اخبار داغ

درهای قدیمی منازل شهر میامی +تصاویر

درهای قدیمی منازل شهر میامی +تصاویر
باتوجه به قدمت شهر میامی در بافت تاریخی این شهر هنوز درهای قدیمی دیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میامی جوان، هنوز هم در بافت قدیم و محله های قدیمی شهر میامی کمی از آن حس و حال گذشته وجود دارد، محله های با صفا با آدم های صمیمی، درب های چوبی که بعد از باز شدن منظره ای خاطره انگیز را از جلوی چشمانت عبور می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میامی جوان, میامی جوان, میامی جوان,

درب های که آوای صدایش خبر از مرد یا زن بودن مهمان را می داد. درب هایی که هنوز دربافت تاریخی شهر میامی پابرجاست، هرچند شاید در پشت برخی از برخی از این درب ها، دیگر کسی زندگی نکند و تبدیل به خاطرات کودکی مان شده باشد اما هنوز با رد شدن از کنار این درب ها خاطرات گشودن به خانه های با صفا، خانه هایی که پر بودند از رمز و راز، پر بودند از فلسفه وجودی، فلسفه ای که خشت به خشت و ذره به ذره آن ها را در بر می گرفت.

,

امروزه در شهرها دیگر  اثری از حلقه ها و زیبایی درب های قدیمی نیست و تنها با یک دکمه درب را باز می کنیم و آرزوی کوبیدنش را باید روی دوش بیندازیم و روانه کوچه های قدیمی شهر شویم تا بلکه اثری از آن ها بیابیم.

,

شاید برایتان علت وجود دو حلقه و وسیله مجزا برای کویدن در جالب باشد که قدیمی تر ها خواهند گفت که به  دو حلقه آویزان بر درب های قدیمی حلقه و کوبه می گفتند که معمولا بر روی این درب ها در یک طرف کوبه و در طرف دیگر حلقه قرار داشت که کوبه یک قطعه میله ضخیم و زمختی بود که صدای بمی تولید می کرد و مخصوص در زدن مردان بود که اگر مردی بر خانه ای مهمان می شد این کوبه را می کوفت تا اهالی خانه بدانند که مردی بر آن ها مهمان است و به همین دلیل آقای خانه به استقبال او می رفت.

,

و حلقه هم قطعه میله ای حلقوی شکل و نازکتر و ظریف تر بود که صدای ضعیف تری را تولید می کرد که خانم ها برای در کوفتن از آن استفاده می کردند و اهل خانه را از وجود بانویی در پشت در مطلع می کردند تا خانوم خانه به استفبال او برود.

,

امروزه تنها با وجود آیفن های تصویری با فشردن یک دکمه درب ها به روی مهمان باز شده که لذت استقبال در بدو ورود را از ما گرفته اند، اما هنوز هم می توان بعضی از این مدل درب های دوست داشتنی را در خانه های خود جای داد که بعضا در درب های منازل دیده می شود.

,

تصاویر زیر گوشه ای از درب های محله های قدیم شهر میامی است که برخی درب ها چون محله تاریخی آقایان و مسجد آقایان و مسجد جامع میامی دوباره بازسازی و یا درب های جدیدی به کار برده شده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه