اخبار داغ

آغاز برداشت زعفران در شهرستان فاروج

آغاز برداشت زعفران در شهرستان فاروج
با سرد شدن هوا و ورود به‌روزهای میانی پاییز برداشت زعفران از زمین‌های کشاورزی فاروج آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ همزمان با رسیدن به میانه‌های فصل پاییز و سرد شدن هوا برداشت زعفران از زمین‌های کشاورزی شهرستان فاروج آغاز شد. شهرستان فاروج با 1950 هکتار سطح زیر کشت زعفران از این حیث در استان رتبه اول را داشته و به‌نوعی تبدیل قطب تولید زعفران در منطقه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: در هر هکتار نزدیک به 7 کیلوگرم سرگل و 560 کیلوگرم گل برداشت می‌شود، با توجه به افزایش کشت زعفران در شهرستان فاروج در سال‌های اخیر، افزایش واحدهای صنایع تبدیلی در حوزه فرآوری زعفران رویکرد این اداره در شهرستان در 2 تا 3 سال آینده برای کمک به تکمیل زنجیره ارزش این محصول کشاورزان است.

,

احمد کنعانی با اشاره به اینکه 1600 هکتار از سطح زیر کشت شهرستان در حال حاضر بارور است گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول تاکنون تا 7 تن مجوز ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی صادرشده است که تاکنون 3 فقره پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند. هدف‌گذاری در این حوزه این است که ظرف 2 تا 3 سال آینده 50 درصد تولیدات شهرستان در این واحدها فرآوری و بسته‌بندی و به بازار عرضه شود.

, ., .,

وی بابیان اینکه در حال حاضر تنها 30 درصد از این محصول در شهرستان می‌ماند و مابقی تولید زعفران شهرستان برای فرآوری و بسته‌بندی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، اظهار داشت: برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول تاکنون تا 7 تن مجوز ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی صادرشده است که تاکنون 3 فقره پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند. واحدهایی که مجوز تأسیس دریافت کرده‌اند هرکدام با ظرفیت یک‌تن فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

, ., .,

 

,

پایان خبر./77

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه