اخبار داغ

موکب های مردمی اربعین؛ آتش به اختیاری عاشقانه

موکب های مردمی اربعین؛ آتش به اختیاری عاشقانه
این روزها مردم جای جای ایران اسلامی خود را برای سهیم شدن در اجتماع عظیم اربعین با هدف تعظیم شعائر حسینی و خدمت به عزاداران ابا عبدالله(ع) آماده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهارکوار، پدیده راهپیمایی اربعین در سال های اخیر روز بروز با استقبال گسترده مردم، رشد چشمگیری داشته است و طبیعتا دستاوردهای فرهنگی فراوانی نیز به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارکوار,

 

,

این پدیده عظیم علاوه بر ایجاد زمینه برای تبادل آرا و همفکری شیعیان و دلبستگان جبهه انقلاب اسلامی از سراسر جهان، مانوری میلیونی از اجتماع شیعیان پنج قاره کره خاکی به حساب می آید، اجتماعی که مانند آن را در هیچ مذهب و ملیتی شاهد نیستیم و فقط عشق حسینی است که می تواند شیعیان را از سراسر جهان اینگونه دور هم جمع کند.

,

 

,

راه اندازی موکب را می توان یکی از تجربه های ناب کار تشکیلاتی به حساب آورد به طوری که در آن عده ای با مسئولیت های مختلف اما مرتبط و تشکیلاتی با هدف تعظیم شعائر حسینی و خدمت به عزاداران ابا عبدالله(ع) گرد هم جمع می شوند.

,

 

,

موکب هایی که در جای جای این مسیر عاشقانه، سال به سال در حال افزایش هستند و هر کدام از آنها نقطه ثقل فعالیت های تبلیغی و ترویجی حماسه حسینی می باشند.

,

 

,

موکب هایی که نه تنها آرم یا لوگوی ادارات و سازمان های دولتی را به دوش نمی کشند که خود با افتخار هزینه های کلان تجهیز محل و پذیرایی از عزاداران حسینی را به عهده گرفته اند.

,

 

,

موکب هایی که رسالت خود را از صرف پذیرایی و توزیع نذورات فراتر دانسته و با برگزاری مجالس سخنرانی و روضه به ترویج معارف و باورهای شیعی می پردازند.

,

 

,

لیکن به صراحت می توان گفت پدیده اجتماع عظیم اربعین در عصر خمینی که ان شاء الله متصل به عصر ظهور خواهد شد، برگرفته از منظومه فکری امام عزیزمان است که فرمودند:« این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه