اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه اراک :

تاریخ نگاری ایران با «تاریخ بیهقی» آغاز می‎شود

تاریخ نگاری ایران با «تاریخ بیهقی» آغاز می‎شود
عضو هیئت علمی دانشگاه اراک گفت: برجسته ترین ویژگی تاریخ بیهقی این موضوع است که تاریخ نگاری ایران با «ابوالفضل بیهقی» آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار ابوالفضل حری صبح امروز در همایش ملی ابوالفضل بیهقی  با بیان اینکه تاریخ نگاری ایران با ابوالفضل بیهقی آغاز می شود اظهارداشت: ابوالفضل بیهقی تاریخ ایران را از مرحله حماسی به سمت داستانی گذار داده و زمان را وارد این عرصه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار,

 

,

وی با بیان اینکه تا قبلاز ابوالفضل بیهقی تاریخ ایران سرایش حماسه های قبل از دوران خود بوده است تاکید کرد: در این فصل بیهقی زمان را وارد نثر خود کرده و و راوایتگری تاریخ را برای آیندگان آغاز کرده است.

,

 

,

حری در ادامه با بیاناینکه نثر بیهقی جدای از ویژگی های تاریخی صرف به عنوان نثری زنده و پویا مد نظر است ادامه داد: با خواندن تاریخ بیهقی صفحات تاریخ برای انسان زنده شده چرا که ویگی نمایشنامه ای بودن دراین نثر موج می زند.

,

 

,

رئس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با اشاره به تلاش برای ثبت تاریخ بیهقی به عنوان میراث معنوی جهانی ادامه داد: این مطالبه به حق مردم سبزوار است تا کتاب تاریخ بیهقی به عنوان بزرگترین متن تاریخی در میراث فرهنگی سارمان یونسکو ثبت شود.

,

 

,

حدادنیا با بیان اینکه در سال های اخیر دانشگاه حکیم و شواری شهر به صورت مظلومانه همایش ملی را برای ابوالفضل بیهقی برگزار کرده اند، بیان کرد: تمام تلاش ها برای روشن ماندن چراغ بیهقی در شهر سبزوار بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه