اخبار داغ

خیر موسسه مکس مطرح کرد

کمک آگاهانه بزرگترین هدف موسسه "مکس"/ استان قزوین دارای 120 کودک سرطانی است

کمک آگاهانه بزرگترین هدف موسسه "مکس"/ استان قزوین دارای 120 کودک سرطانی است
خیر موسسه کودکان سرطانی استان قزوین گفت: متأسفانه افراط و اسراف بسیاری در زندگی‌ و جشن‌های خود داریم و اگر تجملات را کنار بگذاریم دیگر کودکان سرطانی ما مجبور نخواهند بود برای شیمی درمانی به تهران رفت و آمد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه فرضیان در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: اواخر سال 94 با این موسسه از نزدیک آشنا شدم و چون همسرم تازه به رحمت خدا رفته بودند با نام او کار خیر در این مجموعه را آغاز کردم تا حسنه‌ای هم باشد برای او. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با بیان اینکه از کودکی در خانواده‌ای بزرگ شدم که پدرم در کارهای خیر نقش داشتند، افزود: از نزدیک با کار موسسه مکس آشنا شدم و به یقین می‌دانم که تمام پول‌ها و عوایدی که به این مجموعه می‌رسد خرج کودکان سرطانی و خانواه‌های آنان می‎شود.

فرضیان توضیح داد: برای خرید شیرینی به قنادی سنتی حمید رفته بودم که صندوقی را جلوی مغازه دیدم و توجه مرا به خود جلب کرد از مسئول قنادی سؤال کردم که اتفاقا ایشان مدیرعامل موسسه مکس بودند و برای آشنایی و توضیحات بیشتر مرا به دفتر کارشان دعوت کردند.

این فرد خیَر گفت: با توضیحات مدیرعامل موسسه بسیار مشتاق به همکاری با آن‌ها شدم و در مورد این مجموعه تحقیق کردم و فهمیدم که موسسه مکس به‌واقع نیت خیر دارد و به فکر دستگیری از کودکان سرطانی و خانواده‌های آنان است. 

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم روزی برسد که شاهد رنج کشیدن هیچ کودک سرطانی نباشیم، ابراز کرد: بسیار خوشحالم که با موسسه مکس آشنا شدم درواقع پس از فوت همسرم به مدت 2 ماه بسیار احساس افسردگی داشتم و به لحاظ عاطفی بسیار ضعیف شده بودم اما از زمانی که با این موسسه آشنا شدم آرامش زیادی پیدا کردم و تلاش می‌کنم موسسه مکس را به همشهریان قزوینی معرفی کنم. 

فرضیان ادامه داد: یکی ازشعارهای ما به عنوان معرفی کنندگان موسسه مکس این است که حیف است که تو باشی و مرا غم ببرد. 

غیر از کفاره همه نوع کمکی به موسسه مکس تعلق می‌گیرد
این خیر با اشاره به اینکه قزوین و حومه آن دارای 120 کودک سرطانی هستند، خاطرنشان کرد: مردم ایران بسیار سخاوتمند هستند و همان طور که می‌بینیم در بلاهای مختلف در حمایت از هم نوعان خود از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و امیدواریم با همین نگاه تلاش کنیم تا یک مرکز تخصصی برای کودکان سرطانی در استان قزوین راه‌اندازی شود تا خانواده‌ها مجبور نباشند به تهران یا شهرهای اطراف مراجعه کرده و درد و رنج مضاعفی را تحمل کنند. 

وی تصریح کرد: استان قزوین از نظر مالی و اقتصادی و با وجود شرکت‌های صنعتی مختلف وضعیت اقتصادی به نسبت مناسبی دارد و کارخانه‌داران می‌توانند درصدی کمی از سود خود را ماهیانه به کارهای خیر و خداپسندانه اختصای دهند. 

فرضیان یادآور شد: متأسفانه افراط و اسراف بسیاری در زندگی‌ و جشن‌های خود داریم و اگر تجملات را کنار بگذاریم دیگر کودکان سرطانی ما مجبور نخواهند بود برای شیمی درمانی به تهران رفت و آمد کنند. 

این فرد خیَر با بیان اینکه غیر از کفاره همه نوع کمکی به موسسه مکس تعلق می‌گیرد، بیان کرد: بسیاری از مجتهدین اجازه داده‌اند که یک سوم سهم سادات نیز به کودکان سرطانی تعلق گیرد. 

وی با اشاره به اینکه سونامی سرطان در کل دنیا وجود دارد، اظهار کرد: هر کدام از ما می‌توانیم با الهام گرفتن از ائمه اطهار(ع) در راه کمک به خانواده‌هایی که کودکان سرطانی دارند پیش قدم باشیم؛ کسی که در اوج ناراحتی است اگر ببینند افرادی در کنارشان هستند آرامش می‌گیرند و احساس بی‌کسی نمی‌کنند. 

بیماری سرطان فقیر و غنی نمی‌شناسد 
فرضیان تاکید کرد: بیماری سرطان فقیر و غنی نمی‌شناسد و دوست دارم درد و رنج کودکان سرطانی و خانواده‌های آن‌ها به گوش مردم دلسوز قزوین برسانم. 

این فرد خیَر موسسه مکس را مردم نهاد خواند و عنوان کرد: افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند تنها رضای الهی را مدنظر قرار داده‌اند و هیچ گونه چشم داشتی ندارند؛ این موسسه حقوق بگیر و درصدبگیر ندارد و افراد می‌توانند حضور پیدا کرده و از نزدیک کارهای موسسه را رصد کنند. 

وی اضافه کرد: خیلی از خانواده‌هایی که کودک سرطانی دارند متاسفانه با بیکاری نیز دسته و پنج نرم می کنند که این موضوع رنج این خانواده ها را دو برابر می‌کند هر کس می‌تواند در حد بضاعت خود می‌تواند در این کار خیر سهیم باشد حتما نباید کمک‌ها مقدار قابل توجهی باشد بلکه قطره قطره جمع خواهد شد و گره‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند را باز خواهد کرد. 

فرضیان با بیان اینکه گزارشات موسسه مکس و حساب‌های این مجموعه بسیار شفاف است، تصریح کرد: بزرگترین هدف موسسه مکس این است که بیشتر از جمع آوری پول مجموعه را معرفی کند و ما به دنبال آگاهی دهی و فرهنگ‌سازی هستیم که مردم با دید باز و بیداری برای کمک مراجعه کنند. 

این فرد خیَر با اشاره به اینکه حضور افراد معتمد و سرشناس در مجموعه‌های و موسسات خیریه در جلب اعتماد مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: خوشحالم که نردبانی برای رسیدن افراد به کار خیر هستم و خدای را شاکرم که توفیق خدمتگزاری در این مجموعه را به من ارزانی داشته است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, غیر از کفاره همه نوع کمکی به موسسه مکس تعلق می‌گیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بیماری سرطان فقیر و غنی نمی‌شناسد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه