اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

سهامدار «هپکو» به تعهدات خود عمل نکرده است

سهامدار «هپکو» به تعهدات خود عمل نکرده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص وضعیت سهامدار شرکت هپکوی اراک گفت: متاسفانه سهامدار شرکت تعهدات خود را نسبت به شرکت و کارگران عملیاتی نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به پیگیری حل  مشکلات شرکت هپکو اراک گفت: در جلسه ای که امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزیر برگزار می شود پیگیر مشکلات این شرکت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

حاجی پور با اشاره به وضعیت شرکت هپکو اراک اظهار کرد: متاسفانه سهامدار شرکت تعهدات خود را نسبت به شرکت و کارگران عملیاتی نکرده است و اجرایی نشدن این تعهدات را در سطح وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

,

وی افزود: سازمان خصوصی سازی را در جریان عدم اجرایی شدن تعهدات سهامدار هپکو قرار داده‌ و از این سازمان پیگیری‌ و تعیین تکلیف سهامدار شرکت را خواهیم داشت چراکه بر اساس مصوبه ۱۵ مهرماه امسال مقرر شد چنانچه سهامدار به تعهداتش عمل نکند سازمان خصوصی‌سازی ورود کرده و تکلیف سهام‌دار را مشخص کند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص معوقات کارگری شرکت هپکو بیان کرد: این کارگران سه ماه از سال گذشته معوقات دارند و امسال هم تا شهریورماه حقوق خود را دریافت کرده‌اند.

,

گفتنی است؛ در سال‌های اخیر تعیین تکلیف سهامدار جدید شرکت هپکو به عنوان یکی از مطالبات اصلی کارگران این شرکت مطرح بوده است و در اسفندماه سال ۹۵ شرکت هیدرواطلس به عنوان سهامدار جدید این شرکت معرفی شد ولی سهامدار جدید نیز نسبت به تعهدات خود هیچ اقدام عملی نداشته است.

,

شرکت تولید تجهیزات سنگین(هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید-توزیع و پشتیبانی ماشین‌آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه‌های زیربنایی ایفاء می کند.

,

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز شد.

,

این شرکت از سال ۸۶ تاکنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه