف در سطح کشور در خصوص امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است.

وی با بیان اینکه آغاز برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر از 36 شهریور ماه آغاز شد تصریح کرد: امسال شعار نهضت حسینی  امر به معروف و نهی از منکر و ورزش های انقلاب اسلامی بوده  است که در  روزهای هفته نام گذاری شده  سخنرانی قبل از نماز جمعه،  تجمع سراسری  و راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر درروز جمعه 31 شهریور ماه در این استان  برگزار شد.

سعیدی به برنامه های روز دوم  در هفته امر به معروف و نهی از منکر در راستای عنوان فرهنگ ایران اسلامی – دانش آموزان- امر به معروف و نهی از منکر  اشاره کرد و گفت: در این روز در اکثر مدارس استان زنگ امر به معروف و نهی از منکر زده شد ،  سخنرانی در مدارس  و بزرگداشت مدارس صورت گرفت .

وی با بیان اینکه روز سوم استقلال فرهنگی دانشگاهیان و امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا  برنامه های مختلفی در سطح دانشگاه ها داریم عنوان کرد:  برگزاری کرسی های آزاد اندیشی،  نشست های علمی و ...  از جمله برنامه ها در این روز است.

سعیدی افزود: روز چهارم برنامه های  سلامت محیط اداری،  کسب و کار،  امر به معروف و نهی از منکر  که تقویت سازماندهی یاوران معروف و بزرگداشت شهدای ادارات در سطح استان  را در دستور کار داریم.

وی عنوان رو پنجم هفته امر به معروف و نهی از منکر را   تحکیم و تعالی  نهاد خانواده،  آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت تفریحی و فرهنگی  جهت خانواده ها و بانوان و  ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از برنامه هایی است که درز این استان اجرا می شود.

سعیدی ادامه داد:  گردهمایی بزرگ طلایه داران روز سه شنبه 9 صبح  در مجتمع لاله شهرکرد  برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان خبر داد و گفت: تجلیل از فعالان و موثرین عرصه امر به معرف و نهی از منکر، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی امر به معروف و نهی از منکر ، حمایت از امران به معروف و نهیان از منکر  و بزرگداشت شهدا ،ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ،غبار روبی گلزار شهدا در سراسر شهرستان های  استان و ... از دیگر برنامه های شاخص در هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
سعیدی بیان داشت: خیلی از برنامه ها امر به معروف و نهی از منکر  با هماهنگی  سپاه  و به صورت مشترک انجام می شود .

امر به معروف و نهی از منکر واجبی مظلوم و فراموش شده

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در  چهارمحال و بختیاری  گفت:  امر به معروف نهی از منکر دو واجب الهی است که مضلوم واقع شده و خیلی به آن پرداخته نشده   است.

سعیدی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 94 هیچ قانونی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نداشتیم اظهار کرد: از سال  94 به بعد حمایت امران به معروف و نهی از منکر ابلاغ شد اما هنوز سازکارهای لازم به وجود نیامده است.

وی ادامه داد:  به شورای انقلاب فرهنگی  دستور داده شد که  همه نهادها از نظر امر به معروف و نهی از منکر حرف شنویی داشته باشد .

سعیدی با اشاره به اینکه تا سال 72 فعالیت آنچنانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت عنوان کرد: بعد از تصویب قانون بحث فعالیت ها چشمگیر شده و جا انداختن بحث لسانی وظیفه همگانی شد.

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم بیان داشت: همه افراد جامعه در مقابل ناهنجاری ها لازم است حداقل کار را انجام دهند.

سعیدی یادآور شد: همه ما افراد جامعه و این نظام لازم است اگر منکر دیدیم  تذکردهیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری  اگر تذکر به صورت همگانی باشد از شمشیر هم برنده تر است .

وی با اذعان بر اینکه همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر باید جا انداخته شود بیان داشت: ما در این استان تا کنون 1700 نفر را در استای امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده ایم که این افراد  کارت امر به معروف و نهی از منکر را نیز دریافت نموده اند.

سعیدی با تاکید بر اینکه  برای استفاده از امر به معروف و نهی از منکر روش ها مختلف است خاطر نشان کرد:  کسانی که اموزش ببیندد باید اول معروف را بشناسند منکر را بشناسند و بدانند با مخاطب چگونه  ارتباط برقرار کنند .

ضرورت رعایت هنجارهای جامعه

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری گفت:  باید هنجارهای جامعه را رعایت کرد این جامعه مانند یک کشتی است و این روش ها مواردی است که ما آموزش می دهیم .

سعیدی با اشاره به اینکه همه ما درگیر جنگ فرهنگی هستیم بیان داشت: ما به عنوان بچه های مومن در راستای احیا امر به معروف و نهی از منکر  کار میکنیم  تا حدودی موفق بوده ، ضعف هایی داشته ایم که در دوره های بعد قابل جبران است  .

وی یادآور شد: ما تا کنون بیش از 30 سال است که جنگ فرهنگی را تجربه میکنیم و اگر اقدامات جوانان ما در راستای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اقدامات فرهنگی نبود شاید وضعیت بدتر از اینها شکل می گرفت.

وی با بیان اینکه تا کنون توانسته ایم روند تهاجم دشمن و تاثیر گذاری آن را کند کنیم اذعان داشت: باید در این راستا که چه میزان امر به معروف و نهی از منکر ما در جامعه تاثیر گذار بوده است نظر سنجی صورت گیرد.

سعیدی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که باید اجرا شود و راه و شیوه آن هم باید آموزش دیده شود.

وی افزود: علت ها و آسیب ها را بررسی میکنیم ، راهکار می دهیم و در رابطه با ناهنجاری ها مسئولیت داریم.

رسانه ها موثرترین نقش در ترویج امر به معروف و نهی از منکر

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری گفت:  رسانه ها نقش موثری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند.

 سعیدی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که بقیه واجبات به واسطه آن اقامه شود اگر تعطیل شود بقیه آن هم تعطیل خواهد شد اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه پیاده شود اصلاح همه ناهنجاری ها نیز  به وجود می آید.

سعیدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه های زندگی است بیان داشت: بر همه ما واجب است که امر به معروف و نهی از منکر را در یکا یک عرصه های زندگی خود پیاده کنیم.

ایران اسلامی در قله امر به معروف و نهی از منکر

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری  گفت: بزرگترین معروف جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و هر آنچه بخواهد ضربه بزند و اینها می شود منکر ما در قله امر به معروف و نهی از منکر را ببنیم.

سعیدی در پایان با اشاره به اینکه  ما باید بتوانیم به تثبیت این نظام با همه ارزش ها و اهداف آن  و آنچه در مقابل آن است تلاش کنیم تاکید کرد:  مصرف کالاهای خارجی از منکرات اقتصادی  و  اقتصاد مقاومتی اولویت اول معروفات کشور  است .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امر به معروف و نهی از منکر واجبی مظلوم و فراموش شده ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت رعایت هنجارهای جامعه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رسانه ها موثرترین نقش در ترویج امر به معروف و نهی از منکر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایران اسلامی در قله امر به معروف و نهی از منکر,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه