اخبار داغ

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی مطرح کرد؛

اهدای ۸۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی/اعتبارات استانی پاسخگوی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی نیست

اهدای ۸۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی/اعتبارات استانی پاسخگوی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی نیست
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی در ۷ ماهه نخست امسال ۷۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا کرد‌ه‌اند، افزود: در یک هفته اخیر هم مردم استان مرکزی ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ علی‌اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شعار امسال این هفته را «آینده روشن با خانواده کتابخوان» عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش داریم برنامه‌های این هفته با محوریت خانواده‌ها اجرایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, ؛,

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به نقش مطالعه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و شکل‌گیری شخصیت افراد اشاره کرد و گفت: افراد اهل مطالعه دیدگاه متفاوتی نسبت به سایر افراد داردند و قدرت تحلیل بهتری از موضوعات خواهند داشت.

,

احمدی سرانه مطالعه را یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی عنوان کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته سرانه مطالعه بالاتری نسبت به سایر جوامع دارند. در کشور و به تبع آن در استان مرکزی متاسفانه سرانه مطالعه پائین بوده و رضایت بخش نیست.

,

وی با اشاره به اینکه اقدامات فراوانی به منظور افزایش سرانه مطالعه صورت گرفته است، بیان کرد: برگزاری ۲۸۰ نشست کتابخوان در کتابخانه‌های سطح استان، برگزاری ۴۷ دوره کتابخوان در مدارس، برپایی ۱۸۹ نمایشگاه کتاب، برپایی ۸۷ دوره جمع خوانی کتاب، برگزاری جلسات نقد و رونمایی از کتاب بخشی از برنامه‌های اجرایی در این زمینه بوده است.

,

۸۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا شد

, ۸۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا شد, ۸۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا شد,

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی گفت: علاقمندان می توانند برای اهدای کتاب‌های مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه‌های عمومی محل سکونت خود یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

,

احمدی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی در ۷ ماهه نخست امسال ۷۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا کرد‌ه‌اند، افزود: در یک هفته اخیر هم مردم  استان مرکزی ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کرده‌اند.

,

وی ابراز کرد: در این طرح مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.

,

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری اراک امروز؛ درخصوص آخرین وضعیت پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی استان گفت: احداث این کتابخانه از مصوبات سال‌های گذشته است که اکنون به شکل پروژه فرسایشی و طولانی درآمده است.

, اراک امروز, ؛,

احمدی با اشاره به اینکه برای دومین بار این پروژه در سال ۹۳ با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار وقت کلنگ‌زنی شد، افزود: این پروژه یک بار دیگر هم در سال ۸۶ توسط مسئولین وقت استان مرکزی کلنگ زنی شده بود.

,

تنها ۴۰ درصد پیشرفت پس از ۱۰ سال انتظار 

, تنها ۴۰ درصد پیشرفت پس از ۱۰ سال انتظار , تنها ۴۰ درصد پیشرفت پس از ۱۰ سال انتظار ,

وی ادامه داد: در سال ۹۳ قرار شده بود که این پروژه در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد در حالیکه این پروژه تا به امروز تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تاکید کرد: طولانی شدن عملیات احداث این کتابخانه اعتبارات زیادی را هدر داده است، و می‌بایست برای رفع مشکلات موجود مسئولین استانی اهتمام ویژه ای را نسبت به این پروژه داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

,

اعتبارات استانی پاسخگوی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی در اراک نیست

, اعتبارات استانی پاسخگوی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی در اراک نیست, اعتبارات استانی پاسخگوی تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی در اراک نیست,

احمدی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی این پروژ نیست، ادامه داد: در دیداری که با مسئولین مختلف استان و نمایندگان مجلس داشته‌ایم، خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه شده ایم.

,

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی استان شامل ۳۰ زیر مجموعه با فضای فیزیکی مناسب است، گفت: با بهره برداری از این کتابخانه بخشی از کمبود فضای فیزیکی کتابخانه های استان مرتفع خواهد شد.

,

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی واگذاری بخش‌هایی از فضای این کتابخانه را به مظنور تسریع در عملیات اجرایی آن، خلاف قوانین عنوان کرد و گفت: نهاد کتابخانه های استان مرکزی با این اقدام مخالف است و تمام تلاش را به منظور تکمیل این کتابخانه انجام خواهد داد.

,

photo_2017-11-13_13-38-30

, photo_2017-11-13_13-38-30, photo_2017-11-13_13-38-30,

photo_2017-11-13_13-38-33

, photo_2017-11-13_13-38-33, photo_2017-11-13_13-38-33,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه