اخبار داغ

آغاز برداشت بیش از ۱۲۰ هزارتن ذرت علوفه‌ای در ساوه

آغاز برداشت بیش از ۱۲۰ هزارتن ذرت علوفه‌ای در ساوه
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: ساوه با برداشت بیش از ۱۲۰ هزارتن ذرت، قطب تولید ذرت در استان مرکزی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نارخبر، تولید گوشت قرمز برای تامین امنیت غذایی جامعه و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تولید کافی خوراک دام است، ذرت علوفه ای یکی از عمده ترین خوراک های مصرفی دام سبک و سنگین است و شهرستان ساوه رتبه برتر تولید ذرت را در استان مرکزی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

محمودرضا خلیلی، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص ذرت تولیدی در این شهرستان گفت: ساوه با تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن ذرت که ۴۰ درصد ذرت تولیدی استان مرکزی را شامل می شود، قطب تولید ذرت در این استان است.

,

وی با اشاره به آغاز برداشت ذرت در ساوه افزود: سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه ای است و عملکرد مزارع ذرت ساوه در حدود ۳۵ تن در هکتار است.

,

 

,

تولید ذرت

, تولید ذرت ,

خلیلی بیان کرد: ارقام ذرت علوفه ای شامل ۷۰۴ ، ۷۰۳ و رقم های خارجی مانند ماکزیما در ساوه کشت می شود.

,

۱۰۰ هکتار از مزارع ساوه زیر کشت ذرت شیرین

,

وی در خصوص ذرت شیرین نیز اظهار کرد: ۱۰۰ هکتار از مزارع ساوه زیر کشت ذرت شیرین برای مصارف خوراکی سنتی و شرکتی قرار دارد.

,

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه اظهار کرد: ۶۰ درصد ذرت علوفه ای تولیدی، در دامداری های همین شهرستان مصرف می شود و ۴۰ درصد مابقی نیز به مراکز دیگر مانند تهران، قم، دلیجان و سایر شهرها ارسال می شود.

,

وی ادامه داد: ذرت ها پس از برداشت در سیلوهای مخصوص خوراک گاو و گوسفندها در دامداری های داخل و خارج از شهرستان ذخیره می شوند.

,

تولید ذرت

, تولید ذرت,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه