اخبار داغ

با وجود جاذبه های گردشگری متعدد؛

گردشگری زمستانی زنجان سفرنامه ای که گشوده نشده است

گردشگری زمستانی زنجان سفرنامه ای که گشوده نشده است
با وجود جاذبه های گردشگری متعدد؛گردشگری زمستانی زنجان هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،وجود جاذبه‏ های گردشگری، یکی از مهم‏ترین دلایل مسافرت مردم به مقصدی خاص است،جاذبه‏‌ها به‌عنوان عامل کشش، با توجه به ویژگی‏های خاص و جذابیت‏هایی که دارند، می‏توانند گردشگران را از نقاط و سرزمین‌های دور جذب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در این میان روستا‌ها جاذبه‌‌های گردشگری بسیاری دارند و همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند؛ بنابراین، توسعه پایدار گردشگری روستایی و مدیریت خردمندان آن نیازمند برنامه‌ریزی است.

,

ایران با وجود جاذبه‌های بسیار فرهنگی، تاریخی و طبیعی هنوز نتوانسته است جایگاه خود را به‌عنوان یک کشور پذیرنده گردشگر در بازار جهانی صنعت گردشگری بیابد، از این رو سهم ناچیزی از درآمدهای این صنعت، نصیب کشور شده است.

,

در واقع زمستان برخلاف دیدگاه بسیاری از افراد فصل بسیار مناسبی برای سفر است اما متاسفانه ایران از جمله کشورهایی است که با شروع فصل سرما دچار رکود مسافرت می شود. گردشگری زمستانه در کشور ما عنوانی به ظاهر آشنا و در مفهوم غریب است چرا که هنوز به طبیعت گردی و سفرهای زمستانی به مفهوم خاص آن، نگاه تخصصی نشده است.

,

اصلی ترین دلیل کاهش آمار سفرهای تفریحی در زمستان، نبود اطلاعات کافی درباره تفریحات زمستانه در قالب سفر و طبیعت گردی است. در حالی که ایران به خاطر آب و هوای چهارفصل اش، پتانسیل های زیادی برای گردش و سفرهای زمستانی دارد.

,

, ,

تمام حاشیه سواحل خلیج فارس و استان های جنوبی کشور و جزایر آن نقاط جذابی برای مسافرت هستند. در فصل زمستان این نواحی هوای بسیار مطلوب و دلپذیری دارد و می توانید در حالی که در بسیاری از نقاط کوهستانی عده ای در حال ورزش های زمستانی هستند، شما از انجام ورزش های آبی و تابستانه لذت ببرید.

,

رشته کوه های اصلی البرز و زاگرس با قلل متعدد و ارتفاعات متفاوت، شرایط بسیار مناسبی را برای آن ها که به گردشگری زمستانی همراه با یخ و برف علاقه مند هستند، فراهم می کند؛ تفریحات زمستانی مانند اسکی، کوهنوردی و یخ نوردی.

,

برگزاری جشنواره های مختلف مناسب فصل زمستان مانند جشنواره مجسمه های برفی که تاکنون در شهرهای مانند زنجان، بیرجند، درگز و تبریز برپا و از فرصت غیرمترقبه بارش برف برای ایجاد فضایی کاملا مفرح برای خانواده ها استفاده شده است.

,

قیمت مناسب هتل ها و مراکز تفریحی نیز انگیزه خوب و قابل توجهی در گردشگری زمستانه است که می تواند ما را به سفرهای بیشتر در زمستان ترغیب کند.

,

نگاه به گردشگری زمستانی روستایی و عملیاتی کردن آن بعنوان یکی از مباحث جدید علمی نیازمند برنامه ریزی آینده نگر با رویکرد راهبردی است.

,

با توجه به اینکه ورزش های زمستانی از جمله ظرفیت های گردشگری استان زنجان در فصول سرد سال است، گردشگری زمستانی در این استان توسعه می یابد.

,

, ,

"یحیی رحمتی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این زمینه معتقد است،روستاهای استان زنجان دارای ظرفیت های مطلوبی برای گردشگری زمستانی هستند.

,

وی با بیان اینکه طبیعت منحصر به فرد روستاهای می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، ادامه داد: روستاهای استان دارای ارزش‌های معماری، تاریخی و فرهنگی هستند.

,

این مسئول بر ضرورت توسعه اقامتگاه‌ های بوم گردی تاکید کرد و گفت:21 پرونده بوم گردی استان زنجان در دست بررسی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: خانه‌‎ های بوم ‌گردی در روستاهای سهرود، شیت و درسجین استان زنجان افتتاح شده است و تلاش می شود این تعداد افزایش یابد.

,

رحمتی بیان داشت:بارش برف و اسکی یکی از جاذبه ‌های گردشگری زمستانی در استان زنجان محسوب می شود که باید از این ظرفیت استفاده شود.

,

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری زمستانی با محوریت ورزش‌ های زمستانی در دستور کار قرار دارد،افزود: پیست اسکی پاپایی زنجان ظرفیت مناسبی در این زمینه است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه میراث معنوی از جمله آداب و رسوم و سبک زندگی مناطق مختلف در استان زنجان از دیگر ظرفیت ها در این زمینه محسوب می شود،ادامه داد: باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه