اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجن:

قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه آسیبی ندیده است/حریم قلعه باید حفظ شود

قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه آسیبی ندیده است/حریم قلعه باید حفظ شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجن در واکنش به برخی خبرها که حکایت از تخریب بخشی از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت گفت: بنای تخریب شده در عرصه قلعه نبوده و در حریم قرار داشته است؛ میراث فرهنگی تاکید دارد حریم قلعه نیز باید حفظ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهادر نوروزی در واکنش به برخی خبرها که حکایت از تخریب بخشی از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت به خبرنگار کلار، گفت: بنایی که پشت مسجد صاحب الزمان(عج) شهر فرادنبه تخریب شده در عرصه نبوده و در حریم قلعه قرار داشته است.

وی با اشاره به این که بنای تخریب شده متعلق به بخش خصوصی است، گفت: محلی که تخریب و خاک برداری شده تاریخی و ثبت ملی نیست.

نوروزی با اشاره به مکاتبات انجام شده در این خصوص با شهرداری شهر فرادنبه، گفت: تاکید داریم مالکین برای تخریب و ساخت و ساز بایستی از میراث فرهنگی استعلام بگیرند.

قلعه تاریخی فرادنبه آسیبی ندیده است/هر اقدامی نیاز به هماهنگی دارد

وی با اشاره به این که مالکین این بنا بدون اجازه و هماهنگی  میراث فرهنگی اقدام به تخریب کرده اند، تصریح کرد: میراث فرهنگی تاکید دارد حریم قلعه نیز بایستی حفظ شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجن ادامه داد: بنای تخریب شده در حریم قلعه قرار داشته و آسیبی به دیوار قلعه وارد نشده است.

نوروزی ضمن بیان این که برای تمام آثار ثبت ملی حریمی تعریف شده است، گفت: هر اقدامی در حریم آثار تاریخی باید با هماهنگی و استعلام از میراث فرهنگی باشد.

گفتی است برخی خبرها امروز حکایت از تخریب بخشی از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
, قلعه تاریخی فرادنبه آسیبی ندیده است/هر اقدامی نیاز به هماهنگی دارد, قلعه تاریخی فرادنبه آسیبی ندیده است/هر اقدامی نیاز به هماهنگی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه