اخبار داغ

یک پژوهشگر مسائل اعتقادی:

امامان شیعه (ع) در ممات خویش هم شنوا و بینای شیعیان خود هستند

امامان شیعه (ع) در ممات خویش هم شنوا و بینای شیعیان خود هستند
یک پژوهشگر مسائل اعتقادی گفت: امامان شیعه (ع) در ممات خویش هم شنوا و بینای شیعیان خود هستند و با کراماتشان خواسته‌های بر حق آنها را شنیده و وضع حال زندگیشان را دیده و در هر کجا به کمک آنها شتافته و در جهت برطرف کردن نیازهایشان اقدام عملی انجام می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین آرام در گفت‌و‌گو با خبرنگار کاشمر بصیر،  در خصوص کرامات امام علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: کرامت کار خارق العاده‌ای است که همانند معجزه پیامبران از راهی غیر عادی صورت می‌پذیرد و با ادعای پیامبری از جانب شخص همراه نیست هر چند نشانه برگزیده بودن فرد صاحب کرامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر،,

 

,

پژوهشگر مسائل اعتقادی گفت: کرامت را می توان نشانه‌ای در جهت معرفی قدرت خداوند دانست همانند معجزه که آیت و نشانه‌ای است برای معرفی شخص پیامبر به مردم و در کرامت هم شخص نمی‌خواهد خودش را معرفی کند بلکه یک تبلیغ عملی در جهت راهنمایی بسوی خداوند متعال است.

,

 

,

وی افزود: برای بوقوع پیوستن یک کرامت الهی باید مراحلی طی شود؛ اولین مرحله درخواست نیاز از جانب خلایق خداوند است و این همانند معجزه است که با درخواست مردم صورت می‌گیرد.

,

 

,

کارشناش ارشد علوم قرآن و حدیث بیان داشت: مرحله دوم، درخواست برگزیده خداوند و صاحب کرامت است که بر اثر نیاز و اصرار مردم از خداوند متعال درخواست اموری خاص و مد نظر را می‌کند و بر خلاف معجزه که نوع آن گاهی به خواست مردم و گاهی به مصلحت خداوندی است.

,

 

,

وی ادامه داد: سومین مرحله اذن خداوند است که با واسطه صاحب کرامت، جلب اجازه از خداوند متعال صورت می‌گیرد و در آن زمان است که کرامت از راهی غیر عادی و به اراده خداوند منان انجام و کن فیکون می‌شود.

,

 

,

آرام ابراز کرد: امامان شیعه (ع) دارای کرامات متعددی بوده‌اند که تمامی آنها در جهت صلح، سلامتی و بهبودی مردم و خلایق خداوندی بوده و در جهت راهنمایی مردم و نشان دادن قدرت خداوند صورت گرفته؛ بر خلاف کرامات دروغین شیطان صفتان که در عین خارق‌العاده بودن، شیطانی بوده و در جهت صدمه زدن و گمراه کردن مردم از دین خداوندی است.

,

 

,

وی گفت: کرامات امامان شیعه (ع) مستمر بوده و برگرفته از روح پاک و مطهر و مخلص ایشان است و این عنایت خداوند به آنان مادامی که جهان برپاست و همچنان در روز قیامت با آنها همراه بوده و حیات و ممات محدودیتی را در این رابطه برای آنها ایجاد نمی‌کند؛ بر عکس مدعیان دروغین کرامت که فقط در حیات خویش می‌توانند کارهای شیطانی خود را به انجام رسانند.

,

 

,

پژوهشگر مسائل اعتقادی بیان داشت: امامان شیعه (ع) در ممات خویش نیز شنوا و بینای شیعیان خود هستند و با کراماتشان خواسته‌های بر حق آنها را شنیده و وضع حال زندگیشان را دیده و در هر کجا به کمک آنها شتافته و در جهت برطرف کردن نیازهایشان اقدام عملی انجام می‌دهند.

,

 

,

وی ابراز کرد: حتی چه بسیارند افرادی که فقط بخاطر اینکه در قلبشان حب و دوستی اهل بیت پیامبر اکرم (ع) را دارند و بسوی آنها دست نیاز دراز کرده و حوائجشان را طلب کرده‌اند، کرامت دیده‌اند و مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند هر چند شیعه و مسلمان هم نبوده‌اند و چه بسیار بیمارهای لاعلاج که با کرامت این بزرگواران مداوا شده‌اند و چه بسیار مشکلات و خطرات که رفع شده‌اند و غیره.

,

 

,

آرام گفت: زیارت ائمه هدی (ع) اگر با آگاهی و شناخت حق آن بزرگواران و با هدف حق صورت بگیرد حتما و حتما گشایش در امورات دنیوی و اخروی به همراه دارد؛ ضمن اینکه اعلام ارادت و وفاداری به خوبان و عزیزان و محبوبان خداوند متعال است و آدمی را از راه کج و گمراهی باز می‌دارد، هر چه ما در این ارتباط حریصتر باشیم و از خود بیشتر مایه بگذاریم بیشتر مورد رضایت واقع می شویم.

,

 

,

وی در پاسخ به اینکه نمونه‌ای از کرامات امام رضا (ع ) را بیان کنند؟ بیان داشت: از امام رضا (ع) در زمان حیاتش کرامات فراوانی نقل شده که از فراوانی علم و اخلاص در عبودیت ایشان حکایت دارند از جمله ابن شهر آشوب از سلیمان جعفری روایت کرده که گفت: «در خدمت امام رضا (ع) در بستانی از آن حضرت بودم ناگاه گنجشکی آمد مقابل آن حضرت بر زمین نشست و شروع کرد با صدای بلند جیک جیک کردن؛ حضرت فرمود آیا میدانی گنجشک چه می گوید؟ گفتم: نه فرمود: می‌گوید «ماری می‌خواهد جوجه‌های مرا بخورد» حضرت ادامه داد: بیا این عصا را بگیر و داخل خانه شو و مار را بکش. سلیمان گوید عصا را گرفتم وارد خانه شدم دیدم ماری در خانه می‌چرخد و آنرا کشتم».

,

 

,

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در رابطه با آثار زیارت هشتمین امام معصوم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: در این رابطه روایات و احادیث بسیاری نقل شده که به برخی اشاره می شود؛ ابن بابویه با سند معتبر از امام رضا (ع)  روایت کرده که فرمود: «منم آنکه مدفون می شود در زمین شما (خراسان) و منم پاره تن پیغمبر شما و منم امانت آن حضرت و هر که مرا زیارت کند و حق مرا شناسد و اطاعت مرا برخود لازم داند من و پدران من شفیع او خواهیم بود در روز قیامت و همه ما شفیع او باشیم البته نجات می یابد هرچند بر او گناه جن و انس باشد».

,

 

,

 وی ادامه داد: همچنین علامه مجلسی نقل کرده از امام رضا (ع) که فرمود: «زود باشد که به زهر و با ظلم و ستم کشته شوم و مدفون شون در پهلوی هارون الرشید و خداوند تربت مرا محل تردد شیعیان و دوستان من بگرداند. پس هر که مرا در این غربت زیارت کند واجبم شود که من در روز قیامت او را زیارت کنم و سوگند می‌خورم بخدائی که محمد (ص) را به پیغمبری گرامی داشته و او را بر جمیع خلایق برگزیده است ، هرکس از شما شیعیان نزد قبر من دو رکعت نماز بخواند مستحق این گردد که در روز قیامت گناهانش آمرزیده شوند. و به حق آن خداوندی که ما را بعد از محمد (ص) به امامت  گرامی داشته  و در وصیت آنحضرت ما را مخصوص گردانیده است سوگند می خورم که زیارت کنندگان قبر من در روز قیامت در نزد خداوند گرامیترین گروهها هستند و هر مؤمنی که مرا زیارت کند پس بر روی او قطره ای باران برسد (نم اشکی بریزد) البته حقتعالی جسد او را بر آتش جهنم حرام گرداند».

,

 

,

آرام با این بیت شعر گفت‌و‌گو را پایان داد: «تا که از جانب معشوق نباشد کششی/ کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد».

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه