اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی

زمستان امسال زودتر از راه می رسد/توصیه هواشناسی: کشاورزان نهایتا در هفته اول آبانماه محصولاتشان را برداشت کنند

زمستان امسال زودتر از راه می رسد/توصیه هواشناسی: کشاورزان نهایتا در هفته اول آبانماه محصولاتشان را برداشت کنند
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت:احتمال اینکه در نیمه دوم آبان ماه دما در سطح استان به زیر صفر برسد و یخبندان رخ دهد زیاد است. امسال زمستان زودتر از راه رسیده به طوری که در شبهای گذشته برخی از شهرهای استان دمای زیر صفر را هم تجربه کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به نقشه های پیش بینی بلند مدت برای پاییز امسال، گفت: در اوایل پاییز امسال، بارشها کم و در نیمه دوم پاییز و به خصوص در آذرماه میزان بارشها افزایش می یابد؛ دمای هوا در این ایام کاهش قابل توجهی دارد و بارشها به صورت برف خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

ذوالفقاری اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که اولین بارش های موثر در پاییز امسال، در نیمه دوم آبانماه آغاز می شود که کشاورزانی که هنوز دارای محصولات کشاورزی فعال هستند، نهایتا تا هفته اول آبانماه فرصت دارند محصولات آبی و دیم را کشت کنند.

,

وی افزود: پاییز امسال از نظر شرایط دمایی در حد نرمال است ولی احتمال اینکه دمای حداقلی کاهش زیاد داشته باشد، زیاد است؛ همانند آذرماه سال گذشته که دمای زیر صفر موجب سرمازدگی محصولات کشاورزی شد امسال هم این احتمال وجود دارد که کاهش دمای هوا و سرمازدگی در ماه آبان وجود داشته باشد.

,

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: اگرچه پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که بارندگی های امسال دیر شروع می شود ولی در نیمه دوم فصل پاییز و اوایل زمستان بخشی از این کمبود بارشها جبران می شود.

,

کمیجان، خنداب و فراهان پایین ترین دماها را در نیمه دوم پاییز و فصل زمستان تجربه می کنند

, کمیجان، خنداب و فراهان پایین ترین دماها را در نیمه دوم پاییز و فصل زمستان تجربه می کنند, کمیجان، خنداب و فراهان پایین ترین دماها را در نیمه دوم پاییز و فصل زمستان تجربه می کنند,

ذوالفقاری در خصوص این که کاهش شدید دمای هوا در کدام مناطق استان مرکزی بیشتر وجود دارد، بیان کرد: البته این مسئله سیستمی است و در کل استان شاهد کاهش دمای هوای هستیم ولی به هرحال ساکنان شهرهای کمیجان، خنداب و فراهان پایین ترین دماها را در نیمه دوم پاییز و فصل زمستان تجربه خواهند کرد.

,

وی با اشاره به وضعیت دمایی نیمه دوم پاییز و زمستان امسال در شهرستان تفرش گفت: شهرستان تفرش دارای توپوگرافی خاصی است که حداقلهای دمایی به حد بحرانی نمی رسد و متعادل تر است و در دسته دوم از نظر کاهش دمایی قرار دارد.

,

کشاورزان محصولات خود را تا هفته اول آبانماه برداشت کنند

, کشاورزان محصولات خود را تا هفته اول آبانماه برداشت کنند , کشاورزان محصولات خود را تا هفته اول آبانماه برداشت کنند ,

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی به کشاورزان، توصیه کرد: کشاورزان محصولات را زودتر و نهایتا تا هفته اول آبانماه برداشت کنند تا با وجود بارندگی ها و احتمال یخبندان و سرمازدگی پیش بینی شده در نیمه دوم آبانماه که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی می شود، روبرو نشوند.

,

امسال زمستان زودتر از راه می رسد

, امسال زمستان زودتر از راه می رسد, امسال زمستان زودتر از راه می رسد,

ذوالفقاری یادآور شد: احتمال اینکه در نیمه دوم آبان ماه دما در سطح استان به زیر صفر برسد و یخبندان رخ دهد زیاد است. برخلاف سالهای گذشته که معمولا پاییز گرم بود و در آذرماه یخبندان رخ می داد امسال زمستان زودتر از راه رسیده است. به طوری که در شبهای گذشته برخی از شهرهای استان مرکزی دمای زیر صفر را هم تجربه کرده اند.

,

وی در خصوص جابجایی فصلها ادامه داد: معمولا در دهه ۶۰ در نیمه اول مهرماه سرمای زمستان از راه می رسید که امسال هم این مسئله وجود دارد. این سرمای زودرس به دلیل تغییرات اقلیمی است.

,

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با بیان این مطلب که پیش بینی امسال، وجود دمای نرمال برای زمستان است، خاطر نشان کرد: دمای امسال زمستان همانند سالهای قبل است و حداکثر تا ۲۰- پیش بینی می شود. وجود دماهای پایین تر از ۲۵- برای استان مرکزی در پاییز و زمستان امسال، احتمال خیلی کمی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه