اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون امنبت ملی مجلس در گفت‌وگو با دانا:

در برخورد با قاچاق کالا از مبادی رسمی مماشات می‌شود/ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبادی رسمی ورود کالای قاچاق به کشور شده است

در برخورد با قاچاق کالا از مبادی رسمی مماشات می‌شود/ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبادی رسمی ورود کالای قاچاق به کشور شده است
نائب رئیس کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در گمرکات باید ایکس‌ری داشته باشیم تا مأموران گمرکی با دقت بتوانند ورود کنند؛ درحالیکه می‌توان گفت بیشتر کالای قاچاق با تساهل یا نبود ابزار در گمرکات به کشور وارد می‌شوند.
[

کمال دهقانی‌فیروزآبادی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حجم بالای قاچاق در مبادی رسمی کشور و گمرکات اظهارکرد: در حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول وارد کردن کالا به داخل کشور هستند که مبادی ورودی کالای قاچاق به حساب می‌آیند؛ در این بین اگر تساهل و تسامح باشد، بعد از مدتی دیده می شود مقدار کالایی که وارد شده از آن چیزی که در قانون ذکر شده، بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به ضعف گمرک در شناسایی کالای قاچاق در بدو ورود گفت: در گمرکات متاسفانه ابزار دقیقی نداریم که بتوانیم کالاها را تطبیق دهیم؛ به عنوان نمونه ممکن است یک کانتینر گوشی موبایل، به حساب کالای دیگری در گمرک ترخیص شود در حالی که اسناد چیز دیگری است.

,

نائب رئیس کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در گمرکات باید ایکس‌ری داشته باشیم تا مأموران گمرکی با دقت بتوانند ورود کنند؛ درحالیکه می‌توان گفت بیشتر کالای قاچاق با تساهل یا نبود ابزار در گمرکات به کشور وارد می‌شوند.

,

* در برخورد با قاچاق کالا از مبادی رسمی مماشات می‌شود

, * در برخورد با قاچاق کالا از مبادی رسمی مماشات می‌شود,

دهقانی فیروزآبادی گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد با ورود کالای قاچاق کوله‌بری، ته‌لنجی، مناطق آزاد و گمرکات مماشات می‌شود.

,

وی همچنین با اشاره به رقم‌های مطرح شده در خصوص حجم کالای قاچاق اضافه کرد: ممکن است در واردات کالاهای قاچاق جزئی چشممان بسته باشد و آنها را نبینیم اما در نهایت مشاهده می‌کنیم که همین مقدار کم در سال به رقمی بین 15 تا 20میلیارد دلار می‌رسد.

,

نائب رئیس کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان، درباره علت وجود آمار ضد و نقیض میزان کالای قاچاق گفت: علت این موضوع این است که هرکسی از یک جایگاه آمار می‌دهد درحالیکه بهترین مرجع برای ارائه آمار، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است؛ بنابراین وقتی که کالا از مرجع رسمی وارد نشود قطع به یقین نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد.

,

این اظهارات در حالی است که روز گذشته مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در کمال تعجب گفته بود که هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی کشور وجود ندارد و ممکن است که تخلفی در مبادی رسمی داشته باشیم اما نام آن قاچاق نیست و باید تخلف را از قاچاق جدا کرد.

,

علاوه بر دهقانی فیروزآبادی، نمایندگان زیاد دیگری نیز هستند که قاچاق از مبادی رسمی کشور را تایید می‌کنند که محمدرضا پورابراهیمی، جلال محمودزاده، سیدحسین نقوی حسینی، احمد مرادی، جلال محمدزاده، ولی‌اله نانواکناری تنها برخی از این افراد هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه