اخبار داغ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود

قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: قلعه قابان ماکو در سال ۲۰۲۰ در یونسکو ثبت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از   آراز سسی، حسین فروزان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ مناطق آزاد بحث تخلفات در گمرک به سبب شلوغی محیط بود و در این راستا اقداماتی از قبیل چهار بانده کردن گمرک، جاده های مواصلاتی به بازرگان و دوربین های مدار بسته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   آراز سسی،,

 

,

وی با ابراز خرسندی از ایجاد پایانه صادراتی تصریح کرد: در این رابطه، بار و کالاها توسط کامیون‌ها به پایانه انتقال یافته و سپس توسط کامیون‌های ترکیه به نصف قیمت به استانبول انتقال می‌یابد.

,

 

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بحث قاچاق کالا افزود: اتوبو‌س‌هایی مسافری وجود دارد که در مدت یک روز از این مرز خارج و در مسیر برگشت بار قاچاق وارد کشور می کردند که کنترل مناسبی بر آنها صورت نمی گرفت ولی از دیروز طبق هماهنگی های صورت گرفته مسئولان مربوطه آنها را شناسایی و بازرسی دقیق بر آنها صورت می گیرد.

,

 

,

فروزان با اشاره به اینکه براساس قانون هر فرد می‌تواند تنها تا سقف ۸۰ دلار جنس طی ۱ سال بیاورد، تصریح کرد: بی شک اگه جلوی قاچاق گرفته شده و شرکت‌های خارجی مجبور می شوند درخواست ایجاد کارگاه در منطقه را بدهند.

,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه امسال اقدامات مناسبی در بحث جلوگیری از ورود قاچاق به منطقه صورت گرفت، حداقل ۱۰ تولید کننده لباس خارجی درخواست بررسی منطقه و ایجاد تولیدی در این منطقه را داده است.

,

 

,

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی امکان انتقال کوچکترین سرقت وجود ندارد اظهار داشت: با تمام توان در برابر قاچاق ایستادگی می کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در سه یا چهار محور آغاز شده است بیان کرد: این پروژه ها در بخش تجارت، گردشگری، معادن بوده و به زودی تغییرات قابل توجهی در منطقه دیده می شود.

,

 

,

وی در خصوص چهارباند شدن گیت ورودی به منطقه آزاد ماکو تا بازرگان اظهار کرد: اوایل سال ۹۷ تعریض جاده از گیت ورودی به بازرگان به اتمام می رسد.

,

 

,

فروزان بیان کرد: در حوزه گردشگری در سال ۲۰۲۰ قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود و از سوی دیگر سایر بناهای تاریخی در حال مرمت است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است تصریح کرد: در این رابطه باید تلاش شود که چالدران به منطقه آزاد ماکو وصل شود زیرا این چهار شهرستان با هم بوده است.

,

 

,

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه فنس‌کشی منطقه به میزان ۴۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد گفت: علاوه بر بحث فنس کشی برای نگهداری آن ۲۰۰ نفر باید استخدام شده و در سال نزدیک به ۱۰ میلیارد هزینه لازم دارد اما تلاش می‌شود که فاز نخست آن امسال آغاز شود.

,

 

,

وی اظهار داشت: بی شک استان ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد اما به شرط اینکه درآمدها نیز به منطقه تخصیص یابد.

,

 

,

فروزان با بیان اینکه درخواست برای سرمایه گذاری در منطقه بسیار است افزود: اما برخی مشکلات وجود دارد که یکی از آنها بحث انتقال پول و مجوز صنایع بود و باید حل شود و هم اکنون نیز کشورهای کره، کانادا و چین به این منطقه نماینده فرستاده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه