اخبار داغ

اجرای طرح نماد در ۱۲ مدرسه استان با هدف ارزیابی سلامت دانش آموزان

اجرای طرح نماد در ۱۲ مدرسه استان با هدف ارزیابی سلامت دانش آموزان
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح نماد در سطح 12 مدرسه شهرهای بجنورد و اسفراین خبر داد و گفت: این طرح از امسال به صورت پایلوت در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است تا سلامت روحی و روانی دانش آموزان بررسی و ارزیابی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، عباس سریدار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) طرحی است که اجرای آن از امسال به صورت پایلوت با همکاری 11 اداره کل استان از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح 12 مدرسه دخترانه و پسرانه واقع در محلات هسته مرکزی و حاشیه شهرهای بجنورد و اسفراین آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, عباس سریدار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی , در این باره اظهار کرد: طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) طرحی است که اجرای آن از امسال به صورت پایلوت با همکاری 11 اداره کل استان از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح 12 مدرسه دخترانه و پسرانه واقع در محلات هسته مرکزی و حاشیه شهرهای بجنورد و اسفراین آغاز شده است, .,

 

,

سرایدار با بیان اینکه این طرح تا سال 1400 در سطح تمامی مدارس استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح، سلامت روحی و روانی دانش آموزان بررسی و ارزیابی می شود.

, .,

 

,

وی درباره نحوه این ارزیابی عنوان کرد: برای اجرای این طرح سامانه ای تعریف شده است که هر مدرسه به عنوان یک پایگاه محسوب و هنگامیکه دانش آموزان در مدارس ثبت نام می کنند، نام دانش آموزان در این سامانه ثبت و سوالاتی که درباره وضعیت روحی و روانی دانش آموزان آماده شده است از طریق این سامانه از دانش آموزان پرسیده می شود.

, .,

 

,

وی همچنین افزود: در این سامانه از والدین دانش آموزان و معلمان مدارس نیز سوالاتی با هدف ارزیابی وضعیت روحی و روانی دانش آموزان پرسیده می شود که آنان باید به این سوالات پاسخ دهند.

, .,

 

,

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: با اطلاعات کسب شد، وضعیت سلامت روحی و روانی دانش آموزان مشخص می شود و پس از آن غربالگری انجام خواهد شد و دانش آموزانی که نیاز به مشاوره دارند به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

, .,

 

,

وی افزود: حتی در صورت نیاز اقدامات مداخله ای برای کاهش عوامل مخاطره آمیز نسبت به دانش آموز نیز اجرایی خواهد شد.

, .,

 

,

سرایدار خاطر نشان کرد: پس از اینکه وضعیت روحی و روانی دانش آموزان مشخص شد اطلاعات کسب شده درباره این دانش آموزان به صورت محرمانه محفوظ خواهد ماند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه