اخبار داغ

مردم و مسئولان قم در کنار زلزله زدگان کرمانشاه / اعزام نیرو ، ارسال امکانات و لوازم ضروری به مناطق زلزله زده + تصاویر

مردم و مسئولان قم در کنار زلزله زدگان کرمانشاه / اعزام نیرو ، ارسال امکانات و لوازم ضروری به مناطق زلزله زده + تصاویر
مسئولان و مردم استان قم نیز به‌مانند تمامی مردم ایران اسلامی ضمن همدردی باجان باختگان حادثه دل‌خراش زلزله شامگاه یکشنبه در عمل نیز وارد صحنه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، یکشنبه ساعت 21.48 شب به یکباره زلزله‌ای مهیبی نوار مرزی ایران و عراق را لرزاند، زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر که به یکباره شبی سیاه و غم آلود را برای مردان دلیر کردستان رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

رهبر معظم انقلاب علاوه بر صدور پیام تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار شب گذشته در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در این حادثه گفتند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم.

,

مسئولان و مردم استان قم نیز به‌مانند تمامی مردم ایران اسلامی ضمن همدردی باجان باختگان این حادثه دل‌خراش در عمل نیز وارد صحنه شدند.

,

اعزام خادمان حرم حضرت معصومه(س) به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

, اعزام خادمان حرم حضرت معصومه(س) به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ,

محمدجواد جهانگیر زاده معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از اعزام خادمان این آستان مقدس به مناطق زلزله‌زده غرب کشور یادکرد و گفت: این افراد با نزدیک به 500 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی ازجمله البسه، پتو، فرش و مواد غذایی در میان زلزله‌زدگان حضور می‌یابند تا بتوانند به آن‌ها کمک کنند.

,

اعزام ماشی آلات سبک و سنگین سپاه قم

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، ماشین‌آلات سبک و سنگین سپاه قم بر اساس اعلام نیاز به این استان اعزام شد.

,

عوامل اورژانس 115 قم به‌موقع و در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند

,

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت از دست دادن تعدادی از هم‌وطنان در زلزله اخیر گفت: فاجعه بسیار دردناک بود و از سوی دیگر باید برای ما درسی بوده تا همواره آماده خدمات‌رسانی باشیم.

,

, ,

 

,

دکتر ایرانی خواه افزود: عوامل اورژانس 115 قم به‌موقع و در کمترین زمان ممکن با اتوبوس آمبولانس خود را به محل حادثه رساندند که جای تقدیر دارد و در صورت نیاز آماده اعزام نیروهای بیشتر هستیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین اعلام برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه را نیز کرده‌ایم و آمادگی داریم تا در صورت لزوم به‌سرعت این بیمارستان را در منطقه دایر کنیم.

,

اعزام گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان قم به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

در نخستین ساعات روز دوشنبه گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان قم به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

,
,
,

, ,

 علاوه بر این روز سه‌شنبه نیز اولین محموله امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

,

هادی سلیمی، جانشین معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم دراین‌باره گفت: این اقلام شامل 2880 تخته پتو،200 دستگاه چادر، 2000 رول موکت و همچنین روغن، پلاستیک پوششی، آب‌معدنی، انواع کنسرو جات و توزیع لباس گرم میان زلزله‌زدگان می‌باشد.

,

, ,

از سوی دیگر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز گفت: 60 تن از نیروهای آموزش‌دیده دوره‌های خاص و گروه واکنش سریع از قم به کرمانشاه اعزام شدند.

,

علاوه بر این در میادین اصلی شهر نیز چادرهای سیار هلال‌احمر در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان است.

,

مراجعات گسترده مردم برای اهدای خون

,

مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مردم نوع دوست قم در دو روز گذشته با حضور در مراکز مختلف استان، خون خود را به حادثه دیدگان زلزله اهدا کردند.

,

وی ادامه داد: میزان مراجعات از دیروز نسبت به‌روزهای عادی بیش از سه برابر شده است که به دلیل حجم بالای کار طی دیروز و امروز، هنوز آمار میزان خون‌های اهداشده محاسبه نشده است.

,

اعزام 8 کامیون از کمک‌های مردمی قم

,

روز دوشنبه نیز کاروان کمک‌های مردمی قم که به همت ستاد اقامه نماز جمع‌آوری‌شده بود با ۸ کامیون وارد کرمانشاه شد.

,

, ,

این کمک که شامل نیازهای اساسی زلزله زادگان از قبیل پتو و مواد غذایی بود بلافاصله در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

,

ارسال 7 کامیون از ملزومات اساسی

,

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در راستای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر غرب کشور، تعداد هفت کامیون آب‌معدنی، برنج، نان و سایر مایحتاج ضروری زلزله‌زدگان را به استان کرمانشاه اعزام کرد.

,

این محموله از محل موقوفات اداره کل اوقاف استان قم تهیه‌شده و برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به کرمانشاه ارسال‌شده است.

,

علاوه بر این اداره کل اوقاف استان قم آمادگی دارد در صورت نیاز، کمک‌های بیشتری به این منطقه ارسال کند.

,

مردم بخش‌های استان قم یاری‌رسان زلزله‌زدگان

,

شهروندان قمی ساکن بخش‌ها و روستاهای قم نیز در حد توان خود اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق زلزله‌زده کردند.

,

, ,

 

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه