اخبار داغ

محقق واقعه عاشورا:

برای دیدن زیبایی‌های عاشورا باید دیدگاه‌ها تغییر کند

برای دیدن زیبایی‌های عاشورا باید دیدگاه‌ها تغییر کند
محقق واقعه عاشورا گفت: برای دیدن زیبایی‌ها باید دیدگاه‌ها تغییر کند و درست اندیشیدن و درست عمل کردن از مهم‌ترین رکن آن است و با معنویت می‌توان به درون آن نگاه کرد و موردبررسی قرارداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ نشست اخلاقی تربیتی با موضوع درس‌های تربیتی عاشورا و ابعاد زیبای نهضت حسینی در سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر با حضور محمدرضا سنگری استاد دانشگاه تهران، کارکنان و بسیجیان در نمازخانه ناحیه بوشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

محمدرضا سنگری استاد دانشگاه با اشاره به زیبایی‌های عاشورا، گفت: وقتی به سال 61هجری برگردیم و در تل زینبیه قرار بگیریم و همه تحلیل گران جهان حضورداشته باشند به‌هیچ‌وجه نخواهند گفت که این صحنه زیبا است.

,

سنگری اظهار کرد: برای دیدن زیبایی‌ها باید دیدگاه‌ها تغییر کند و درست اندیشیدن و درست عمل کردن از مهم‌ترین رکن آن است و با معنویت می‌توان به درون آن نگاه کرد و موردبررسی قرارداد.

,

این استاد دانشگاه افزود: فهم درست در موضوعات مختلف بخصوص عاشورا می‌تواند انسان را به درک و فهم بالایی برای داوری برساند و با این داوری انسان خودساخته می‌شود.

,

وی ادامه داد: اگر انسان‌ها در موضوع عاشورا خودساخته شوند به‌راحتی دور نمای دنیا را می‌شناسند و آن را از یاد نخواهند برد.

,

این محقق عاشورایی بیان کرد: دنیا مانند چیزی است که لحظه‌به‌لحظه از انسان دورتر می‌شود و به سمت جاودانه می‌رود؛ انسان باید دوردست نگر باشد و به نزدیک علاقه‌مندی نشان ندهد.

,

سنگری عنوان کرد: تجربه‌هایی که در تاریخ اتفاق افتاده است می‌تواند نگاه انسان را به مسائل مختلف تغییر دهد و اگر افق دید انسان‌ها باز شود به‌راحتی می‌تواند زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت ببیند.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در گردهمایی اربعین خواهیم دید که چه کسی پیروز شده است، این موضوع نشان می‌دهد حضرت زینب دور نمای بسیار بالایی داشته و به آن توجه خاصی داشته است.

,

این محقق عاشورایی ابراز کرد: انسان‌ها باید توجه داشته باشند که دنیا را زیاد جدی نگیرند و بدانیم که اصل خداوند باری‌تعالی است، اگر خداوند را جدی گرفتیم قطعاً آخرت را با توشه‌ای بسیار خوب خواهیم دید.

,

وی بابیان اینکه 15 زیبایی در عاشورا وجود دارد، اذعان کرد: بسیاری از زیبایی‌های کربلا زمانی خواهیم دید که زشتی‌های واقعه عاشورا دیده باشیم و آنچه در کربلا وجود دارد و آن را زیبا می‌کند این است که اردوگاه طرف مقابل نیز به‌راحتی ببینیم.

,

سنگری خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها خودشان را از بسیاری موضوعات آزاد کنند به‌راحتی زیبایی‌های کربلا و واقعه عاشورا را خواهند دید.

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه