اخبار داغ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود:

92 درصد راه های روستایی ایجرود آسفالت است

92 درصد راه های روستایی ایجرود آسفالت است
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود با اشاره بر اینکه 92 درصد راه های روستایی در شهرستان ایجرود آسفالت شده است، گفت: 5 هزار تن لکه گیری در شهرستان در سال جاری صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بلال نظری «رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود»، امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه شهرستان ایجرود سیصدو 75 کیلومتر راه روستایی دارد که نگه داری آن بر عهده اداره راهداری ایجرود است، اظهار داشت: 350 کیلو متر این راه ها آسفالت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر،,

 وی با اشاره بر اینکه  92 درصد راه های روستایی شهرستان ایجرود آسفالت شده است، افزود: 99 درصد جمعیت شهرستان  از نعمت آسفالت برخوردار هستند. 929 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود با بیان اینکه 929کیلومتر از  راه های شهرستان هم سنگ دارد، عنوان کرد: 6/8 درصد راه های استان زنجان  در ایجرود است.

,

نظری گفت: 80 کیلومتر راه اصلی را داریم که زیر نظر اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود است.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود با اشاره براینکه تعداد ماشین آلات در اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود 15 دستگاه است که به کمک  30 نفر پرسنل اداری در فصل تابستان و40 نفر در زمستان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، ادامه داد: اکثر راه های روستایی عملیات تیغ زنی وتسطیح  انجام شده است.

,

نظری نگهداری راه‌ها را از وظایف اولیه راه و شهرسازی برشمرد و گفت: به همین منظور اقدامات متنوعی در طول سال و در محورهای مختلف توسط عوامل سختکوش راهداری انجام می‌شود.

,

وی تیغه زنی، تسطیح، رگلاژ، شیب‌بندی، شن‌ریزی موضعی، اصلاح افتادگی شانه راه‌ها، ریزش برداری، پر کردن چاله‌ها با آسفالت و خاکبرداری قوس‌ها را از جمله عملیات راهداری در محورهای مواصلاتی ذکر کرد و ادامه داد: افزایش شعاع دید، پاکسازی سطح راه‌ها از لاشه حیوانات و بازدید ادواری از ابنیه فنی از دیگر فعالیت‌های راهداری این اداره در جاده‌های این حوزه استحفاظی است.

,

وی افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌ها در زمینه  وقوع حوادث ترافیکی در محورهای شهرستان ، تأمین ایمنی تردد در جاده ها است، گفت: از کشاورزان بخصوص در فصل کار خواهشمندم حریم تملک شده اداره راهداری را رعایت کنند و طبق حریم 12و نیم متری که به آن ها داده شده است حریم جاده را رعایت کنند چرا که با رعایت کردن حریم ها جاده ها تخریب نمی شوند.

,

وی تاکید کرد: عملیات لکه گیری را بر اساس اولویت ترافیک راه ها را بر عهده داشتیم که 80 درصد راه ها لکه گیری شده و همچنان نیز ادامه دارد که مشکلی از بابت دست انداز ها در طول سال نداشته باشیم.

,

نظری افزود: 5 هزار تن آسفالت در سال جاری برای لکه گیری استفاده شده است.

,

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ایجرود با بیان اینکه عملیات ایمن سازی کلیه محورها را در دستور کار داشتیم و نقاط حادثه خیز آشکار سازی شده است، عنوان کرد: سامان دهی علایم با اعتباری بالغ بر سیصد میلیون تومان در محورهایی که کمبود علایم صرف شده است.

,

وی با اشاره براینکه در محور روستای ینگی کند سیدلر 5 نقطه نیاز به آشکار سازی داشت که انجام شده است، بیان کرد: روستای قره بلاغ به طول 3و نیم کیلومتر به دلیل صعب العبور بودن و پیگیری های فرماندار محترم شهرستان ایجرود با انجام یک لایه شن ریزی 80 درصد از مشکلات مردم روستا حل شده است.

,

وی با بیان اینکه برای ساخت یک کیلومتر راه سیصد میلیون تومان هزینه می شود، گفت: از کشاورزان عزیز می خواهم که حریم 12و نیم متری خود را به هنگام فصل کار رعایت کنند تا حریم جاده ها تخریب نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه