اخبار داغ

نماینده مردم سراب در مجلس:

جایگزینی طرح نفلین در تعارض کامل با سیاست اقتصاد مقاومتی است/ افزایش آمار خودکشی در سراب ناشی از بیکاری است

جایگزینی طرح نفلین در تعارض کامل با سیاست اقتصاد مقاومتی است/ افزایش آمار خودکشی در سراب ناشی از بیکاری است
یوسف داوودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از جایگزین کردن طرح نفلین سینیت سراب با کارخانه ذوب آلومینیوم خاطرنشان کرد: با وجود نفلین در سراب این جایگزینی در تعارض کامل با اقتصاد مقاومتی است و این در حالی است که تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش واردات و تکیه بر تولیدات داخلی برای رسیدن به اشتغال پایدار هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, یوسف داوودی در جمع خبرنگاران شهرستان سراب با اشاره به سفر معاون رییس جمهور و وزرای بهداشت و صنعت به شهرستان سراب گفت: در این سفر ضمن افتتاح بیمارستان و کلینیک تخصصی سراب با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان مسائل مربوط به نفلین سینیت سراب مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,,

داوودی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۶ ماهه خود اظهار داشت: در ۱۶ ماه اخیر کمتر کسی را در سطح مسئولین کشوری یافتم که موافق با اجرای این پروژه باشد و متاسفانه حاصل مطالعه شرکت اتوتک آلمانی در مورد نفلین سینیت سراب آن بود که این طرح غیرقابل توجیه بوده و باید جایگزین شود و برای این نتیجه ۴۰ میلیارد تومان هزینه و ۴ سال زمان از بین رفت.

,

نماینده سراب با اشاره به فشارهای سنگینی که برای تغییر مسیر طرح و جایگزین کردن آن با ذوب آلومینیوم صورت می‌گرفت، افزود: ما مطالعه شرکت آلمانی را قبول نکردیم و این پرسش را مطرح کردیم که چرا در کشورهای ابر قدرت جهان مانند روسیه و اخیراً در آمریکا این طرح اجرا می‌شود ولی در سراب توجیه ندارد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان خلوص آلومینیوم در سنگ نفلین سراب را بالاتر از معادن روسیه و آمریکا عنوان کرد.

,

وی به گزارش‌های غلط در مورد تعطیلی کارخانه‌های نفلین سینیت در روسیه اشاره کرد و گفت: پس از مدت‌ها مکاتبه و تلاش سرانجام در یک سفر تخصصی و کاری با هیات عالی‌رتبه صنعتی ایران از نزدیک از کارخانه‌های روسی بازدید کردیم و حاصل آن مجاب شدن وزارت صنعت به صرف نظر کردن از مطالعات آلمانی‌ها بود.

,

داوودی با انتقاد از جایگزین کردن طرح نفلین سینیت سراب با کارخانه ذوب آلومینیوم خاطرنشان کرد: با وجود نفلین در سراب می خواستند از ۷۰۰۰ کیلومترها دور تر پودر آلومینیوم بیاورند و این در حالی است که تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش واردات و تکیه بر تولیدات داخلی برای افزایش اشغال هست.

,

نماینده سراب با اشاره به بیکاری شدید در منطقه ابراز داشت: امروئز جوانان ما به علت بیکاری دست به خودکشی می زنند و ما باید تمرکز بر اشتغال و تولید و توسعه منطقه داشته باشیم.

,

داوودی توقف این طرح را خط قرمز مردم و مسوولان منطقه دانست و خواستار قطع دستان مافیای قدرت و صنعت در کشور شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه