اخبار داغ

بحرانی ترین زندان کشور به جای انتقال بازسازی می شود

بحرانی ترین زندان کشور به جای انتقال بازسازی می شود
ندامتگاه الیگودرز با سابقه 42 سال به یکی از بحرانی ترین زندانهای کشور و به مهمترین دغدغه دستگاه قضایی شهرستان تبدیل شده ولی اقدامات اخیر نشان از جایگزینی گزینه تعمیر ونوسازی زندان بجای انتقال آن به خارج از شهر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک،امیرهوشنگ فتحی؛رییس دادگستری الیگودرز درتیرماه امسال درنشست خبری ندامتگاه شهرستان را مهمترین دغدغه و مشکل دستگاه قضایی شهرستان دانست و بیان کرد: ساختمان ندامتگاه الیگودرز در سال 1354 ساخته شد ولی امروز در مرکز شهر قرار گرفته که  معضلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی ادامه داد: گاهی مواقع جمعیت کیفری در این ندامتگاه به بیش از 600نفر نیز رسیده است که با اقداماتی از جمله انتقال محکومین به ندامتگاه دورود و خرم آباد جمعیت آن کاهش یافته  که مشکلاتی را برای خانواده های آنها بدنبال داشته است.

,

 

,

  رئیس دادگستری الیگودرز،دادستان الیگودرز،عکس،تصویر

, رئیس دادگستری الیگودرز،دادستان الیگودرز،عکس،تصویر,

 

,

اهداف اصلاحی در ندامتگاه الیگودرز تعطیل است 

, اهداف اصلاحی در ندامتگاه الیگودرز تعطیل است ,

فتحی اضافه کرد: متاسفانه اهداف اصلاحی در ندامتگاه الیگودرز تعطیل است و انتقال آن به خارج از شهر از دغدغه های ما می باشد که در این خصوص مکاتبات وپیگیریهای  لازم با دستگاه قضایی با محوریت بهبود بخشی به وضعیت زندان انجام شده و در برنامه ششم  توسعه دربند پ از ماده 113 این قانون به اقدامات لازم جهت انتقال زندان به بیرون از شهرتاکید شده است.

,

 

,

وی  به جزئیات این بند قانونی اشاره کرد وبیان نمود: در این بند از قانون راهکاری در خصوص چگونگی  فروش ندامتگاه اعلام شده که با فروش زندان در داخل شهرها با روش مذاکره و توافق با شهرداری ودیگر سازمانهای عمومی غیر دولتی به صورت مزایده و نقد اقدام  شود و مبالغ حاصل  به یک حساب ویژه نزد خزانه داری کل واریز وبعنوان درآمد اختصاصی سازمان زندانها تلقی می گردد و بمعنای ساخت زندان جدید از ماحصل فروش ندامتگاه قدیمی می باشد.

,

 

,

رییس دادگستری الیگودرز اظهار داشت: دولت مکلف که ردیفی بودجه ای  تحت عنوان  انتقال زندان به خارج از شهر ایجاد نماید که پس از احداث زندان جدید از محل فروش زندانهای قدیمی به خزانه بازگشت  شود و وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری )وامور اراضی زمین به صورت  رایگان برای ایجاد زندان جدید در اختیار قرار دهند.  

,

 

,

 فتحی با اشاره به اینکه زندان الیگودرز از بحرانی ترین ندامتگاه کشوراست افزود: زمین در روستای کزناربرای ساخت ندامتگاه تملک شده است وحتی خیری حاضردر شهرستان حاضر است که  زمینی در بیرون از شهر با خدمات رفاهی کامل و با تخفیف یک میلیاردی تومانی برای ساخت زندان جدید دراختیار دستگاهی  قضایی قرار دهد ولی باید زندان مرکز شهر به سازمانهای عمومی غیر دولتی بفروش برسد وطبق قانون برنامه ششم توسعه حق فروش به شخص حقیقی را نداریم.

,

 

,

اقدامات مسکن وار برای زندان الیگودرز کفایت نمی کند

, اقدامات مسکن وار برای زندان الیگودرز کفایت نمی کند,

وی اظهار داشت: اقدامات مسکن وار برای ندامتگاه مرکز شهر انجام شده ولی کفایت نمی کند  وهدف از مجازات ، تنبیه اصلاح وبازگشت فرد به جامعه است در واقع  هزینه نگهداری هر زندانی روزانه  حدود  یک میلیون ریال که شامل تغذیه ، هزینه های آب ،برق ،گاز و... می باشد که باید این هزینه ها فرد اصلاح شده نه اینکه دوباره با ارتکاب جرم به زندان برگردد.

,

 

,

 

,

،عکس،تصویردیدار نماینده الیگودرز  ورییس دادگستری شهرستان با رییس زندان کشور

, ،عکس،تصویردیدار نماینده الیگودرز  ورییس دادگستری شهرستان با رییس زندان کشور,

 

,

روز گذشته طبق اطلاع دفتر نماینده شهرستان نشست مشترکی خدابخشی،نماینده الیگودرز و فتحی، رییس دادگستری شهرستان با جهانگیر رییس سازمان زندان های کشور در خصوص مسائل ومشکلات زندان الیگودرز برگزار شد که در این نشست نماینده مردم الیگودرز با مکاتبات لازم تقاضای اختصاص 300میلیون تومان اعتبار جهت تعمیر ،تجهیز وبازسازی ندامتگاه الیگودرز را داشته است.

,

دکتر خدابخشی ،موافقت رییس زندان کشور با بازسازی زندان الیگودرز،عکس،تصویر

, دکتر خدابخشی ،موافقت رییس زندان کشور با بازسازی زندان الیگودرز،عکس،تصویر,

رییس سازمان زندان های کشوردر پاسخ به این نامه بیان نموده است" با توجه به شرایط خاص اداره زندان الیگودرز نسبت به تامین اعتبار مبلغ فوق اقدام لازم برابر با ضوابط ومقررات انجام شود".

,

 

,

با توجه به صحبت های رئیس دادگستری الیگودرز  وتاکید براینکه هر اقدامی برای ندامتگاه الیگودرز مسکن وار است آیا نماینده شهرستان نباید مکاتبات لازم برای پیگری ها در خصوص ساخت زندان جدید انجام می داد تا این معضل به صورت ریشه ای حل شود و این اعتبار جدید برای ساخت زندان جدید هزینه شود؟ تا چند سال دیگر مردم شهرستان باید منتظر باشند که انتقال زندان الیگودرز انجام شود؟

,

 

,

این پایگاه خبری در این خصوص پیگری های لازم را انجام خواهد داد و منتظر پاسخ مسوولین در این خصوص می باشد.

,

 

,

گزارش: یاسر مومنی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه