اخبار داغ

مسئول کتابخانه عمومی فردوسی بندرعباس:

کتاب های کتابخانه فردوسی متناسب برای همه سنین

کتاب های کتابخانه فردوسی متناسب برای همه سنین
مسئول کتابخانه عمومی فردوسی شهر بندرعباس گفت : ماهانه 300 عنوان کتاب از تهران برای کتابخانه فردوسی ارسال می گردد، در کتابخانه فردوسی برای همه اقشار مردم از کودک 2 ساله تا فرد 100 ساله کتاب وجود دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛صغرا صیاد معروف مسئول کتابخانه عمومی فردوسی شهر بندرعباس در هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار هرمز، با تبریک هفته کتاب وکتابخوانی به ملت شریف ایران ، با اشاره به برنامه های این کتابخانه در هفته کتابخوانی، گفت: ما برای این هفته برنامه های متنوعی داریم از جمله دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه های بندرعباس با هدف ایجاد انس و الفت بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب و فراهم کردن بستری برای علاقه مند ساختن آنان به مطالعه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مسئول کتابخانه عمومی فردوسی  ادامه داد: برنامه ها برای تمام سال می باشد اما این اقدامات درهفته کتاب وکتابخوانی پر رنگ تر است.

,

صیاد معروف  با اشاره به اینکه هر ماه نشستی در کتابخانه با مسئولان مدارس برپا می شود، تصریح کرد: این نشست با هدف معرفی کتاب های مناسب هر رده سنی به مدیران و معاونان و ایجاد پیوند هر چه بیشتر میان مدرسه و کتابخانه  برگزار می شود.

,

, ,

وی  با تاکید بر اینکه برنامه ها برای هر رده سنی متفاوت است، اظهار کرد: برای کودکان قصه گویی، کتابخوانی، مسابقه نقاشی و برای  دانش آموزان مقاطع بالاتر روزنامه دیواری، کاردستی و مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده و در آخر به شرکت کنندگان کتاب اهدا می گردد.

,

مسئول کتابخانه عمومی فردوسی با بیان اینکه  کتاب هایی که در کتابخانه ها موجود است  به روز و مفید برای مراجع کنندگان می باشد، تصریح کرد: ماهانه  300 عنوان کتاب از تهران  برای کتابخانه فردوسی ارسال می گردد و کتابخانه فردوسی 2 هزار عضو فعال  دارد و هر ماه تقریبا  2 هزار کتاب به امانت گرفته می شود اما باید استقبال مردم برای خواندن کتاب بیشتر شود.

,

صیاد معروف بیان کرد: برای تشویق مردم برای کتابخوانی باید تبلیغات زیادی از طریق صدا وسیما ، مدارس، سازمان ها وخانواده ها انجام شود و بزرگترین مبلغان خانواده ها هستند با ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانه افراد بیشتر تشویق به خواندن کتاب می شوند زیرا انسان نخستین جایی که رشد وتعالی می یابد درون خانواده وبعد از آن مدرسه وجامعه است .

,

وی با اشاره به اینکه از هر قشر و نژاد و فرهنگی می توانند از کتابخانه ها استفاده کنند، گفت : برای همه اقشار مردم از کودک 2 ساله تا فرد 100 ساله کتاب وجود دارد ومی توانند از کتابخانه ها استفاده کنند .

,

, ,

صیاد معروف تصریح کرد: به مدارس پیشنهاد می کنم یک زنگ مطالعه در کتابخانه داشته باشند تا علاوه بر کتاب های درسی دانش آموزان مطالعه کتاب های غیر درسی داشته باشند که باعث رشد وتعالی آنها می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: از مردم دعوت می کنم نه تنها در هفته کتاب و کتابخوانی بلکه در تمام طول سال به کتابخانه ها بیایند و کتابخانه ها  را از نزدیک ببینند وخانواده ها حداقل یک ساعت در ماه  فرزندانشان را به کتابخانه بیاورند تا فرزندانشان با این محیط آشنا شوند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه